következő oldal »
Bemutatták a TÁMOP-3.1.1 kiemelt uniós projekt eredményeit
2015. október 5.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) és az Oktatási Hivatal (OH) 2015. szeptember 23-án, Budapesten rendezte meg a TÁMOP-3.1.1 XXI. századi közoktatás-fejlesztés című kiemelt projekt zárókonferenciáját.
XXI. századi közoktatás-fejlesztés - a TÁMOP-3.1.1 kiemelt uniós projekt zárókonferenciája
2015. szeptember 21.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Oktatási Hivatal 2015. szeptember 23-án Budapesten rendezi meg a TÁMOP 3.1.1/1-2012-0001 XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz elnevezésű projekt zárókonferenciáját.
A köznevelési statisztikai nyilvántartás átalakítása rövid és hosszú távon
2013. december 19.
Az Oktatási Hivatal a KIR megújításának keretében az éves köznevelési statisztika szakmai és technikai átalakításán is dolgozik. E fejlesztés irányairól Urbán Ferenc Ábel, az Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Területi Koordinációs főosztályvezető-helyettese tartott előadást 2013. október 8-10. között Hajdúszoboszlón, a „Nevelés-oktatás határon innen és túl" XV. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián.
KIR 2.0 – A köznevelés új, egységes információs rendszere
2013. december 19.
A KIR a köznevelés legfontosabb információs rendszere, amely megalakulása óta őrzi a felvett információkat. Ez hatalmas adatvagyon. Hogyan bánhatunk vele értő módon? 2013. október 8-10. között, a Hajdúszoboszlón megrendezett „Nevelés-oktatás határon innen és túl" XV. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián Viniczai Valéria, az Oktatási Hivatal Projektigazgatóságának szakmai szakértője tartott előadást e témában, melyben ismertette a KIR megújítására vonatkozó elképzeléseket az egykapus belépéstől az egységes adatkezelésig.
A KIR alapvető köznevelési nyilvántartásai
2013. december 19.
Bár a köznevelés információs rendszere csaknem ötven különböző adatszolgáltató és nyilvántartó modulból épül fel, jelenleg az Oktatási Hivatal azokra a rendszerekre helyezi a hangsúlyt fejlesztési szempontból, amelyek az alapvető köznevelési nyilvántartásokat jelentik. Ezek közül a területek közül a köznevelési intézménytörzset, a közhiteles nyilvántartást és a személyi nyilvántartást emeljük ki, amelyeken az elmúlt időszakban komoly fejlesztéseket végeztünk. Többek között erről is beszélt a 2013. október 8-10. között Hajdúszoboszlón megrendezett „Nevelés-oktatás határon innen és túl" XV. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián Urbán Ferenc Ábel, az Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Területi Koordinációs főosztályvezető-helyettese.
Az akkreditáció az Egyesült Államokban: Kalifornia esete
2013. december 8.
A tanulmány bemutatja a közoktatás Kalifornia államban érvényes akkreditációs folyamatait, így többek között azt, hogy mik a tananyagok akkreditációjának kritériumai, illetve azt, hogyan zajlik az akkreditációs eljárás. Az összeállítás kitér arra is, hogy mennyire tekinthető Kalifornia példája tipikusnak az Egyesült Államokban.
Akkreditációs eljárások a romániai közoktatásban
2013. december 8.
Románia uniós csatlakozása nemcsak a közoktatás decentralizációs folyamatát indította el, hanem szemléletmódbeli változást is eredményezett. A közösségi normáknak való megfelelés a minőségbiztosításban, a kompetencia alapú oktatás bevezetésében is megfigyelhető.
A köznevelési rendszerhez kapcsolódó értékelési eljárások és minőségbiztosítás Hollandiában
2013. december 4.
Miután a magyarországi értelmezések szerinti akkreditáció nincs Hollandiában, így azt az intézményrendszert célszerű vizsgálni, amelyik a holland oktatás minőségének biztosításáért valamilyen módon felelősséget visel.
A TÁMOP-3.1.1 kiemelt projekt tematikus hírlevelei
Tematikus hírleveleink rendszeres tájékoztatást adnak az érdeklődőknek a szakmai munka előrehaladásáról, a legfrissebb hírekről, információkról. Cikkünkből elérhetők a korábbi számok, valamint néhány kattintással bárki feliratkozhat hírleveleinkre.
Káosz vagy az elhíresült precizitás a német tankönyvi akkreditációban?
2013. július 30.
A Német Szövetségi Köztársaságban nincs egységes tantervi szabályozás, az egyes tartományok saját tanterveket hoznak létre, és önállóan döntenek az oktatási eszközeikről, azok létrehozásáról, elfogadásáról. A 16 tartomány 16 különböző tantervet és tankönyvi elvárást jelent, ami első ránézésre zavarosnak hat. Lássuk hát, a híres német precizitás kézben tartja-e ezt a látszólagos összevisszaságot!
A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásainak kutatásáról
2013. július 29.
A projekt keretében meghirdetett, A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásairól szóló kutatás-fejlesztési szolgáltatás című pályázat keretében az elvégzendő feladatokat több kutatási részterületre bontották. Milyen területekről van szó? Hogyan lehet hozzákezdeni egy ekkora munkához? Milyen jellegű feladatok várnak a kutatókra? Mi a végső cél? Most következő összefoglalónkból mindezt megtudhatják.
következő oldal »