2017. október 9.
Október 10-13. között Budapesten tartja éves rendes közgyűlését a tanulmányi mérés-értékeléssel és kutatással foglalkozó nemzetközi tudományos társaság, az International Association of the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Az IEA és az Oktatási Hivatal – a társaság magyar tagszervezete – közös rendezvényén több mint 40 országból csaknem 100, az IEA-vizsgálatok megszervezésén közvetlenül dolgozó szakember vesz részt. Az eseményt dr. Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára nyitja meg.
2017. szeptember 27.
Az Oktatási Hivatal kiemelt projektje az Esélyteremtő óvoda, amely az Európai Unió 4,193 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásából valósul meg. A program elemei módszertani segítséget nyújtanak a hátrányos helyzetű gyermekek óvodai neveléséhez, és támogatják későbbi iskolai sikerességüket – hangzott el a projekt nyitókonferenciáján, 2017. szeptember 27-én, Budapesten.
2017. szeptember 7.
Az Oktatási Hivatal (OH) 2017 augusztusában bevezette az Oktatási igazolványok intézményi adminisztrációs rendszerét (OKTIG-rendszer).
2017. július 5.
Az idei felsőoktatási felvételi eljárásban nem kell beküldeniük az érettségi bizonyítványukat a felvételi rendszerbe azoknak a jelentkezőknek, akik 2017-ben a magyar kétszintű rendszerben tettek érettségi vizsgát.
2017. június 13.
Magyarországon először az Oktatási Hivatal (OH) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) együttműködése nyerte el az EYCA (European Youth Card Association) Kiválósági Díjat. Az ünnepélyes eredményhirdetésre az EYCA XXXIII. Éves Konferenciájának zárónapján, 2017. június 3-án került sor, Belgrádban.
2017. május 23.
A Nemzeti Tehetség Program 2. pályázati fordulójában támogatott három sikeres projektjét mutatta be az Oktatási Hivatal a pályázatok záróértekezletén Budapesten, május 16-án. A három projektre kapott 118,5 millió forintos támogatásból főképp az Oktatási Hivatal honlapján keresztül közvetlenül elérhető TehetségTár program informatikai rendszere bővült. Létrejött továbbá a köznevelés rendszerében az első online matematikai kompetenciamérés a matematikában tehetséges tanulók azonosítása céljából (MaTalent2), és megvalósultak a Tehetségakadémia első kurzusai is.
2017. május 4.
Az Oktatási Hivatal Pedagógiai Oktatási Központjai az idei évben is megszervezték az illetékességi területükön a gazdag programot kínáló Tavaszi Pedagógiai Napok címet viselő rendezvénysorozatot amelyeknek fontos része volt az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye" címek az azzal együttjáró oklevelek és a bázisintézményi címet hirdető dísztáblák átadása a címet elnyert intézmények vezetői részére.
2017. április 23.
A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény értelmében Magyarország államilag elismert magyar felsőoktatási intézményeinek, illetve a Magyarországon működési engedéllyel rendelkező külföldi felsőoktatási intézmények működési engedélyét az Oktatási Hivatalnak ötévente felül kell vizsgálnia. A felülvizsgálati eljárásokat az Oktatási Hivatal - a 2015-ben rendeleti szinten megjelent részletszabályozás alapján - 2016-ban kezdte meg, eddig hat eljárás vonatkozásában született jogerős lezáró döntés.
2017. március 31.
Az Oktatási Hivatal - a CEU közleményére hivatkozva egyes portálokon megjelent híresztelésekkel ellentétben - nem adott ki semmiféle állásfoglalást arról, hogy a CEU törvényesen működik.
2017. február 28.
Az Országos kompetenciamérés (OKM) elsődleges célja, hogy minden iskola számára biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amely alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét.
2017. február 14.
Az Európai Unió idén 30 éves Erasmus Programjának egyik alprogramjaként működő eTwinning célja, hogy a résztvevő országok köznevelési intézményei nemzetközi, interkulturális környezetben, IKT eszközök segítségével közösen valósítsanak meg projekteket szabadon választott témakörökben.