Félidejéhez érkezett az intézményvezetők és a pedagógusok felkészítése a minősítésre és a tanfelügyeletre

Az Oktatási Hivatal TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása" című projektjének kiemelt célja a tanfelügyeleti és minősítési rendszer bevezetésének szakmai támogatása. Ennek egyik elemeként képzéseket szervez 2015 tavaszától a köznevelési intézmények vezetőinek, illetve pedagógusainak. Idén 6 ezer intézményvezető és 11 ezer pedagógus vehet részt az Oktatási Hivatal által szervezett rendezvénysorozaton.

A 30 órás blended (távoktatás és kontaktóra) formában megvalósuló akkreditált intézményvezetői képzés célja, hogy felkészítse a résztvevőket az intézményi önértékeléssel, a tanfelügyeleti ellenőrzéssel, valamint a pedagógusminősítéssel kapcsolatos intézményvezetői feladataik szakszerű ellátására. A tematika és a módszertan együttese biztosítja, hogy a résztvevők naprakész tudást szerezzenek a jogszabályi háttérről, az eljárások rendjéről, módszereiről és eszközeiről. A képzés egyben lehetőséget biztosít a résztvevőknek az intézmények közötti együttműködések erősítésére.

A rendezvénysorozat a 2014/2015-ös tanév II. félévében összesen 200 csoportban, több időpontban kerül megrendezésre. A turnusok hetente indulnak, minden megyében több képzési csoporttal. A képzésre már több mint 4 ezer kolléga regisztrált. Az első kontaktórás képzést Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár (Emberi Erőforrások Minisztériuma) nyitotta meg 2015. május 13-án, Budapesten

Néhány tréneri értékelés a képzés első kontaktnapját követően:

„Túl vagyok a mai képzésen, nagyon jó benyomásaim vannak. A csoport kifejezetten motivált volt, nagyon jól tudtunk haladni. Ilyen képzést kívánok valamennyi intézményvezető kollégámnak!"

„Pozitív élményekről tudok beszámolni. A tananyagot a visszajelzések alapján sikeresen feldolgoztuk. Sok tapasztalattal gazdagodtam."

„Mi kicsit túlterveztük a napot, többször újraterveztük, figyelve a tanulói elvárásokra. A társammal jól tudtunk összedolgozni. A csoport együttműködő és nyitott volt, mindössze 1-2 ember volt szkeptikus. Az intézményvezetők sok kérdésben tájékozottak, pl. 80% már töltött fel portfóliót, így azt a részt kicsit megpörgettük."

A képzéseken részt vevő intézményvezetők – tapasztalataik alapján – számos konstruktív javaslattal éltek a minősítés és tanfelügyelet rendszerének továbbfejlesztését illetően, melyeket az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Oktatási Hivatal folyamatosan felhasznál a rendszer fejlesztésekor, korrigálásakor.

A pedagógusok felkészítése több mint 50 tájékoztató rendezvényen valósul meg, amelyek – a jelentkezők létszámától függően – gyakorlati típusú módszertan alkalmazásával 50-70 fős csoportokban, illetve 200 fős, frontális képzések keretében történnek, az ország minden megyéjében, több képzési időponttal. A tanévet követő hetekben több célcsoport-specifikus (pl. óvópedagógusok, iskolák, stb.) képzést is meghirdetünk. Az első képzési alkalmakra jelentkezők száma meghaladja a 3000 főt.

A képzés alapvető célja, hogy a minősítésben részt vevő pedagógusok felkészülését segítse a minősítési eljárásra és a tanfelügyeleti ellenőrzésre való felkészülésben, A már lebonyolított 20 képzési csoport visszajelzései alapján, az adott képzési csoport adottságainak megfelelően kerülnek meghatározásra a képzési hangsúlyok.

A képzésen készült videó »

Nyomtatás