ÉletPÁLYAutak – a TÁMOP-3.1.5/12 kiemelt uniós projekt konferenciája

OH és USZT logó

 

Az Oktatási Hivatal ezúton meghívja Önt az "ÉletPÁLYAutak" című konferenciájára, amely a TÁMOP-3.1.5./12 – Pedagógusképzés támogatása elnevezésű kiemelt uniós projekt rendezvénye.

A konferencián áttekintést adunk a meghívott intézményvezetőknek, pedagógusoknak, az ágazatban dolgozó szakembereknek a projekt céljairól, előrehaladásáról, valamint a pedagógus-életpályamodellel kapcsolatos feladatokról.

A konferencia időpontja: 2013. június 5.

A konferencia helyszíne: MOM Kulturális Központ (Budapest, XII., Csörsz utca 18.)

A konferencia programja

9.00 - 10.00 Regisztráció
10.00 - 13.00
Plenáris szakasz
10.00 - 10.05
A levezető elnök köszöntője
Thaisz Miklós – politikai tanácsadó, Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)
10.05 - 10.30 Köszöntő, megnyitó
Dr. Hoffmann Rózsa – köznevelésért felelős államtitkár, EMMI
10.30 - 10.55 Az előmeneteli rendszer jogszabályi környezete
Sipos Imre – köznevelésért felelős helyettes államtitkár, EMMI
10.55 - 11.20 A Pedagógusképzés támogatása elnevezésű kiemelt uniós projekt bemutatása (TÁMOP 3.1.5/12)
Tóth Mária – szakmai vezető, TÁMOP-3.1.5/12, Oktatási Hivatal Projektigazgatóság (OHPI)
11.20 - 11.45 A tanári pályamodell az angol közoktatásban
Dr. Király Zsolt – egyetemi adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar (ELTE BTK)
11.45 - 12.00 Szünet
12.00 - 13.00

Pódiumbeszélgetés: A köznevelés megújítása és a pedagógus-életpályamodell

  • Dr. Princzinger Péter – elnök, Oktatási Hivatal
  • Thaisz Miklós – politikai tanácsadó, EMMI
  • Kotschy Beáta – tanszékvezető, Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola
  • Kerekes Balázs – projektigazgató, OHPI

A pódiumbeszélgetést vezeti: Dr. Gloviczki Zoltán

13.00 - 14.00 Ebéd
14.00 - 16.30 Szekcióülések

A szekcióülések programja:

1. szekció — Bevezetés a portfólió rejtelmeibe

  • A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
    Kotschy Beáta – tanszékvezető, Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola
  • Papíralapú portfólió
    Simon Gabriella – képzésfejlesztő, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
  • Óvodai portfólió
    Ferenczei Éva – óvodapedagógus, II. sz. Községi Óvoda, Ecser
  • Az e-portfólió
    Paskáné Medve Emőke – tanító, Gregor József Általános Iskola
  • Az e-portfólió használati köre
    Fekete Gabriella – tanár, közoktatási szakértő, Márki Sándor Általános Iskola

Szekcióvezető: Kopp Gyöngyvér szakmai szerkesztő, TÁMOP-3.1.5/12, OHPI

2. szekció — Motiváció és lelki egészségvédelem a pedagóguspályán

  • A pedagógusok pályamotivációja a nemzetközi gyakorlatban
    Dr. Szőke-Milinte Enikő – egyetemi docens, Pázmány Péter Katolikus Egyetem
  • Hogyan készüljünk fel az életpályamodell kihívásaira?
    Licskainé Stipkovits Erika – pszichológus
  • A pályamotiváció és a lelki egészség szinten tartása
    Előadás és gyakorlatok
    Licskainé Stipkovits Erika – pszichológus

Szekcióvezető: Szabó Vilmos szakmai szakértő, TÁMOP-3.1.5/12, OHPI

3. szekció — Gyakornokok – mentorok

  • Hogyan segíthetik a fogadó intézmények a gyakornokok beilleszkedését?
    Hámori Veronika – igazgató, Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium
  • A mentor szerepe és feladatai Antalné
    dr. Szabó Ágnes – egyetemi docens, ELTE-BTK
  • A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása
    Szabó-Biczók Tamásné – intézményvezető, Tesz-Vesz Óvoda
    Csekéné Fodor Erzsébet – óvodapedagógus, Tesz-Vesz Óvoda
    Juhász Borbála – óvodapedagógus, Tesz-Vesz Óvoda
    Baján Ildikó – tanító, Budapest XIII. Tankerülete Hegedüs Géza Általános Iskola
    Juhászné Antal Judit– tanító, Budapest XIII. Tankerülete Hegedüs Géza Általános Iskola
  • Milyen a jó mentor, milyen a jó gyakornok? – Interaktív munka
    Antalné dr. Szabó Ágnes – egyetemi docens, ELTE BTK
    Pusztai Katalin – általános szakmai szakértő, TÁMOP 3.1.5/12, OHPI

Szekcióvezető: Pusztai Katalin általános szakmai szakértő, TÁMOP-3.1.5/12,OHPI

4. szekció — A pedagógusok minősítése

  • A gyakornoki minősítő vizsga és a minősítési eljárás
    Thaisz Miklós – politikai tanácsadó, EMMI
  • A pedagógus-életpályamodell szintleírásai és a tanári képzési és kimeneti követelmények
    Dr. Kimmel Magdolna – egyetemi adjunktus, ELTE BTK
  • Az intézményvezető és szaktanácsadó szerepe a minősítési eljárásban
    Móri Árpádné – igazgató, Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium
    Wölfling Zsuzsanna – óvodai szaktanácsadó, Belvárosi Pedagógiai Szak- és Szakmai Szolgálat Pedagógiai Szolgáltató Intézményegység
  • Kérdések-feleletek

Szekcióvezető: Bessenyeiné Tóth Tünde általános szakmai szakértő, TÁMOP-3.1.5/12, OHPI

5. szekció — A pedagógus-életpályát támogató környezet

  • Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben
    Dr. Kis-Tóth Lajos – rektorhelyettes, Eszterházy Károly Főiskola
  • Pedagógus e-portfólió bemutatása
    Nagy Regina – szakmai vezető, TÁMOP-3.1.5/12, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
  • A pedagógus továbbképzések szerepe a pedagógus életpályán való előrehaladásban
    Katona Erzsébet – témavezető, TÁMOP-3.1.5, OFI
  • Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
    Dr. Szabó Mária – alprojektvezető, TÁMOP-3.1.5/12, OFI

Szekcióvezető: Schlotter Judit általános szakmai szakértő, TÁMOP-3.1.5/12, OHPI

6. szekció — Kapcsolódási pontok a pedagógus-életpályamodell minősítési eljárása, az intézményi önértékelés és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés között

  • A minősítés és az önértékelés kapcsolata, szerepe a minőségfejlesztésben
    Dr. Barlai Róbertné – szakmai szakértő, TÁMOP-3.1.8, OHPI
  • A minősítés és az ellenőrzés kapcsolata, szerepe a minőségfejlesztésben
    Maus Pál – szakmai vezető, TÁMOP-3.1.8, OHPI
  • Kérdések, feleletek

Szekcióvezető: Stadler Katalin szakmai szakértő, TÁMOP-3.1.8, OHPI

 

 

Nyomtatás