Az akkreditáció az Egyesült Államokban: Kalifornia esete

A tanulmány bemutatja a közoktatás Kalifornia államban érvényes akkreditációs folyamatait, így többek között azt, hogy mik a tananyagok akkreditációjának kritériumai, illetve azt, hogyan zajlik az akkreditációs eljárás. Az összeállítás kitér arra is, hogy mennyire tekinthető Kalifornia példája tipikusnak az Egyesült Államokban.

Mint azt már korábbi cikkünkben már olvashatták, munkához látott a TÁMOP-3.1.1 projekt kutatás-fejlesztési pályázatának győztese. Kutatásuk első részében elemezték a jelenleg érvényben levő akkreditációs eljárásokat, felülvizsgálták azokat és javaslatokat tettek egyrészt a régieket megújító, másrészt új akkreditációs eljárásokra. „A közneveléshez kapcsolódó akkreditációs eljárások a nemzetközi gyakorlatban" címmel több országot vettek górcső alá a szakemberek, amely iránymutatóként szolgált a további 6 téma kutatása, illetve a javaslatok elkészítése tekintetében.

Egyik összeállításunkban részletes beszámoltunk a Kalifornia államra jellemző tankönyvi és kerettantervi akkreditációs folyamatokról. Az alábbi szakmai anyag a kaliforniai akkreditációs rendszer általános kérdésein túl azt is vizsgálja, hogy a tananyagok akkreditálása terén e sokat hivatkozott állam példája mennyire tekinthető tipikusnak az Egyesül Államokban. Az összefoglaló tartalmazza Kalifornia és Texas állam, illetve a kaliforniai tankerületek és más tankerületek gyakorlatának összehasonlítását is. Ha kíváncsi a tanulmányra, kattintson ide »

 

Nyomtatás