Elkészültek az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységet támogató útmutatók

Az óvodáknak, az iskoláknak és a kollégiumoknak szóló útmutatók a szociális és a köznevelési ágazatok szakembereinek későbbi közös munkavégzését támogatják.

Az Oktatási Hivatal (OH) 2017. április 1. és 2019. június 30. között konzorciumi tagként részt vett az EFOP-1.9.4-VEKOP-16-2016-00001 azonosító számú, „A szociális ágazat módszertani és információs rendszereinek megújítása" című kiemelt projektben. Az OH részvétele a projektben a család- és gyermekjóléti központok feladataként bevezetett óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység kialakítására és módszertani támogatására irányult.

Az OH a nevelési-oktatási intézményeket megszólító kérdőíves adatgyűjtésekkel és helyszíni látogatásokkal nyomon követte az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység kipróbálását, valamint a család- és gyermekjóléti központokkal együttműködő nevelési-oktatási intézményekben a bevezetést segítő pilotprojekt megvalósulását, megismerte a helyi megoldásokat és jó gyakorlatokat.

A kiemelt projekt munkatársai megfogalmazták az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység tartalmi elemeit, valamint működési feltételeit érintő javaslataikat, amelyek széles körű szakmai véleményezést követően az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális területével mindvégig szoros együttműködésben kifejlesztett szakmai útmutatók alapjául szolgáltak. A nevelési-oktatási intézmények közül az óvodáknak, az iskoláknak és a kollégiumoknak szóló útmutatók a szociális és a köznevelési ágazatok szakembereinek későbbi közös munkavégzését támogatják.

Az útmutatók az alábbi linkeken érhetők el: