A köznevelési rendszerhez kapcsolódó értékelési eljárások és minőségbiztosítás Hollandiában

Miután a magyarországi értelmezések szerinti akkreditáció nincs Hollandiában, így azt az intézményrendszert célszerű vizsgálni, amelyik a holland oktatás minőségének biztosításáért valamilyen módon felelősséget visel.

Mint azt korábbi cikkünkben már olvashatták, munkához látott a TÁMOP-3.1.1 projekt kutatás-fejlesztési pályázatának győztese. Kutatásuk első részében elemezték a jelenleg érvényben levő akkreditációs eljárásokat, felülvizsgálták azokat, és javaslatokat tettek egyrészt a régieket megújító, másrészt új akkreditációs eljárásokra. „A közneveléshez kapcsolódó akkreditációs eljárások a nemzetközi gyakorlatban" címmel több országot vettek górcső alá a szakemberek, amely iránymutatóként szolgált a további 6 téma kutatása, illetve a javaslatok elkészítése tekintetében.

Jelen összeállítás a holland törvényi szabályozás legfontosabb elemeit, az értékelési eljárások rendszerét, az iskolák, a tanárok és a tanulók értékelését, a tanterveket, tananyagokat és nem utolsósorban a szakértők képzését vizsgálta. Bemutatja a kimeneti szabályozás túlsúlya miatt kialakult teljesítménysztenderdekre épülő jól szervezett értékelési és vizsgarendszert. Azt, hogy ehhez milyen támogatást nyújtanak a pedagógusoknak, megtudhatja a tanulmányból »

 

Nyomtatás