« előző oldal
következő oldal »
Németország oktatási reformjai
2014. január 24.
A német oktatáspolitika a 2000-es PISA mérések eredményeit látva szembesült azzal a problémával, hogy a diákok nemzetközi összehasonlításban viszonylag gyenge átlagos teljesítményt mutatnak az iskolai tudás gyakorlati alkalmazása terén. Ez a sokkhatás felgyorsította a már korábban megindult oktatási reformok folyamatát.
"A jogszabályon kívül idővel kiérlelődnek a jó gyakorlatok"
2014. január 24.
A kiemelt figyelmet igénylő gyermekek, tanulók nevelésével kapcsolatos kérdések a köznevelés sarkalatos pontjai. Az új köznevelési törvény hozta változásokról, az ellátó rendszer új elemeiről és lehetőségeiről beszélgettünk a téma egyik szakértőjével, dr. Kiss László szakszolgálati és fogyatékosságügyi köznevelési referenssel.
Oktatásfejlesztés és szakértői háttér
2014. január 23.
Halász Gábor a hazai pedagógiatudomány egyik meghatározó személyisége, aki régóta foglalkozik a közoktatási rendszerek jellemzőinek vizsgálatával, a magyar viszonyok bemutatásával és azok nemzetközi viszonylatba helyezésével. Őt kérdeztük a hazai oktatási mérések adatairól.
Dr. Princzinger Péter: „Nem maradhatnak a dolgok mindig változatlanul"
2013. augusztus 30.
A hosszú távú célt nem szabad szem elől veszíteni a folyamatosan változó világban – állítja az Oktatási Hivatal (OH) július 1-jén leköszönt elnöke. Dr. Princzinger Péter elárulta: a TÁMOP-3.1.10 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése" című kiemelt uniós projekt a legkedvesebb a szívének, ezért a továbbiakban is szeretne benne közreműködni. A megyei köznevelés-fejlesztési tervekről (MFT) elmondta: közvetlen intézkedési feladat senkire nézve nem származik belőlük, ilyen értelemben a közép- és hosszú távú fejlesztéseket támogató, részben igényeket előrejelző tervdokumentumokról van szó. Folyamatos karbantartásukra azonban nyilvánvalóan szükség lesz, ahogyan ezt a jogszabályok elő is írják.
Dr. Kállai Mária: „Jövőkép és stratégia nélkül nem lehet előrelépni"
2013. augusztus 30.
Az elkészült megyei köznevelés-fejlesztési tervek (MFT) kapcsán lokálisan érintett szakembert is megkérdeztünk. Dr. Kállai Mária, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei kormánymegbízott elmondta: a terveket lehetőségnek, kiindulópontnak tartja arra, hogy általa reális tényekre alapozott reális döntések meghozatalára. Ha a helyzetértékelés jó és ugyanazt értik a fogalmak alatt, akkor a megyei fejlesztési tervek értékes anyaggá válhatnak.
A TÁMOP-3.1.10 kiemelt projekt tematikus hírlevelei
Tematikus hírleveleink rendszeres tájékoztatást adnak az érdeklődőknek a szakmai munka előrehaladásáról, a legfrissebb hírekről, információkról.
Egységes szerkezetben és logikában a feladatellátás
2013. július 30.
„Óriási eredmény, hogy nem húszféle struktúrájú és tartalmú terv készült el, hanem egységes szerkezetben és logikában szerepel a feladatellátás, az óvodától a szakképzésig" - véli a 2013. évi megyei köznevelés-fejlesztési tervekről (MFT) Brassói Sándor, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) Közoktatás-irányítási Főosztályának vezetője.
Megújul a szakszolgálati rendszer
2013. július 29.
2013 szeptemberétől két fontos változás történik a szakszolgálati rendszerben. Egy pedagógiai szakszolgálati intézményben egyesülnek az eddig különböző fenntartatásban és működtetési formában funkcionáló szakértői bizottságok, nevelési tanácsadók, beszédjavító intézetek és egyéb szakszolgálati feladatot ellátó intézmények. Emellett két új elemmel bővül a pedagógiai szakszolgálatok feladatköre.
Köznevelés-fejlesztés 2013-2014: hatékonyabban, eredményesebben, méltányosabban
2013. március 13.
A köznevelési intézményszerkezet átalakításának stratégiai céljairól, a projekt előrehaladásáról kaphattak képet a meghívott szakemberek a TÁMOP-3.1.10-11/1 Helyi oktatásirányítás fejlesztése kiemelt uniós projekt nyitókonferenciáján március 5-én.
Több mint háromezer szakember áll rendelkezésre az intézményszerkezet átalakítási folyamatához
2012. december 6.
A felmérés célja az volt, hogy a Hivatal ezen keresztül el tudja érni az oktatásirányítással, tanügyigazgatással foglalkozó felkészült hazai szakembereket, emellett képet kapjon arról, hogy milyen összetételű és felkészültségű humán kapacitás áll rendelkezésre a tervezett átalakítási folyamathoz.
Az Oktatási Hivatal elnöke az „államosításról”
2012. december 6.
A TÁMOP-3.1.10-es kiemelt projekt keretében készülő szakértői interjúk első állomásaként Mandák Csaba közoktatási szakértő beszélgetett dr. Princzinger Péterrel az Oktatási Hivatal elnökével a helyi oktatásirányítás fejlesztésének szükségességéről.
« előző oldal
következő oldal »