2017. június 13.
Magyarországon először az Oktatási Hivatal (OH) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) együttműködése nyerte el az EYCA (European Youth Card Association) Kiválósági Díjat. Az ünnepélyes eredményhirdetésre az EYCA XXXIII. Éves Konferenciájának zárónapján, 2017. június 3-án került sor, Belgrádban.
2017. május 23.
A Nemzeti Tehetség Program 2. pályázati fordulójában támogatott három sikeres projektjét mutatta be az Oktatási Hivatal a pályázatok záróértekezletén Budapesten, május 16-án. A három projektre kapott 118,5 millió forintos támogatásból főképp az Oktatási Hivatal honlapján keresztül közvetlenül elérhető TehetségTár program informatikai rendszere bővült. Létrejött továbbá a köznevelés rendszerében az első online matematikai kompetenciamérés a matematikában tehetséges tanulók azonosítása céljából (MaTalent2), és megvalósultak a Tehetségakadémia első kurzusai is.
2017. május 4.
Az Oktatási Hivatal Pedagógiai Oktatási Központjai az idei évben is megszervezték az illetékességi területükön a gazdag programot kínáló Tavaszi Pedagógiai Napok címet viselő rendezvénysorozatot amelyeknek fontos része volt az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye" címek az azzal együttjáró oklevelek és a bázisintézményi címet hirdető dísztáblák átadása a címet elnyert intézmények vezetői részére.
2017. április 23.
A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény értelmében Magyarország államilag elismert magyar felsőoktatási intézményeinek, illetve a Magyarországon működési engedéllyel rendelkező külföldi felsőoktatási intézmények működési engedélyét az Oktatási Hivatalnak ötévente felül kell vizsgálnia. A felülvizsgálati eljárásokat az Oktatási Hivatal - a 2015-ben rendeleti szinten megjelent részletszabályozás alapján - 2016-ban kezdte meg, eddig hat eljárás vonatkozásában született jogerős lezáró döntés.
2017. március 31.
Az Oktatási Hivatal - a CEU közleményére hivatkozva egyes portálokon megjelent híresztelésekkel ellentétben - nem adott ki semmiféle állásfoglalást arról, hogy a CEU törvényesen működik.
2017. február 28.
Az Országos kompetenciamérés (OKM) elsődleges célja, hogy minden iskola számára biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amely alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét.
2017. február 14.
Az Európai Unió idén 30 éves Erasmus Programjának egyik alprogramjaként működő eTwinning célja, hogy a résztvevő országok köznevelési intézményei nemzetközi, interkulturális környezetben, IKT eszközök segítségével közösen valósítsanak meg projekteket szabadon választott témakörökben.
2016. december 6.
2016. december 6-án az Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkársága és az Oktatási Hivatal országos sajtókonferencián ismertette a nemzetközi és a hazai pedagógiai mérési rendszereket, valamint azok mérési eredményeit.
2016. október 20.
A Kormány és az Unió között megköttetett Partnerségi megállapodásban kitűzött céllal összhangban, az EFOP-3.1.1-14-2015-00001 számú, Kisgyermekkori nevelés támogatása elnevezésű kiemelt uniós projekt célja a magyarországi köznevelési rendszer esélyteremtő szerepének javítása.
2015. február 5.
Az egész életen át tartó tanulás Európai Képesítési Keretrendszerének létrehozásáról szóló 2008. évi európai uniós ajánlás kérte fel a tagállamokat, hogy hozzák létre saját nemzeti képesítési keretrendszerüket és biztosítsák az EKKR-rel történő megfeleltetést. A cél, hogy európai szinten átláthatóvá és összehasonlíthatóvá váljon az egyes országokban megszerezhető képesítések tartalma.
2011. május 12.
A közoktatás átalakításának tervéről, az átalakítás várható irányairól tartott tájékoztatót május 12-én, illetve folytatott egyeztetést Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára az Oktatási Hivatal által életre hívott Oktatásügyi Szakmai Kollégium keretében a megyei kormányhivatalok oktatási főosztályvezetőivel és az ülésre meghívott pedagógiai intézetek képviselőivel.