Az Oktatási Hivatal TÁMOP-3.1.8 kiemelt uniós projekt keretében konferenciát rendez, amelynek keretében bemutatja a Hatások és különbségek című kötetét, amely vezető kutatóműhelyek hazai és nemzetközi mérések adatbázisaira épülő másodelemzéseit tartalmazza.
A konferencia időpontja: 2014. május 15., 13.30 - 17.30
A konferencia helyszíne: Falk 1 Rendezvényközpont (1055 Budapest, Falk Miksa utca 1.)
A résztvevőket csak regisztráció birtokában tudjuk fogadni, ezért kérjük, hogy részvételi szándékát 2014. május 11-éig jelezze az alábbi internetes felületen:
A konferencia programja:
13.30 - 14.00 |
Regisztráció |
14.00 - 14.15 | Köszöntő előadó: Pongrácz László (mb. köznevelési elnökhelyettes, Oktatási Hivatal) |
14.15 - 15.15 | "Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata" előadó: Herczeg Bálint (Hétfa Kutatóintézet Kft.) |
15.15 - 15.30 |
Kávészünet |
15.30 - 16.30 | "Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére" előadó: Nahalka István (Nahalka és társa Oktatásszervező, Szolgáltató Bt. )"A tanulók matematikai teljesítményét befolyásoló motívumok és stratégiák vizsgálata a 2003-as és 2012-es PISA-mérésekben" előadó: D. Molnár Éva, Lannert Judit (T-Tudok Tudás-menedzsment és Oktatáskutató Zrt.) |
16.30 - 17.30 |
A konferencia témája:
Magyarország az 1970-es évektől kezdve vesz részt nemzetközi tanulói teljesítménymérésekben, az ezredforduló óta a PISA-, a PIRLS- és a TIMSS-mérések kiszámítható tényezői a magyar közoktatás életének. A múlt század végén megfogalmazódott az igény a saját magyar mérési rendszer kiépítésére. 2001-ben létrejött elindult az Országos kompetenciamérés rendszere, amely több mint egy évtizedes fejlődésének köszönhetően immár minden magyar iskolát évente ellát a teljesítményét megbízhatóan és érvényesen leíró, követhető empirikus adatokkal.
Ezeknek a méréseknek a megszervezése, lebonyolítása és részben vagy egészben a fejlesztése az Oktatási Hivatal feladata. Azonban a Hivatal által végzett nemzetközi és hazai mérések adatbázisainak felhasználásával Magyarországon kevés oktatáspolitikai célú elemzés történik, a Hivatal által kiadott összefoglaló jelentéseken kívül a hazai és nemzetközi mérések adatbázisaira épülő kutatások részben a megrendelés hiánya, részben a kutatói kapacitás szűkössége miatt ritkán készülnek. A mérések eredményeinek nagyobb hasznosulása és a pedagógiai gyakorlatba való beépülése érdekében fontos a tapasztalt kutatói réteg szakértelmének mozgósítása, valamint egy olyan oktatáskutatói réteg kiépítése, amely nemcsak képes a mérési adatokat elemzéseiben felhasználni, hanem szívesen és rendszeresen is fordul az így fölhalmozott adatkincshez.
Ennek a szándéknak az első eredménye a konferencián bemutatásra kerülő kötet, amely vezető kutatóműhelyek hazai és nemzetközi mérések adatbázisaira épülő másodelemzéseit tartalmazza. A tanulmányok rámutatnak a magyar közoktatás eredményességét az iskolák, az osztályok és a tanulói motivációk és stratégiák szintjén befolyásoló hatásokra és különbségekre, kiváló példájaként a másodelemzésekben rejlő lehetőségeknek.
Bővebben a TÁMOP-3.1.8 kiemelt uniós projektről »
A helyszín megközelíthetősége:
Tömegközlekedéssel:
Autóval:
Parkolás a környező utcákban lehetséges. Parkolási díj 440 Ft/óra.