2015. november 12-én, Budapesten rendezte meg "A pedagóguspálya vonzásában" című konferenciát az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt. Az eseményen bemutatták a projekt által megvalósított pályamotivációs kutatás legfontosabb eredményeit, valamint a kutatás alapján megfogalmazott javaslatokat.
A kutatás célul tűzte ki többek között a pedagógusjelöltek pályaválasztási motivációinak feltárását, a gyakorló pedagógusok lelki egészségének vizsgálatát, a pályaelhagyás okainak, illetve a pedagógusokat pályán tartó tényezőknek az áttekintését.
Az alábbiakban közreadjuk az elhangzott előadások bemutatóit:
Dr. Szőke-Milinte Enikő (egyetemi docens, PPKE BTK): A kutatás megtervezése, felépítése
Veroszta Zsuzsanna (vezető elemző, Educatio NKft.): Vonzás és választás – Pályapercepció és szelekció a pályaválasztók körében
Paksi Borbála (tudományos munkatárs, ELTE PPK): A megmaradás mozgatói – A gyakorló pedagógusok pályamotivációi
Dr. Felvinczi Katalin (egyetemi docens, ELTE PPK): A pedagógusok lelki egészsége
Schmidt Andrea (tudományos munkatárs, MTA TK Szociológiai Intézet): A pályán maradás intézményi kontextusa
Kertész Kata (egyetemi hallgató, ELTE PPK): A pedagóguspálya választásának motivációi és dilemmái
Fodor Judit (pedagógus, Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium): Pályán lenni
Gyöngyössy Csaba (igazgató, Bánki Donát Gimnázium és Szakközépiskola, Dunaújváros): Iskola ahol jó lenni
Prof. Dr. Kozma Tamás (emeritus professzor, Debreceni Egyetem): Következtetések, lehetőségek, feladatok a kutatás után