Béd Judit – Bed.Judit@oh.gov.hu Bíró Andrea – Biro.Andrea@oh.gov.hu Engi Ágnes (felületek, technikai problémák) – Engi.Agnes@oh.gov.hu Gesztesi Jánosné – Gesztesi.Janosne@oh.gov.hu Nagy Judit (felületek, technikai problémák) – nagy.judit@oh.gov.hu Tematikus e-mail cím: POKSzekesfehervar@oh.gov.hu Illetékességi terület: Fejér és Veszprém vármegye |
A szolgáltatási terület célja:
Kapcsolódó jogszabályok:
A témában érintett összes útmutató, segédlet, illetve kézikönyv az alábbi címről letölthető:
Pedagógusok minősítő vizsgái, minősítő eljárásai
A minősítési rendszer a pedagógusok egyéni szakmai fejlődésének motiválásával, a szakmai munka értékelésével, a világos pályakép megrajzolásával hatást gyakorol az egyes pedagógusok életpályáján túl az oktatás teljes rendszerére. A gyakorlati megvalósulás folyamatos követése, értékelése lehetőséget teremt olyan tapasztalatok elemzésére, amelyek alapján lehetővé válik a jelenleginél differenciáltabb célrendszer megfogalmazása is.
A minősítési rendszer céljai:
A minősítéshez kapcsolódó dokumentumok:
Pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet)
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) rendszerének működtetését a köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 78. § (1) bekezdésének f) pontja írja elő, jogszabályi hátterét az Nkt. mellett a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet határozza meg.
Az ellenőrzést ötévente egy alkalommal minden intézmény esetében el kell végezni. Az ellenőrzés feladata és célja, hogy az intézmények értékelésén keresztül támogassa a nevelési-oktatási intézmények szakmai fejlődését.
Vonatkozó jogszabály:
A kapcsolódó tanfelügyeleti kézikönyvek ide kattintva érhetők el.
Intézményi önértékelés
Az egységes intézményi önértékelést az Oktatási Hivatal által kidolgozott és az oktatásért felelős miniszter által jóváhagyott standardok szerint kell lefolytatni. A kézikönyvek rögzítik azokat az általános elvárásokat, amelyek értelmezésével az intézmények megalkothatják saját elvárásrendszerüket, illetve azokat az eszközöket – köztük a kérdőíveket – amelyek segítségével a megadott elvárások teljesülésének vizsgálatához szükséges információk összegyűjthetők.
Az Önértékelési kézikönyvek - a tanfelügyelethez hasonlóan, az egyes intézménytípusok sajátosságait figyelembe véve - kerültek kidolgozásra.
Vonatkozó jogszabály:
A módosított önértékelési kézikönyvek ide kattintva érhetők el.