Bevezetés a portfólió rejtelmeibe

- 1. szekció -

Az első szekció Bevezetés a portfólió rejtelmeibe címmel a minősítési eljárásban értékelésre kerülő portfólióról, azaz a pedagógus által összeállítandó dokumentumgyűjteményről szólt.

Kotschy BeátaElsőként Kotschy Beáta, a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola tanszékvezetője beszélt a pedagógusportfóliónak a minősítési eljárásban betöltött szerepéről. A TÁMOP-3.1.5. projekt XXI. sz. köznevelés c. nyitókonferenciájához képest az értékelésre kerülő portfólió tervezett tartalmi elemeit ismerhettük meg részletesen. A portfólió tartalmi elemeit azok a dokumentumok jelentik, amelyek a 8 pedagóguskompetencia fejlettségi szintjének megállapítását lehetővé teszik.

(Kotschy Beáta prezentációja ide kattintva tekinthető meg »)

A portfólió tervezett tartalmi elemeinek részletes ismertetése után Simon Gabriella, az OFI képzésfejlesztője a Papíralapú portfólióról tartott előadásában egy munkaportfóliót ismertetett: olyan dokumentumgyűjteményt, amely még a válogatás előtti fázisban van, tehát még nem a minősítési eljárásra kész mappa.

(Simon Gabriella prezentációja ide ide kattintva tekinthető meg »)

Ferenczei Éva, Ecser II. Sz. Községi Óvodájának óvodapedagógusa óvodai portfólióját mutatta be.

(Ferenczei Éva prezentációja ide kattintva tekinthető meg »)

Paskáné Medve EmőkePaskáné Medve Emőke, a Gregor József Általános Iskola tanítója saját, főiskolai e-portfóliójának elkészítését, a feltöltés mikéntjét mutatta be úgy, hogy a tennivalókhoz fűződő félelmeiről, nehézségeiről, sikereiről is beszélt.

(Paskáné Medve Emőke prezentációja ide kattintva tekinthető meg »
Az előadás rövid tartalma ide kattintva olvasható »)

Fekete Gabriella, a Márki Sándor Általános Iskola tanára, közoktatási szakértő az e-portfólió használati köréről tartott előadásában kiemelte, hogy a dokumentumgyűjteményt a pedagógus mindennapi munkájában hogyan használhatja fel saját fejlődésének nyomon követésére, hogyan lehet a portfólió önálló fejlődésének eszköze: ezekhez ajánl technikákat, eljárásokat, módszereket a pedagógus kollégáknak.

(Fekete Gabriella prezentációja ide kattintva tekinthető meg »
Az előadás rövid tartalma ide kattintva olvasható »)

Készítette:

Kopp Gyöngyvér
TÁMOP-3.1.5 szakmai szerkesztő
OHPI

Vissza a konferencia beszámolójához »

 


Nyomtatás