Folytatódnak a lemorzsolódás megelőzését támogató műhelyfoglalkozások

Az EFOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt célja a partnerintézmények (300 általános iskola és 157 óvoda) támogatása a lemorzsolódás megelőzése, a veszélyeztetett gyermekek és tanulók iskolai sikerességének megalapozása érdekében. A feladatellátási helyek a projekt jelenlegi szakaszában az Intézményi Komplex Cselekvési Tervüket valósítják meg, illetve ezekben a hetekben kapják kézhez a tankerületek által készített helyzetértékelést. A projekt január 26-án és 28-án szervezett felkészítést az implementációs mentoroknak, hogy hatékonyan segítsék az Intézményi Komplex Cselekvési Tervek korrekcióját és a tankerületek által megküldött helyzetértékelések értelmezését.


​​​​​​​Az intézmények képviselői február 15. és 24. között, az Ágazati Hálózati Műhely 2. online műhelysorozat öt „helyszínén” virtuálisan találkozhattak a korai iskolaelhagyás szempontjából kiemelt ágazati és ágazatközi partnereikkel. A műhelysorozat résztvevői összegzik a 2019 novemberében megtartott Ágazati Hálózati Műhely 1. óta eltelt időszak eredményeit, és áttekintik a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzését és mérséklését célzó közös tevékenységeket. A rendezvény másik célja a projektben kifejlesztett pedagógiai esetmegbeszélés módszertanának bemutatása és kipróbálása. Az esetmegbeszélés keretében a kortársbántalmazást mint gyakran megjelenő problémát dolgozzák fel. ​​​​​​​

 

Február 4. és március 18. között folytatódott a pedagógusműhelyek sorozata: a Pedagógusműhely 6. középpontjában az iskolai lemorzsolódás megelőzését támogató (ILMT) komplex intézményfejlesztés differenciált támogatása áll az alábbi témakörökben:

  1. Az „Együtt a korai iskolaelhagyás ellen” elismerés és helye az ILMT-alapú komplex intézményfejlesztés folyamatában;
  2. A Pedagóguskompetenciák fejlesztése program helye az ILMT-alapú komplex intézményfejlesztés folyamatában;
  3. Gimnáziumok ILMT-alapú komplex intézményfejlesztése;
  4. Tanulói motiváció és hatékony együttműködés a szülőkkel (fókuszban a sajátos nevelési igényű és a beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarral küzdő tanulók lemorzsolódásának megelőzése).

A műhelyfoglalkozásokon lehetőség kínálkozik a feladatellátási helyek egyediségeinek, helyi értékeinek bemutatására, a partnerintézmények megismerésére, a hálózatos együttműködések kialakítására, megerősítésére. Emellett ünnepélyes keretek között kihirdetik, hogy melyik feladatellátási helyek érdemelték ki az „Együtt a korai iskolaelhagyás ellen” elismerést.

Nyomtatás

CÍMKÉK

315