Elérhetők a 2024-es kompetenciamérés eredményei

Az Oktatási Hivatal honlapján közzétette a 2023/2024-es tanévi digitális országos kompetenciamérés országos, intézményi, feladatellátási helyi és tanulói eredményeit.

Az előzetes tanulói eredmények már 2024 júniusa óta elérhetők a TehetségKapu portálon, a végleges tanulói eredmények – beleértve a történelem és a digitális kultúra mérés eredményeit – a Tanulói jelentések oldalon tekinthetők meg a tanuló mérési azonosítójának megadásával. A mérésben részt vett intézmények az Intézményi Gyorsvisszajelző felületen ismerhetik meg és elemezhetik a mérés időpontjában hozzájuk tartozó tanulók előzetes és végleges mérési eredményeit. A felület elérhetőségéről az intézményeket az OH tájékoztatja.

2024. március 4. és 2024. június 3. között 3 050 intézmény több mint 584 000 tanulója töltötte ki az online teszteket 4-11. évfolyamon szövegértésből és matematikából, 6–11. évfolyamon természettudományból és angol vagy német nyelvből. Az 5–11. évfolyamosok digitális kultúra és történelem mérési területeken kísérleti mérésekben vettek részt. A 2024. évi mérések eredményei az Oktatási Hivatal online felületein (https://okm.kir.hu/fit2) érhetők el, amelyeken az intézmények és a tanulók is visszajelzést kapnak teljesítményükről. Az országos eredmények a digitális OKM adatvizualizációs felületén tekinthetők meg.

Szövegértésből a 6. évfolyamon az átlageredmény 4 ponttal magasabb, mint tavaly, míg a 8. és 10. évfolyamon 11-12 pontos csökkenés figyelhető meg. A matematika átlageredmények a 6., 8. és 10. évfolyamon 8-14 ponttal maradnak el a tavalyitól. A nyelvi mérések esetében a 6-8. évfolyam eredményei hasonlíthatók össze a tavalyival: az angol idegen nyelvi mérés esetén 4-7 pontos javulás, a német idegen nyelvi mérés esetén a 6. és 7. évfolyamon kis mértékű romlás, míg 8. évfolyamon 19 pontos javulás figyelhető meg.

Az országos mutatók a 9-11. évfolyamokon nem összevethetők a többi évfolyam átlageredményeivel, mivel előbbiek esetében csak a köznevelési intézmények vettek részt a mérésben, leszámítva a 10. évfolyamos matematika és szövegértés mérést, amelyben minden tanuló érintett.

Ugyancsak az adatvizualizációs felületen lehet tájékozódni az egyes feladatellátási helyek teljesítményéről, amely összehasonlítható az országos mutatókkal és a hasonló jellemzőkkel rendelkező intézményekével. Az eredmények dinamikus megjelenítése lehetőséget biztosít a kibővült mérési adatbázis feldolgozására, egyszerűbb és gyorsabb értelmezésére. Emellett az intézményi és feladatellátási helyi összefoglaló jelentések is elérhetők a 2024-es mérésről az országos mérések intézményi, illetve feladatellátási helyi jelentéseinek lekérdező felületén.

Nyomtatás