EFOP-3.2.13-17-2017-00002: Az alap- és középfokú iskolák pályaorientációs tevékenységét, kiemelten az MTMI-készségeket és -kompetenciákat támogató pályaorientációs szakmai módszertan átfogó megalapozása és fejlesztése

 

A projekt megvalósítója: Oktatási Hivatal
A projekt megvalósítási ideje: 2017. június 1. – 2021. május 31.
A megvalósítás költsége: 1 000 000 000 Ft
A támogatás mértéke: 100%

A projekt fő célja: a köznevelési intézmények pályaorientációs módszertanának megalapozása, megerősítése, illetve ennek keretében a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki pályák népszerűsítésére alkalmas módszertan kifejlesztése.

A projekt részcéljai:

  • a köznevelésben tanuló diákok tudatos felnőttkori életpálya-építésének és majdani sikeres munkaerőpiaci részvételének megalapozása az ezekhez szükséges készségek fejlesztésével;
  • ennek érdekében a pedagógusok pályaorientációs módszertani ismereteinek bővítése;
  • a köznevelés eredményességének, hatékonyságának növelése és hátránykompenzáló szerepének erősítése.

A projektben megvalósuló fő tevékenységek:

  • a pályaorientáció szerepének és fontosságának felismerését segítő tréningjellegű szemléletformáló pedagógus-továbbképzés kidolgozása és megvalósítása;
  • az általános iskolások és a középiskolások pályaorientációját segítő mérőeszköz és annak használatát segítő módszertan kidolgozása;
  • mérőeszköz kifejlesztése az MTMI- (matematikai, természettudományos, műszaki és informatikai) készségek és -kompetenciák pályaorientációs vizsgálatára;
  • a mérőeszköz online használatát lehetővé tevő szoftverrendszer kifejlesztése;
  • tájékoztató rendezvényeken a pályaorientációt segítő fejlesztés bemutatása a köznevelési intézmények vezetőinek, pedagógusainak és az érintett diákoknak;
  • a pályaorientációt segítő mérőeszköz módszertanilag megalapozott alkalmazását segítő pedagógus-továbbképzés kidolgozása és megvalósítása;
  • a különféle pályaorientációs fejlesztéseket összekapcsoló szakmai fórum létrehozása, valamint működtetése a munkaerőpiac és a felsőoktatás képviselőinek bevonásával.

A projekt várható eredményei:

  • a pályaorientációs tevékenységet segítő, szemléletformáló pedagógus-továbbképzési program;
  • minden érintettnek elérhető, a pályaorientációt támogató, komplex mérőeszköz és módszertan, amely az önismeretre, az egyéni képességekre és kompetenciákra – kiemelten az MTMI-kompetenciákra – és ezek vizsgálatára épül;
  • a tesztek és kérdőívek anonim kitöltését lehetővé tevő online szoftverrendszer, amely segíti a tanulókat, hogy megtalálják a profiljuknak és érdeklődésüknek megfelelő pályákat, valamint az ezekhez szükséges készségeket és tudást kínáló közép- és felsőfokú intézményeket;
  • a pályaorientációt szolgáló mérőeszköz módszertanilag megalapozott alkalmazását segítő pedagógus-továbbképzési program;
  • 2000 pedagógus részvétele a továbbképzéseken;
  • 50 tájékoztató rendezvény az eszköztár bemutatására.
Nyomtatás