« előző oldal |
Az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye" címet elnyert óvodák és iskolák 2017 őszétől valósítják meg pályázati programjukat és nyitják meg intézményeik kapuját a horizontális tudásmegosztásban szívesen részvevő intézmények számára.
A címet elnyert intézmények a következők:
Intézmény neve | Intézmény típusa | Ismertető a jó gyakorlatról |
Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma (7621 Pécs, Széchenyi tér 11.) http://www.crnlg.hu/ |
gimnázium |
Az intézmény korszerű, jól felszerelt laboratóriuma kiváló lehetőséget biztosít a diákoknak sokféle természettudományos kísérlet elvégzésére, az iskola kémiai jó gyakorlata is erre épül. Az intézmény további jó gyakorlata a Szeretetszolgálat – mint a Közösségi Szolgálat „emberközeli" gyakorlati megvalósítása. |
Dráva Kincse Óvoda és Konyha (7851 Drávaszabolcs, Köztársaság tér 4.) |
óvoda | Az óvoda "Társas játék - Társasjáték!" című komplex tehetséggondozó programjának célja a játék örömén keresztül a tehetségígéretes gyerekek fejlesztése társasjátékokkal, táblajátékokkal. |
Istvánffy Miklós Általános Iskola (7900 Szigetvár, Szent István Ltp. 2.) http://www.istvanffy-szigetvar.sulinet.hu/ |
általános iskola | Az intézmény jó gyakorlatainak elemei a korszerű pedagógia számos elemét magukban foglalják: differenciált egyéni képességfejlesztés, kéttanítós modell, komplex esztétikai nevelés, tanórába épített tehetséggondozás. |
Magyarmecskei Általános Iskola |
általános iskola |
A "Közös kincs" módszertani modell kiemelt elemei a Fonomimika, az Életrevaló (7 szokás) program és a Kavalkád multikulturális program. |
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium (7700 Mohács, Kórház utca 1-3.) http://meixner-egymi.hu/ |
gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény |
Az intézmény számos pedagógiai-módszertani jó gyakorlatot kínál, melyeket változatos tevékenységformákon keresztül ismerhetnek meg az érdeklődők: Óvoda-iskola átmenetet támogató program, iskolaotthonos tanulásszervezés, Meixner módszeren alapuló olvasás- és írástanítás, Lépésről lépésre program, Kompetencia alapú egyéni fejlesztési program, habilitációs foglalkozások, terápiák (szocio-terápiák, állatasszisztált terápia, Boldogság órák, meseterápia, művészeti terápiák), tehetséggondozás és hagyományőrzés, projektoktatás, tanulást támogató, adaptív nevelést segítő módszerek, Patrónus mentor tanári program, utazó gyógypedagógia. |
Pécsi Árpád Fejedelem Gimnázium és Általános Iskola (7632 Pécs, Aidinger János út 41.) http://arpad-pecs.hu/ |
gimnázium | Az iskola színes tevékenység palettájáról adaptálható jó gyakorlatként kínálja az ökoiskolai programot, a tanulói együttműködésen alapuló tananyag feldolgozást matematika órákon az 5-12. évfolyamon, a kompetenciamérési eredmények fejlesztési tervekben való felhasználását (Fejlesztési terv készítése matematika órákra az országos kompetenciamérési eredmények elemzése alapján), konfliktusmegelőzési és –kezelési módszereket (Arizona program), valamint a nevelőtestület felhő alapú együttműködésének felhasználási lehetőségeit. |
Pécsi Bártfa Utcai Általános Iskola (7627 Pécs, Bártfa utca 5.) http://bartfa.sulinet.hu/ |
általános iskola | Az iskola két komplex programot, a Kreatív partnerség, valamint a Tájoló-nap pályaorientációs programot kínálja megismerésre az érdeklődőknek. |
Pécsi Meszesi Általános Iskola (7629 Pécs, Komlói út 58.) http://www.budaivaroskapu.hu/szekhely/ |
általános iskola | Az iskola a „Lépésről lépésre" program keretén belül, a kooperatív és differenciált tanulásszervezés, a segítő tanulókörnyezet és a tevékenységközpontú pedagógia elemeinek, felső tagozaton pedig tantárgyközi projekt bemutatását vállalja. |
Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakgimnázium (7624 Pécs, Radnics utca 9.) http://www.pecsimuveszeti.hu/ |
