Rendezvények, szakmai programok

következő oldal »

ŐSZI SZAKMAI NAPOK 2021.

Tisztelt Intézményvezető Asszony!
Tisztelt Intézményvezető Úr!
Kedves Kollégák!

Az Oktatási Hivatal Nyíregyházi Pedagógiai Oktatási Központja 2021. október 4-14. között szervezi meg az Őszi Pedagógiai Szakmai Napok programsorozatot, amelyre ezúton szeretettel meghívjuk a megyénk pedagógusait. A szakmai programok összeállításánál az volt a célunk, hogy segítsük a kollégákat a módszerek megválasztásában, a szakmai kapcsolataik kibővítésében.

A rendezvénysorozat kiemelt témái:

  • Diabétesz Oktatási Program Pedagógusoknak
  • Digitális platformon megújuló OKM
  • Erőszakmentes Kommunikáció
  • Resztoratív technikák a pedagógiai gyakorlatban (módszerek és lehetőségek a konfliktusok hatékony és eredményes megoldására)
  • az egészséges életmódra nevelés, a tehetséggondozás, a hátrányos helyzetű gyermekek nevelésének-oktatásának segítése, a képességfejlesztés a drámapedagógia és a néptánc eszközeivel.

A programjainkon való részvétel ingyenes, regisztrációhoz kötött. Reméljük, hogy a gazdag és időszerű kínálatunkból minden pedagógus válaszhat saját érdeklődésének, szakterületének megfelelő programokat, számítunk megtisztelő érdeklődésükre!.

A programok, ide kattintva tekinthetők meg.

Válogassanak kínálatunkból!
Munkatársaimmal együtt tisztelettel és szeretettel várjuk Önöket programjainkra!

Üdvözlettel:

Kindruszné Munkácsi Ágnes
főosztályvezető


Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakmai tanévnyitó konferencia

Az Oktatási Hivatal tanévnyitó rendezvénye, amelyen az oktatásirányítás és háttérintézményeinek képviselői ismertetik a 2021/2022-es tanév változásait és fejlesztéseit.

Időpont: 2021. augusztus 26. (csütörtök) 13.00 óra

Helyszín: Kodály terem Nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskola,
(4400 Nyíregyháza, Vay Ádám krt. 18.)

Jelentkezési határidő: 2021. augusztus 24. kedd, 12.00 óra

Program >>


A tanévnyitó konferencián kizárólag védettségi igazolvánnyal rendelkező személyek vehetnek részt!

Regisztráció >>


Tisztelt Intézményvezető Asszony!
Tisztelt Intézményvezető Úr!
Kedves Kollégák!

Az Oktatási Hivatal Nyíregyházi Pedagógiai Oktatási Központja 2021. augusztus 23-30. között szervezi meg a Tanévnyitó Tájékoztatóit mesterpedagógus szaktanácsadók közreműködésével, amelyek online Microsoft Teams felületen valósulnak meg.

A tájékoztató előadásaink célja a pedagógus kollégák felkészítése az új tanévre, tájékoztatás a 2021/2022-es tanév feladatairól és az aktuális szakmai kérdésekről.

A tájékoztatókon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Jelentkezési határidő: az adott tájékoztatót megelőző munkanap

A Tanévnyitó Tájékoztató 2020/2021 tanév részletes programja ide kattintva tekinthetők meg.

Bízunk benne, hogy a programok felkeltik érdeklődésüket, és megtisztelnek minket jelenlétükkel!

Üdvözlettel:

Kindruszné Munkácsi Ágnes
főosztályvezető

 


FELHÍVÁS

 

III. Kárpát-medencei Pedagógus Szabadegyetem

„Pedagógusok a végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni küzdelem szolgálatában”

Az Oktatási Hivatal „Tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival” (EFOP-3.10.1-17-2017-00001) projektje 2021. augusztus 13. és 15. között szabadegyetemet szervez a pedagógusok oktató-nevelő munkájának segítésére, jóllétük és teljesítményük támogatására. A rendezvény korlátozott befogadóképessége miatt online részvételre biztosítunk lehetőséget.

A rendezvényhez tartozó részletes program ezen a linken tekinthető meg.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött; részvételi szándékát ezen a regisztrációs linken 2021. augusztus 12., csütörtök 14.00 óráig jelezheti.


 

BESZÁMOLÓ

Tavaszi Pedagógiai Szakmai Napok

2021. április 19-29.

Az Oktatási Hivatal Nyíregyházi Pedagógiai Oktatási Központja 2021. április 19-29. között rendezte meg a Tavaszi Pedagógiai Szakmai Napokat, a járványügyi helyzetre tekintettel ezúton online munkaformában. A programelemek kiválasztásánál ezért most is különösen figyeltünk arra, hogy segítsük a kollégákat a módszerek megválasztásában, a szakmai kapcsolataik kibővítésében.

