Elégedettek a pedagógusok és intézményvezetők a minősítésre felkészítő képzésekkel

Kiemelt érdeklődés és aktivitás kíséri az Oktatási Hivatal pedagógusminősítésre felkészítő képzéseit. Három hónap alatt több mint 10 ezer intézményvezető és pedagógus vett részt a szakmai rendezvényeken. Döntő többségük elégedett a képzéseken kapott szakmai információkkal.

A köznevelési intézmények vezetői és pedagógusai számára indított képzéseket 2015 tavaszán az Oktatási Hivatal, a tanfelügyeleti és minősítési rendszer bevezetésének szakmai támogatását végző TÁMOP 3.1.15-14-2014-001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása" kiemelt uniós projekt keretében.

Az intézményvezetői képzéseken a pedagógus-előmeneteli rendszerrel kapcsolatos intézményvezetői szakmai és szervezési feladatokról kaptak tájékoztatást az igazgatók. A tavaszi időszakban összesen 4627 intézményvezető vagy általa delegált kolléga regisztrált az akkreditált, 30 órás képzésre. A felkészítések öt turnusban, 193 csoportban, összesen 33 helyszínen zajlottak országszerte, 124 tutor és 193 tréner közreműködésével.

A minősítésben és a tanfelügyeletben érintett pedagógusok 10 órás pedagógusképzésen kaptak átfogó szakmai információkat az eljárásokról és kapcsolódó feladataikról. A tavaszi félévben 5411 pedagógus regisztrált az egynapos képzésekre, amelyek 73 csoportban, 19 helyszínen zajlottak országszerte. A részvevők 50-200 fős csoportokban, 40 tréner bevonásával sajátíthatták el az új ismereteket. Az egyedi igényeket figyelembe véve, két alkalommal, Budapesten és öt nagyvárosban külön képzési csoport alakult általános iskolai és óvodapedagógusoknak, valamint középiskolai tanároknak. Ezen kívül a művészeti iskolákban, a gyermekvédelmi intézményekben, a gyógypedagógiai intézményekben, a kollégiumokban, a pedagógiai szakszolgálatokban és a szakmai szolgáltatásokban közreműködő pedagógusok számára is indultak képzések júniusban, Budapesten.

A képzéshez az Oktatási Hivatal további 10 óra felkészülést javasolt: a kapcsolódó jogszabályok, útmutatók, kézikönyvek előzetes áttekintése ugyanis hatékonyabbá teszi a kontaktnap szakmai munkáját.

A résztvevők visszajelzéseiből kiderült, hogy a képzés sokat segített a fogalmak és feladatok tisztázásában, a rendszer felépítésének megértésében, és a pedagógusok többségében választ kaptak kérdéseikre. Pozitívumként említették a gyakorlatias megközelítést, a közös munkát, továbbá a felkészült trénereket. Néhány észrevételből az derült ki, hogy több kontaktnapra lehet szükség az információk elmélyítéséhez, emellett az intézménytípusok szerint jobban elkülönülhetett volna az egyébként jól felépített képzés.

Nyomtatás