Digitális állampolgárság kutatás 2014

Az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt egyik kutatása célul tűzte ki annak vizsgálatát, hogy a pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületen szereplő köznevelési szakértők digitális kompetenciái milyen mértékben mutatnak párhuzamot a digitális állampolgársághoz tartozó kompetenciakörrel.

A kutatást megtervező és megvalósító Digitális állampolgárság munkacsoport – a nemzetközi és hazai modellalkotást követően, valamint az ezekre épülő kutatási eredmények alapján – 2014 októberében kezdte meg tevékenységét. A munkacsoport 2014. október 15. és 2015. augusztus 31. között felmérte a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó szakértők digitális kompetenciáit, valamint az eredmények feldolgozását követően, azokra alapozva képzési javaslatokat, egyéni, fejlesztő visszajelzéseket fogalmazott meg. A kutatás részletes eredményei és a szakmai ajánlások megtalálhatóak az alábbi tanulmánykötetben.

A tanulmánykötet letölthető ide kattintva »

Nyomtatás