A rendezvénysorozat kiemelt témái között a fenntarthatóságra és egészséges életmódra nevelés, a lemorzsolódás kezelésének módszertana, a tehetséggondozás valamint az anyanyelvi nevelés jó gyakorlatai szerepeltek.

A szakmai rendezvényeink házigazdája a Nyíregyházi POK 15 bázisintézménye volt. A szakmai programokon közreműködött továbbá 19 fő mesterpedagógus szaktanácsadó valamint a bázisintézmények pedagógusai, gyógypedagógusai. A pedagógusok és az intézményvezetők 49 program közül válogathattak. Összesen 15 db műhelymunkát, 16 bemutató órát, 13 db előadást és 1 tanulmányi versenyt szerveztünk, melyeken 898 fő vett részt.

Az óvodáknak összeállított programok közül a több mint 60 fő óvodapedagógus tekintette meg a Nagykállói Brunszvik Teréz Óvoda „Zölden könnyebb” bemutató kisfilmet, amely a fenntarthatóság értékeinek, a környezettudatossághoz kapcsolódó attitűdök átadását szemléltette a bázisintézmény a jó gyakorlatai közül. A differenciált óvodai képességfejlesztés, az egyéni bánásmód valósult meg az Tiszavasvári Egyesített Óvoda „Utazás a Föld körül” bemutató foglalkozásán, amelynek célja volt egy komplex szabadtéri vetélkedősorozat keretében a Föld Napja- Zöld Ünnep témakörében mozgásos, szenzitív játékok keretében ismereteik bővítése, összegzése. A Gyermekek Háza Déli Óvoda online módon vezette körbe az érdeklődő pedagógusokat intézményük mindennapjaiba, a Montessori pedagógia eszközeivel tartott, a játékos anyanyelvi nevelésre irányuló foglalkozáson, amelyen szintén sokan részt vettek.

A Tiszavasvári Kabay János Általános Iskola a pedagógusoknak sok új ötletet, új lehetőséget nyújtó bemutató órákat osztott meg a Komplex Alapprogramjuk gyakorlati szemléltetésével. A bázisintézményben tanítók jól szervezett tanórákkal a játszva tanulás élményét mutatták be alsó tagozaton, amely tapasztalatuk szerint nagymértékben segítik a gyerekek szociális kompetenciáinak fejlődését és ugyanakkor az egyénre szabott differenciálás, a tanulók közötti különbségek kezelésére ad lehetőséget. A Komplex Alapprogram lehetőséget nyújt a pedagógusnak arra, hogy folyamatosan meg tudjon újulni, fantáziadúsan, változatosan tervezze meg a tanórákat. A „Tavasz” témát feldolgozó bemutató órán a tanítónő szemléltette, hogy a művészeti tevékenységbe ágyazott fejlesztés esélyegyenlőséget biztosít, alkalmazkodik a tanuló egyéni sajátosságaihoz.

A rendezvénysorozatunk a középiskolák számára is sokszínű programlehetőséget kínált. A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium mesterpedagógus szaktanácsadója az „SNI tanulók támogatása digitális (IKT) eszközökkel” – műhelymunkán olyan ismeretek adott, amely biztosítja az sajátos nevelési igényű tanulók megismerését, fejlesztését és a munkaerőpiacra történő felkészítését. A műhelymunkába becsatlakozott pedagógusok áttekintették az inkluzív nevelés hazai és nemzetközi előzményeit, az inkluzív nevelést és tanulást támogató speciális segédeszközöket és IKT eszközöket. A gimnázium szintén online műhelymunkán vállalkozott arra, hogy a digitális munkarend kihívásaira a tapasztalatok alapján bevált módszereiket megosszák más osztályfőnököknek és osztályfőnöki munkaközösségvezetőknek mesterpedagógus szaktanácsadónk vezetésével.

A szakmai programok közül említést érdemel a Babus Jolán Középiskolai Kollégium elsősorban kollégiumi nevelőtanároknak szóló műhelyfoglalkozása is, amelyben a jó gyakorlataikat foglalta össze komplex módon, amelyek a lemorzsolódás csökkentésére irányulnak. Ötleteket, módszereket, tevékenységeket mutattak be a korai iskolaelhagyás leggyakoribb okainak megelőzésére, kezelésére.

