Keresetlevél hagyományos (postai) úton az adott közigazgatási döntés rendelkező részében található jogorvoslati tájékoztatás szerint nyújtható be.
Elektronikus úton az OKTHIV-K01 űrlap az Oktatási Hivatal által az alábbi ügytípusokban hozott döntéseivel szembeni keresetek benyújtására szolgál:
Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, vagy ezt a formát választó ügyfelek (akik rendelkeznek ügyfélkapuval, cégkapuval vagy hivatali kapuval)) az OKTHIV_K01 űrlap segítségével terjeszthetik elő
véglegessé vált hatósági döntésekkel szembeni keresetüket. Az űrlaphoz mellékletek is csatolhatók.
Az űrlaphoz csatolni kívánt mellékletek méretéről, formátumáról az alábbi oldalon olvasható tájékoztatás:
A közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (a továbbiakban: Kp.) 39. § (1) bekezdése szerint a keresetlevelet - ha törvény eltérően nem rendelkezik - a vitatott közigazgatási cselekmény közlésétől számított 30 (harminc) napon belül kell a vitatott cselekményt megvalósító közigazgatási szervhez benyújtani.
Egyes felsőoktatási (pl. felvételi eljárás) vagy köznevelési (pl. tankötelezettség alóli felmentés) ügyekben a keresetindítási határidő 15 (tizenöt) nap, erről az adott közigazgatási döntés rendelkező része felvilágosítást nyújt.
Ha a közigazgatási cselekményt nem kell közölni, a keresetlevelet - törvény eltérő rendelkezése hiányában - a cselekményről való tudomásszerzéstől számított harminc napon belül, de legkésőbb a cselekmény megvalósulásától számított egy éven belül kell benyújtani. Többfokú közigazgatási eljárásban hozott cselekmény esetén a keresetlevelet az elsőfokon eljárt közigazgatási szervnél kell benyújtani.
A közigazgatási perekben az elektronikus kapcsolattartás szabályait a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Pp.), valamint a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv. vagy E-ügyintézési tv.) tartalmazza.
Az OKTHIV-K01 űrlap kitöltéséhez ÁNYK program, az űrlap beküldéséhez ügyfélkapu vagy cégkapu szükséges.
Amennyiben kérdése vagy problémája merülne fel az űrlap használatával kapcsolatban, kérjük jelezze azt a perkepviselet@oh.gov.hu e-mail-címen.
A fővárosi/megyei kormányhivatalok a hozzájuk benyújtott keresetlevél és a közigazgatási iratok felterjesztésére az OKTHIV rövid nevű hivatali kaput (KRID: 303292148) tudják igénybe venni.
Elektronikus kapcsolattartásra kötelezett felperesek kizárólag az OKTHIV-K01 űrlap alkalmazásával nyújthatják be a keresetlevelet.
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy az OKTHIV hivatali kapura sem ügyfélkapuról, sem cégkapuról közvetlenül nem küldhető be a keresetlevél, az csak az OKTHIV-K01 űrlap kitöltésével továbbítható.
Letölthető elemek: