« előző oldal
következő oldal »
A befogadó nevelést és a hátrányos helyzetű tanulókat támogatja az Oktatási Hivatal új projektje
2018. április 19.
A program legfontosabb célja a lemorzsolódás csökkentése, a befogadó nevelés támogatása, valamint a hátrányos helyzetű tanulók oktatási és munkaerőpiaci esélyeinek növelése.
Az Oktatási Hivatal képviseli Magyarországot az Európai Pályakövetési Felmérés Tanácsadó Testületében
2018. február 28.
2018. február 27-én, Brüsszelben rendezték meg az Európai Pályakövetési Felmérés Tanácsadó Testületének első ülését, amelyen Magyarország képviseletében az Oktatási Hivatal vett részt.
A hallgatók tanulási sikerességét támogatja az Oktatási Hivatal új projektje
2018. január 17.
A felsőoktatási hallgatók tanulási sikerességét támogatja az Oktatási Hivatal (OH) kiemelt programja, amely az Európai Unió 1,931 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásából valósul meg. Az EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001 – Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban című projekt célja olyan rendszerek kialakítása, amelyek segítik a diákok felsőoktatásba való belépését és bennmaradását.
Nyilvánosak a 2016-os PIRLS-mérés eredményei
2017. december 5.
2017. december 5-én, 11.00 órakor sajtótájékoztatón hozta nyilvánosságra a PIRLS-nemzetközi tanulói szövegértési vizsgálat legfrissebb eredményeit az Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkársága és az Oktatási Hivatal.
„Középen vagyunk!” V4-es középiskolai versenyt hirdetett az EMMI és az OH
2017. november 27.
Középen vagyunk! címmel országos középiskolai vetélkedőt és imázsfilmpályázatot hirdetett az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Oktatási Hivatal a Visegrádi Csoport magyar elnökségéhez kapcsolódva.
Új szemlélet a köznevelésben: fókuszban a tanulási eredmények
2017. november 17.
A tanulási eredményeken alapuló nevelési-oktatási szemléletről rendezett konferenciát az Oktatási Hivatal (OH), az Európai Képesítési Keretrendszer (EKKR) nemzeti koordinációját ellátó intézmény 2017. november 16-án, Budapesten. A rendezvényt Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg.
Átfogó fejlesztési program indult a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésére
2017. október 18.
Az Oktatási Hivatal (OH) kiemelt projektje, A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása (EFOP-3.1.5-16-2016-00001) hozzájárul az oktatási egyenlőtlenségek mérsékléséhez, és segíti a leghátrányosabb helyzetű tanulókat a munkaerőpiacon nélkülözhetetlen tudás és végzettség megszerzésében is.
27. tudományos és innovációs tehetségkutató verseny
2017. október 10.
A Magyar Innovációs Szövetség 27. alkalommal hirdet ifjúsági tudományos és innovációs tehetségkutató versenyt hazai és határon túli magyar középiskolás diákoknak.
Magyarországon ülésezik az IEA
2017. október 9.
Október 10-13. között Budapesten tartja éves rendes közgyűlését a tanulmányi mérés-értékeléssel és kutatással foglalkozó nemzetközi tudományos társaság, az International Association of the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Az IEA és az Oktatási Hivatal – a társaság magyar tagszervezete – közös rendezvényén több mint 40 országból csaknem 100, az IEA-vizsgálatok megszervezésén közvetlenül dolgozó szakember vesz részt. Az eseményt dr. Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára nyitja meg.
Hátrányos helyzetű gyermekeken segít az Esélyteremtő óvoda projekt
2017. szeptember 27.
Az Oktatási Hivatal kiemelt projektje az Esélyteremtő óvoda, amely az Európai Unió 4,193 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásából valósul meg. A program elemei módszertani segítséget nyújtanak a hátrányos helyzetű gyermekek óvodai neveléséhez, és támogatják későbbi iskolai sikerességüket – hangzott el a projekt nyitókonferenciáján, 2017. szeptember 27-én, Budapesten.
Megújult formában indult el az oktatási igazolványok adminisztrációs rendszere
2017. szeptember 7.
Az Oktatási Hivatal (OH) 2017 augusztusában bevezette az Oktatási igazolványok intézményi adminisztrációs rendszerét (OKTIG-rendszer).
« előző oldal
következő oldal »