A bázisintézmények programjai mellett a mesterpedagógus szaktanácsadóink előadásaira és műhelymunkáira is kíváncsiak voltak a pedagógusok. A szakmai programok meghirdetésénél figyeltünk arra, hogy a járványügyi helyzetben segítsük a pedagógusokat az online térben alkalmazható ötletek, módszertani eszközök kiválasztásában. Többen igényelték ezt a fajta támogatást szaktanácsadóinktól és részt vettek a „Tanulásmódszertan az online környezetben” megnevezésű műhelymunkán. A mesterpedagógus szaktanácsadó videómegosztó blogokat és olyan online felületeket prezentált, amely sokszínűbbé és változatosabbá teheti a tanítást és az online térben a kapcsolattartást a tanulókkal.

Saját fejlesztésű tanulástámogató módszerek és eszközök alkalmazása a távoktatásban valamint az értékelés és számonkérés lehetőségei, nehézségei volt a központi témája annak a történelem szakos mesterpedagógus szaktanácsadó által tartott műhelymunkának, amelyet a Mátészalkai Esze Tamás Gimnáziumból, mint bázisintézményből került lebonyolításra a történelem szakos általános és középiskolai pedagógusok számára.

Pszichológus mesterpedagógus szaktanácsadó online kommunikációs csatornán segített a pedagógus kollégáknak a lelki egészség megőrzéséhez. A hétköznapi élettel velejáró stressz csökkentésére tippeket, ötleteket adott valamint a résztvevőknek lehetőségük volt saját pozitív énképük megvizsgálásához.

A rendezvénysorozatunk keretében kerültek online bemutatásra a Nyíregyházi Egyetem pedagógus-továbbképzései, amelyek a tanulási nehézségek felismeréséhez és kezeléséhez nyújtottak segítséget valamint a Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportban tanítási-tanulási stratégiáit is bemutatták a Komplex Alapprogramból. A „Tanulástámogatás személyre szabott differenciálással, státuszkezelés és méltányosság osztályteremben” tájékoztatón a főiskolai docens arról beszélt, hogy nagyon fontos a tanulók közötti biológiai, pszichológiai és szociológiai különbségek figyelembe vétele és a méltányosság megjelenése az oktató-nevelő munkában.

A bemutatott jó gyakorlatok, a szaktanácsadók magas színvonalú műhelymunkái segítséget nyújtottak a mindennapok nevelési –oktatási feladataihoz.

Online térben is megvalósult a közös gondolkodás, a közös szakmai együttműködés az intézmények, intézményvezetők és a pedagógus kollégák között.

A programsorozat eredményességére utal a pedagógus kollégáktól kapott visszajelzések.

A Tavaszi Pedagógiai Szakmai Napokról a résztvevő pedagógusoktól beérkezett elégedettségi kérdőívek alapján a programokkal való elégedettség aránya 1-5-ig terjedő skálán 4,82.

 

Résztvevői észrevételek, vélemények az elégedettségi kérdőívekből:

„Bepillantást nyújt más kollégák munkájába, módszereibe, eredményeibe. Sok hasznos dologgal gazdagodtam.„

„Ötletet adott saját (pályaorientációs) szakkör tartásához. Tetszett, hogy főleg gyakorlati központú volt az előadás. Nagyon jó volt hallani a kollégák elkötelezett munkájukról, hivatásukról tartott prezentációkat. Sok jó gyakorlatról volt előadás.”

„Betekintést nyertem a digitális oktatás újabb lehetőségeibe. Szakszerű, pontos információk hangzottak el. Rendkívüli tájékozottság jellemzi a kollégát, minta a pedagógusok számára.”

„Nagyon jó ötleteket kaptunk. Új eszközökkel ismerkedhettem meg. Konkrét, használható segítséget adott a nevelőmunkámhoz.”

„Konkrét, használható segítséget adott a nevelőmunkámhoz.”

„Módszertani ismereteim bővültek.”

„Egymástól tanulni mindig jó.”


Tulipános Program – a magyar kultúra helye és szerepe az óvodában

Óvodapedagógusoknak nyújt hasznos információkat és ötleteket a „Tulipános Program – a magyar kultúra helye és szerepe az óvodában” című ingyenes szakmai program. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával meghirdetett workshopon az óvodapedagógusok átfogó képet kaphatnak arról, hogyan lehet a gyermekek korosztályi sajátosságához illeszkedve, korszerű pedagógiai módszerekkel és hagyományos értékekkel jelen lenni az óvoda világában.

A háromórás programot Balatoni Katalin néptáncpedagógus, neveléstudományi kutató, gyakorló pedagógus, az „Így tedd rá!” programgazdája vezeti.

A workshopra a Tulipános Program internetes oldalán lehet regisztrálni. A várható jelentős érdeklődés miatt a programot öt időpontban is meghirdetik április vége és május közepe között.

Nyomtatás
következő oldal »