« előző oldal
következő oldal »
Hátrányos helyzetű gyermekeken segít az Esélyteremtő óvoda projekt
2017. szeptember 27.
Az Oktatási Hivatal kiemelt projektje az Esélyteremtő óvoda, amely az Európai Unió 4,193 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásából valósul meg. A program elemei módszertani segítséget nyújtanak a hátrányos helyzetű gyermekek óvodai neveléséhez, és támogatják későbbi iskolai sikerességüket – hangzott el a projekt nyitókonferenciáján, 2017. szeptember 27-én, Budapesten.
Megújult formában indult el az oktatási igazolványok adminisztrációs rendszere
2017. szeptember 7.
Az Oktatási Hivatal (OH) 2017 augusztusában bevezette az Oktatási igazolványok intézményi adminisztrációs rendszerét (OKTIG-rendszer).
Fontos változás a felsőoktatási felvételi eljárás dokumentumkezelésében
2017. július 5.
Az idei felsőoktatási felvételi eljárásban nem kell beküldeniük az érettségi bizonyítványukat a felvételi rendszerbe azoknak a jelentkezőknek, akik 2017-ben a magyar kétszintű rendszerben tettek érettségi vizsgát.
EYCA Kiválósági Díjat nyert az Oktatási Hivatal
2017. június 13.
Magyarországon először az Oktatási Hivatal (OH) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) együttműködése nyerte el az EYCA (European Youth Card Association) Kiválósági Díjat. Az ünnepélyes eredményhirdetésre az EYCA XXXIII. Éves Konferenciájának zárónapján, 2017. június 3-án került sor, Belgrádban.
Lezáráshoz közelednek az Oktatási Hivatal projektjei a Nemzeti Tehetség Program 2. pályázati fordulójában
2017. május 23.
A Nemzeti Tehetség Program 2. pályázati fordulójában támogatott három sikeres projektjét mutatta be az Oktatási Hivatal a pályázatok záróértekezletén Budapesten, május 16-án. A három projektre kapott 118,5 millió forintos támogatásból főképp az Oktatási Hivatal honlapján keresztül közvetlenül elérhető TehetségTár program informatikai rendszere bővült. Létrejött továbbá a köznevelés rendszerében az első online matematikai kompetenciamérés a matematikában tehetséges tanulók azonosítása céljából (MaTalent2), és megvalósultak a Tehetségakadémia első kurzusai is.
Ünnepélyes keretek között adták át a bázisintézményi címeket
2017. május 4.
Az Oktatási Hivatal Pedagógiai Oktatási Központjai az idei évben is megszervezték az illetékességi területükön a gazdag programot kínáló Tavaszi Pedagógiai Napok címet viselő rendezvénysorozatot amelyeknek fontos része volt az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye" címek az azzal együttjáró oklevelek és a bázisintézményi címet hirdető dísztáblák átadása a címet elnyert intézmények vezetői részére.
Az Oktatási Hivatal hat külföldi intézmény esetében zárta le jogerősen a működési engedélyt felülvizsgáló hatósági eljárást
2017. április 23.
A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény értelmében Magyarország államilag elismert magyar felsőoktatási intézményeinek, illetve a Magyarországon működési engedéllyel rendelkező külföldi felsőoktatási intézmények működési engedélyét az Oktatási Hivatalnak ötévente felül kell vizsgálnia. A felülvizsgálati eljárásokat az Oktatási Hivatal - a 2015-ben rendeleti szinten megjelent részletszabályozás alapján - 2016-ban kezdte meg, eddig hat eljárás vonatkozásában született jogerős lezáró döntés.
Közlemény
2017. március 31.
Az Oktatási Hivatal - a CEU közleményére hivatkozva egyes portálokon megjelent híresztelésekkel ellentétben - nem adott ki semmiféle állásfoglalást arról, hogy a CEU törvényesen működik.
Az Országos kompetenciamérés mutatóinak értelmezése
2017. február 28.
Az Országos kompetenciamérés (OKM) elsődleges célja, hogy minden iskola számára biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amely alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét.
Az Oktatási Hivatal felel az eTwinning projekt hazai koordinációjáért
2017. február 14.
Az Európai Unió idén 30 éves Erasmus Programjának egyik alprogramjaként működő eTwinning célja, hogy a résztvevő országok köznevelési intézményei nemzetközi, interkulturális környezetben, IKT eszközök segítségével közösen valósítsanak meg projekteket szabadon választott témakörökben.
Nemzetközi és hazai tanulói teljesítménymérések eredményeit bemutató köznevelési konferencia
2016. december 6.
2016. december 6-án az Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkársága és az Oktatási Hivatal országos sajtókonferencián ismertette a nemzetközi és a hazai pedagógiai mérési rendszereket, valamint azok mérési eredményeit.
« előző oldal
következő oldal »