következő oldal »
Digitális állampolgárság kutatás 2014
2016. január 22.
Az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt egyik kutatása célul tűzte ki annak vizsgálatát, hogy a pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületen szereplő köznevelési szakértők digitális kompetenciái milyen mértékben mutatnak párhuzamot a digitális állampolgársághoz tartozó kompetenciakörrel.
Életpályautak – a TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt konferenciája
2015. november 14-én, Budapesten rendezte meg az „Életpályautak" című konferenciát az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt. Jelentős érdeklődés kísérte az eseményt: több száz intézményvezető, pedagógus, szakértő vett részt a rendezvényen.
A pedagógus-továbbképzési rendszermodell – a TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt konferenciája
Az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.5 projekt egyik kiemelt vállalása volt a pedagógus-továbbképzési rendszer tartalmi, szerkezeti megújítása, valamint továbbképzési programok fejlesztése. 2015. november 13-án, Budapesten, „A pedagógus-továbbképzési rendszermodell" című konferencián mutatták be a projekt keretében kialakított javaslatokat, eredményeket.
A pedagóguspálya vonzásában – a TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt konferenciája
2015. november 12-én, Budapesten rendezte meg „A pedagóguspálya vonzásában" című konferenciát az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt. Az eseményen bemutatták a projekt által megvalósított pályamotivációs kutatás legfontosabb eredményeit, valamint a kutatás alapján megfogalmazott javaslatokat.
Eredményesen lezárult a TÁMOP-3.1.5/12 Pedagógusképzés támogatása elnevezésű kiemelt uniós projekt
2015. december 21.
A projektet az Oktatási Hivatal, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, valamint az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. konzorciumi együttműködésben valósította meg 2012. augusztus 1. és 2015. november 30. között, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország kormánya társfinanszírozásával, összesen 11 247 000 000 forintból.
Új standardok tanulási eredményalapú pedagógus-továbbképzések fejlesztéséhez
2015. november 30.
Az alábbiakban közreadjuk az Oktatási Hivatal által a TÁMOP-3.1.5/12 kiemelt uniós projektben létrehozott, a pedagógus-továbbképzések fejlesztését támogató standardokat. A standardok nem kívánják átvenni az akkreditációs útmutató szerepét, inkább ajánlások, javaslatok a továbbképzések fejlesztői számára, amelyekkel a tanulási eredményalapú továbbképzések fejlesztéséhez kívánunk segítséget nyújtani.
Megújuló támogatási lehetőségek a pedagógusok előmeneteli rendszerében - zárókonferencia
2015. november 10.
Az Oktatási Hivatal (OH), az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), valamint az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. 2015. október 27-én, Budapesten rendezte meg a TÁMOP-3.1.5/12 Pedagógusképzés támogatása című kiemelt projekt zárókonferenciáját. Rendkívüli érdeklődés kísérte az eseményt a Groupama Rendezvényközpontban, több mint 600 intézményvezető, pedagógus és szakértő vett részt a szakmai rendezvényen.
Több gyakorlati feladatot!
2015. július 3.
Csernyus László, a Budapest XVII. Kerületi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium gimnáziumi tagozatért felelős igazgatóhelyettese megítélése szerint a pedagógusok indokolatlanul tartanak a minősítési folyamattól. A szakértői képzésről szólva elmondta: rengeteg muníciót kapott saját munkája megtervezéséhez, így most már a kollégáinak is tud segíteni ezen a téren.
A gyakornoki próbaminősítő vizsgák tapasztalatai
2015. július 3.
Az Oktatási Hivatal a TÁMOP-3.1.5/12 „Pedagógusképzés támogatása" című kiemelt uniós projekt keretében vállalta a pedagógus-életpálya fokozataihoz kapcsolódó képzési és minősítési rendszer kidolgozását. A fejlesztés során kísérleti programot indított a pályakezdő pedagógusok – gyakornokok – és az intézményben velük foglalkozó szakmai segítők – mentorok – munkájának támogatására.
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti szakértők felkészítése során alkalmazott blended képzés előnyei és nehézségei
2015. július 2.
A trénerek többsége motivált résztvevőkkel és kedvező visszajelzésekkel találkozott a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti szakértők felkészítése során. A képzés az úgynevezett blended learning keretei között valósult meg, azaz távoktatás és kontaktórák váltották egymást. A megkérdezett hat tréner egyetért abban, hogy a résztvevők digitális kompetenciái alapvetően meghatározzák a blended learning sikerességét.
Major Éva: A tanárok folyamatos szakmai fejlődése, továbbképzése Európában az EU és az OECD anyagainak tükrében
2015. július 1.
A tanárképzés és -továbbképzés már több évtizede az Európai Unió oktatáspolitikájának kiemelt területe. Az alábbiakban olvashatja Major Éva tanulmányát az Európai Unió tanárainak szakmai fejlődéséről, valamint továbbképzéséről.
következő oldal »