következő oldal »
Eredményesen lezárult a „TÁMOP-3.1.10-11/1-2012-0001 Helyi oktatásirányítás fejlesztése” elnevezésű kiemelt uniós projekt
2015. november 2.
A TÁMOP-3.1.10 kiemelt uniós projekt az Oktatási Hivatal és az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. gondozásában valósult meg 2012. július 1. és 2015. október 31. között, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország kormánya társfinanszírozásával, összesen 4.891.938.983 forintból.
TÁMOP-3.1.10: sikeres zárókonferencia, fókuszban az IKER
2016. január 6.
2015. szeptember 16-án, Budapesten eredményesen lezajlott az Oktatási Hivatal és az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. által gondozott TÁMOP-3.1.10 uniós projekt zárókonferenciája. Az eseményt jelentős érdeklődés kísérte a RaM Colosseumban: több száz intézményvezető, pedagógus, szakértő és fenntartó vett részt a projekt fejlesztéseit bemutató szakmai rendezvényen.
Szakmai tanévnyitó konferenciák szervezésével segíti a tanévkezdést az Oktatási Hivatal
2015. augusztus 26.
Az Oktatási Hivatal az Emberi Erőforrások Minisztériumával együttműködve 2015. augusztus 19-től kezdődően szakmai tanévnyitó konferenciákat szervez az ország 19 megyéjében, valamint Budapesten.
Az oktatásirányítás aktuális kérdései - kihívások és lehetséges megoldások
2014. november 19.
Az Oktatási Hivatal országos konferenciasorozatot szervezett 2014 októberében és novemberében, amelynek célja az volt, hogy tájékoztassák a résztvevőket a projekt fejlesztéseinek hasznosíthatóságáról az aktuális oktatáspolitikai kérdésekben.
A jó terv alapja a megbízható és szükséges adat
2014. május 21.
2014. június második felében megkezdődik az Oktatási Hivatal TÁMOP-3.1.10 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése"című kiemelt uniós projektjének a köznevelési feladatellátásra vonatkozó komplex helyzetelemzési folyamata. Ennek során a köznevelési intézmények teljes körű felmérését követően objektív, megbízható adatokon alapuló alternatív javaslatok megfogalmazására nyílik lehetőség a magasabb minőségű feladatellátás tankerületi és megyei szintű kialakításához.
Lengyelország oktatási reformjai
2014. május 21.
A lengyel oktatási rendszer kontinentális típusú szervezeti és pedagógiai kultúrája viszonylag közel áll a hazaihoz, így a szándékok, a megoldások és az eredmények összevethetők, s a követésre érdemes minták – legalábbis részben – felhasználhatóak lehetnek. A magyarhoz hasonló történeti és kulturális gyökerek mellett további érv a lengyel példa bemutatására, hogy oktatásügyének alakulását a – szintén a kontinentális hagyományokra épülő – szovjet modell is meghatározó módon befolyásolta. Lengyelországban is sor került a közelmúltban olyan reformokra, amelyek során a mieinkhez többé-kevésbé hasonló kihívásokra próbáltak meg válaszokat keresni.
Urbán Ferenc Ábel: "Megvalósult egy szemléletváltás, az eszköztől eljutottunk a szakmai célokig"
2014. május 20.
A Köznevelés Információs Rendszere az egyik legnagyobb létező adattárház a hazai oktatási szférában. Az ágazatban dolgozók leggyakrabban az intézménytörzs, a személyi nyilvántartás és a köznyelvben októberi statisztikaként emlegetett Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) kifejezésekkel találkoznak a KIR kapcsán.
Konferenciasorozat - videók
2014. április 23.
Megtekinthetők „A köznevelés-fejlesztés aktuális kérdései" címmel országos konferenciasorozat április 8-i és 11-i állomásán elhangzott előadásokon készült videók.
Fókuszban a pedagógusminősítés és a tanfelügyelet
2014. április 22.
A köznevelés-fejlesztés aktuális kérdéseiről rendezett konferenciát 2014. március 12-én az Oktatási Hivatal, ahol a köznevelési rendszer meghatározó szereplői tájékozódhattak a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti rendszer bevezetésével, valamint a köznevelési feladatellátás tervezésével kapcsolatos folyamatokról.
Konferenciasorozat a pedagógusminősítésről és a tanfelügyeletről
2014. április 8.
„A köznevelés-fejlesztés aktuális kérdései" címmel országos konferenciasorozatot indít az Oktatási Hivatal. A rendezvény célja a köznevelési rendszer meghatározó szereplőinek tájékoztatása a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti rendszer bevezetésével, valamint a köznevelési feladatellátás tervezésével kapcsolatos kérdéskörben.
Németország oktatási reformjai
2014. január 24.
A német oktatáspolitika a 2000-es PISA mérések eredményeit látva szembesült azzal a problémával, hogy a diákok nemzetközi összehasonlításban viszonylag gyenge átlagos teljesítményt mutatnak az iskolai tudás gyakorlati alkalmazása terén. Ez a sokkhatás felgyorsította a már korábban megindult oktatási reformok folyamatát.
következő oldal »