Akkreditációs eljárások a romániai közoktatásban

Románia uniós csatlakozása nemcsak a közoktatás decentralizációs folyamatát indította el, hanem szemléletmódbeli változást is eredményezett. A közösségi normáknak való megfelelés a minőségbiztosításban, a kompetencia alapú oktatás bevezetésében is megfigyelhető.

Mint azt már korábbi cikkünkben már olvashatták, munkához látott a TÁMOP-3.1.1 projekt kutatás-fejlesztési pályázatának győztese. Kutatásuk első részében elemezték a jelenleg érvényben levő akkreditációs eljárásokat, felülvizsgálták azokat és javaslatokat tettek egyrészt a régieket megújító, másrészt új akkreditációs eljárásokra. „A közneveléshez kapcsolódó akkreditációs eljárások a nemzetközi gyakorlatban" címmel több országot vettek górcső alá a szakemberek, amely iránymutatóként szolgált a további 6 téma kutatása, illetve a javaslatok elkészítése tekintetében.

Románia csatlakozása az Európai Unióhoz nemcsak a közoktatás decentralizációs folyamatát indította el, hanem szemléletmódbeli változást is eredményezett. Az uniós normáknak való megfelelés a minőségbiztosításban, a kompetencia alapú oktatás bevezetésében is megfigyelhető, de az érvényben lévő tantervek és iskolai programok átgondolását, a közoktatásban dolgozó pedagógusok továbbképzését, az új szemléletmódnak megfelelő tankönyvek és taneszközök létrehozását, illetve az értékelési sztenderdek kidolgozását indukálta. E szemléletváltási folyamatnak vagyunk tanúi napjainkban is, az erről készült tanulmányt itt olvashatja »

 

Nyomtatás