Ugrás a tartalomhoz

Kezdődik a felsőoktatási felvételi ügyintézési időszaka

2018. április 19.

A felsőoktatásba jelentkezők 2018. április 19-től érhetik el az ügyintézési funkciókat a felvi.hu honlapon, az E-felvételi rendszerében. Minden felvételiző ellenőrizheti és módosíthatja adatait, pótolhatja az esetleg még hiányzó dokumentumokat, illetve egy alkalommal az eredeti jelentkezési sorrendjét is megváltoztathatja a felületen.

Az e-ügyintézés indulásával az E-felvételiben a jelentkezők folyamatosan ellenőrizhetik a 2018. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás központi nyilvántartásában szereplő adataikat: a személyes információkat, a megjelölt képzéseket és azok sorrendjét, a benyújtott dokumentumok és kérelmek feldolgozottságát, továbbá a feldolgozás eredményét. Az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen kérhetik az esetleg hibásan megadott adatok módosítását is.

A felvételizők az E-felvételiben azt is nyomon követhetik, hogy az egyes jelentkezési helyeiken – a pillanatnyilag rendelkezésre álló igazolt eredmények alapján – éppen hány pontjuk van. Az adatok folyamatosan frissülnek.

A 2018. május-júniusi érettségi eredményeket igazoló bizonyítványt vagy tanúsítványokat – hasonlóan a korábban (2006. január 1. után) megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumokhoz és a 2003. január 1. után szerzett nyelvvizsga-bizonyítványokhoz – nem kell feltölteni a rendszerbe. Ha azonban a felvételiző a jelentkezési határidő után kapja meg a nyelvvizsgáját, meg kell adnia a felületen a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait.

A jelentkezési sorrend egyetlen alkalommal történő módosítására vagy a jelentkezési határidőig megjelölt jelentkezési helyek visszavonására legkésőbb 2018. július 11-ig van lehetőség az E-felvételi Sorrendmódosítás menüpontjában. A változtatások az elküldött kérelmek feldolgozása után jelennek meg az ügyintézési felületen. A benyújtott kérelmek státusza az E-felvételi Kérelmek menüpontjában ellenőrizhető.

A felvételizők az E-felvételiben tájékozódhatnak jelentkezésükről; mindenkinek érdemes használnia a felületet akkor is, ha semmit sem kell módosítania. A fontos információt tartalmazó üzenetek (pl. a hiánypótlási felszólítás) a központi felvételi nyilvántartásban szereplő e-mail-postafiókokba is megérkeznek.

vissza az előző menü szintre
ugrás a lap elejére
ugrás a főoldalra
vissza a normál változatra