Tavaszi pedagógiai napok a pedagógiai oktatási központok szervezésében

Az Oktatási Hivatal Pedagógiai Oktatási Központjai (továbbiakban: POK) áprilisban rendezték meg a Tavaszi pedagógiai napok országos rendezvénysorozatát. A POK-ok által szervezett őszi és tavaszi pedagógiai napok immár 3 éve járulnak hozzá a pedagógusok módszertani kultúrájának gazdagításához, az intézmények közötti kapcsolatok bővítéséhez, lehetőséget teremtve a szakmai tapasztalatok tágabb körben történő megosztásához és a hálózati együttműködés megvalósításához.

2018. április 17–19. között a Budapesti POK szervezésében Budapesten és Pest megyében is megtartották a Tavaszi pedagógiai napokat, amelynek résztvevői szakmai előadásokat, szakmai műhelyeket és bemutató foglalkozásokat, órákat is látogathattak. A nyitónapon rendezett konferencián a digitális pedagógián túl a változó támogató rendszerekről, az adaptív oktatásról, valamint a pedagógusok erőforrásairól is hallhattak előadást az érdeklődők.
Az ELTE Lágymányosi Campusának Gömb Aulájában tartott budapesti nyitókonferencián Lánczky Edit, az Oktatási Hivatal (OH) Budapesti POK főosztályvezetője köszöntötte a megjelent pedagógusokat, résztvevőket majd Brassói Sándor, az OH köznevelési elnökhelyettese tartott előadást Változó gyermekek, változó generációk, változó támogató rendszerek címmel. Ezt követően Lénárd Sándor, az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének egyetemi docense az adaptív oktatásról és az inkluzív nevelésről beszélt, majd ehhez kapcsolódóan Licskainé Stipkovics Erika klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta adott szakmai tanácsokat a pedagógusoknak az inkluzív nevelés megvalósításához.

A nyitónap második felében a digitális pedagógiai kultúra került előtérbe. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ képviseletében Nagy Regina a digitális átállás pedagógiai-módszertani támogatásának lehetőségeire hívta fel a résztvevők figyelmét; majd Lekk Mónika, az OH nemzetközi koordinátora az eTwinning hazai sikereiről számolt be; Jármi Éva, az OH adaptációs szakértője pedig az ENABLE-program kapcsán a bullying megelőzéséről tartott előadást, és szemléletes példákkal illusztrálta a téma fontosságát.

A nyitóesemény kiváló alkalmat teremtett arra, hogy fővárosi és Pest megyei pedagógusok találkozzanak egymással, eszmét cseréljenek, és a társtudományok képviselőitől inspirációt nyerjenek a mindennapi munkájukhoz. A konferenciasorozat célja a pedagógiai-módszertani kultúra gazdagítása, az intézményközi és szakmai kapcsolatok bővítése, erősítése és a hálózati együttműködés megvalósítása volt. Kiemelt témaként megjelent többek között az informatikai nevelés az óvodában, amelynek megvalósításához a Budapesti POK gazdag programkínálattal támogatta az érdeklődő pedagógusokat.

Nyomtatás