Fókuszban a pedagógusminősítés és a tanfelügyelet, folytatódik a KIR fejlesztése

2015-ben folytatódik a pedagógus-előmeneteli rendszer bevezetése: csaknem 15 ezer pedagógus vesz részt minősítővizsgán vagy minősítési eljáráson, valamint elkezdődnek a tanfelügyeleti ellenőrzések is. A TÁMOP-3.1.15 kiemelt uniós projektben az Oktatási Hivatal egyik feladata a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti rendszer bevezetésének támogatása.

A TÁMOP-3.1.15 kiemelt uniós projekt keretében megtörténik a 2015-ben esedékes minősítési eljárások és a tanfelügyeleti ellenőrzések tervezése, előkészítése, szervezése, lebonyolítása, az ehhez szükséges logisztikai és informatikai háttér biztosítása, továbbá a hosszú távú és hatékony működtetést szolgáló minőségbiztosítási rendszer kiépítése. A projekt további vállalása a Köznevelési Információs Rendszer (KIR) továbbfejlesztése annak érdekében, hogy a KIR egységesebb adatkezelést és közös támogató funkciókat biztosítson a felhasználóknak – hangzott el a projekt nyitókonferenciáján, 2015. április 8-án, Budapesten.

Az Oktatási Hivatal konzorciumi partnere a projektben az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI). AZ OFI célja a pedagógiai innováció- és tudásmenedzsment-rendszer elméleti megalapozása, a tartalmi és módszertani innovációk támogatása, valamint a pedagógiai tudásmenedzsment-rendszer fejlesztése és a pedagógusok horizontális tudásmegosztásának támogatása. A TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása" című kiemelt projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósul meg 2015. szeptember 30-ig. A projekt támogatási összege 4 090 000 000 forint.

A konferencián elhangzott előadások letölthető prezentációi:

Sajtóközlemény a projekt indításáról (pdf) »

Nyomtatás