2015. november 19-én, Budapesten eredményesen lezajlott az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.8 kiemelt uniós projekt zárókonferenciája. Az eseményt jelentős érdeklődés kísérte a Dürer Rendezvényházban: több száz intézményvezető, pedagógus, szakértő és fenntartó vett részt a projekt fejlesztéseit bemutató szakmai rendezvényen.
2015. december 21.
A projekt az Oktatási Hivatal gondozásában valósult meg 2011. november 15. és 2015. november 30. között, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország kormánya társfinanszírozásával, összesen 3 546 000 000 forintból.
2015. augusztus 26.
Az Oktatási Hivatal az Emberi Erőforrások Minisztériumával együttműködve 2015. augusztus 19-től kezdődően szakmai tanévnyitó konferenciákat szervez az ország 19 megyéjében, valamint Budapesten.
2015. augusztus 4.
A TÁMOP-3.1.8 kiemelt uniós projekt I. pillérének keretében folyó kutatások egyik célja az érettségi vizsgarendszer fejlesztése. A kutatások kapcsán egyrészt a jelenleg működő vizsgarendszerben keletkezett eredmények elemzésére, másrészt – részben az elemzések tapasztalatai alapján – a vizsgakövetelmények továbbfejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazására nyílik lehetőség.
2015. augusztus 4.
A projekt egyik célja a tanulói teljesítménymérés rendszerének továbbfejlesztése a köznevelésben. A most megjelent kutatási eredmények kapcsán a mérőeszközök és mérési módszerek fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazására nyílik lehetőség.
2015. június 8.
A TÁMOP-3.1.8 uniós projekt I. pillérének keretében folyó kutatások egyik célja az érettségi vizsgarendszer fejlesztése. A kutatások kapcsán egyrészt a jelenleg működő vizsgarendszerben keletkezett eredmények elemzésére, másrészt – részben az elemzések tapasztalatai alapján – a vizsgakövetelmények továbbfejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazására nyílik lehetőség.
2015. március 25.
Jól teljesítenek a nyelvtanulásban a két tanítási nyelvű általános iskolák tanulói – ezzel az eredménnyel zárult a TÁMOP-3.1.8 kiemelt uniós projekt egyik felmérése. A vizsgálat arra kereste a választ, hogy milyen nyelvtudásszintet érnek el az érintett iskolák diákjai a 6. és 8. évfolyam végére, illetve milyen arányban érik el az A2 és B1 szinteket angol, német és kínai nyelvből.
2014. december 19.
A TÁMOP-3.1.8 „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban" című kiemelt uniós projekt I. pillérének keretében folyó kutatások egyik célja az érettségi vizsgarendszer fejlesztése. A kutatások kapcsán egyrészt a jelenleg működő vizsgarendszerben keletkezett eredmények elemzésére, másrészt – részben az elemzések tapasztalatai alapján – a vizsgakövetelmények továbbfejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazására nyílik lehetőség.
2014. november 4.
Az Oktatási Hivatal 2014. szeptember végén rendezte meg „A pedagógiai-szakmai ellenőrzésre és intézményi önértékelésre épülő intézményi minőségfejlesztés" című konferenciáját, ahol bemutatták a kidolgozott standardokat és az azokra épülő minőségfejlesztési módszertant.
2014. szeptember 10.
Az idén megújult tanévnyitó konferenciát három egymást követő napon, három különböző helyszínen, ugyanazzal a programmal rendezték meg: Budapesten, Miskolcon és Pécsett csaknem 3000 pedagógus értesült az ágazat legfontosabb újdonságairól, többek között a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti rendszer bevezetéséről.
2014. augusztus 13.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer (tanfelügyelet) céljairól, valamint az előkészítés és az ellenőrzés folyamatáról beszélgettünk Maus Pállal, az Oktatási Hivatal Projektigazgatóságának munkatársával.