szakgimnázium | Az iskola módszertani sokszínűségét tükrözik az ajánlott programok: a Drámajátékok az irodalomtanításban, a Vitamódszerek az etika tantárgy tanításában, az irodalmi, történelmi reflexiók a zenében, a Prevenciós mozgásprogram és a Pályaorientációs tábor. |
Pécsi Szakképzési Centrum Radnóti Miklós Közgazdasági Szakgimnáziuma (7633 Pécs, Esztergár Lajos út 6.) http://www.radnoti-pecs.hu/web_2010/index.php |
szakgimnázium |
Az intézmény több innovációt, jó gyakorlatot kínál megismerésre, melyek közül az Üzleti cég alapítása, a Légy Köz-Gazd-Ász, az Ökonap vagy az Egészségnap mellett egy nemzetközi természettudományos platform is méltán számíthat érdeklődésre. |
Pécsi Szakképzési Centrum Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnáziuma (7622 Pécs, 48-as tér 2.) http://www.zipernowsky.hu/ |
szakgimnázium |
Az iskola jó gyakorlatának fontos része a gépészeti, elektronikai és informatika ágazathoz kapcsolódó tevékenység, neves partnerekkel, vállalatokkal együttműködve. A jó gyakorlatok palettáján szerepel továbbá a nyolcadikos pályaorientáció kifejezetten szakgimnáziumi orientációval, rendszeres gyakorlati foglalkozások keretében gépészetből, elektronikából és informatikából, általános iskolai technikatanárok, informatikatanárok együttműködésével. |
PTE GYÁIGSZG Deák Ferenc Gimnáziuma és Általános Iskolája (7624 Pécs, Őz utca 2.) http://deak.pte.hu/ |
általános iskola | Az intézmény megismerésre kínálja az Árkádia (irodalomtudományi) projektjét, a "Változás? Menedzsment!" című intézményfejlesztési modelljét, valamint az egész napos iskolához kapcsolódó jó gyakorlatát, illetve a "Fenntartható attitűd" című tehetséggondozással kapcsolatos programját. |
Schneider Lajos Alapfokú Művészeti Iskola (7700 Mohács, Vörösmarty utca 3.) http://zeneiskolamohacs.blogspot.hu/ |
alapfokú művészeti iskola | A művészeti nevelés területén a megismerhető jó gyakorlatok széles palettáját kínálja az intézmény, komplex tehetségprogramja keretében – az óvodások zenei tehetségfejlesztésétől a Schneider Művészeti Hétig. Mivel az intézményben az oktatás három művészeti ágban folyik, a bázisintézményi programok egy része a művészeti ágak közötti kapcsolódási pontokra, a komplex művészeti nevelésre fókuszál. Mivel Mohács soknemzetiségű város, kiemelt szerepe van a hagyományőrző programoknak, műhelyeknek. Az iskola akkreditált kiváló tehetségpont, tagja a Mohács térségi Tehetségpont-munkaközösségnek, így több tehetséggondozó projekt, pályázat megvalósításában vesz részt, melyek tapasztalatát szintén megosztja az érdeklődőkkel. |
Szentlőrinci Kistérségi Óvoda és Bölcsőde (7940 Szentlőrinc, Liszt Ferenc utca 2.) https://www.szonek.hu/index.php/bemutatkozas9 |
óvoda |
Az intézmény Tehetségpontként és Új típusú felsőoktatási gyakorlóhelyként működik, programjaik fontos célja a néphagyományok megismertetése, ápolása, mely a tárgyalkotó tevékenységet is magában foglalja. Az óvoda számos jó gyakorlatot alkalmaz a tehetséggondozás, hátránykompenzáció, esélyteremtés területén, melyeket változatos módszertani kultúrával, kiemelten a tevékenységben megvalósuló differenciálási lehetőségekkel valósít meg. |
Szigetvári Weiner Leó Alapfokú Művészeti Iskola (7900 Szigetvár, Zárda utca 2.) http://szigetvarizeneiskola.hu/ |
alapfokú művészeti iskola |
A művészeti neveléshez kapcsolódó jó gyakorlatok között szerepel a Hangszerbemutató körút, a zenei kultúra terjesztése, valamint a szakmai kapcsolatépítés más intézményekkel, továbbá hangszeres és zeneismereti szakmai napok szervezése, illetve az Óvodás csalogató – zenés mese előadássorozat óvodásoknak. |
Vásárosdombói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (7362 Vásárosdombó, Szabadság tér 16.) http://www.vdomboiskola.atw.hu/ |
általános iskola | A program kiemelt elemei a Suliváró, a Képzőművészet-terápia, és a Maratoni Mindentudó, melyek egyaránt fejlesztik a diákok képességeit, személyiségét és a kortárs kapcsolatokat. |
« előző oldal |