Tanulótájékoztatás

következő oldal »

A szolgáltatási terület célja, feladata:

  • a köznevelés rendszerét érintő kérdésekben információk közvetítése, azok értelmezésének segítése a tanulók, az iskolai diákönkormányzatok és a diákönkormányzatok munkáját segítő pedagógusok részére,
  • a nevelési-oktatási intézmények és a diákönkormányzatok kapjanak rendszeres és célirányos információkat a köznevelés rendszerét érintő kérdésekben,
  • a nevelési-oktatási intézmények és a diákönkormányzatok kapjanak rendszeres és célirányos az információkat diákjogi kérdésekben,
  • a diákönkormányzatok munkáját segítő pedagógusok kapjanak segítséget fórumok, továbbképzések szervezéséhez,
  • a tanulók számára legyen elérhető a diákjogi tanácsadás.

A tanulótájékoztatás területét érintő jogszabályi háttér:

 

A tanulótájékoztatás területén dolgozó munkatárs:

Név: E-mail-cím:
Juhász Rebeka
juhasz.rebeka@oh.gov.hu


Tanulótájékoztatás területének eszközei, módszerei:

A tanulótájékoztató, tanácsadó szolgálat pedagógiai-szakmai szolgáltatás eszközei, módszerei a 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet 9.§-a alapján:

a.) a köznevelés rendszerét érintő kérdésekben információk közvetítése, azok értelmezésének segítése a tanulók és az iskolai diákönkormányzatok részére

  • az online információs szolgáltatással segíti a diákjogi tájékoztatók megjelentetését
  • a tanulók jogainak érvényesítéséhez szükséges ismeretek nyújtása, tanügy-igazgatási, közgazdasági, jogi információk közvetítése

b.) fórumok, továbbképzések szervezése a tanulók, a diákönkormányzatok és a diákönkormányzatok munkáját segítő pedagógusok részére

  • előkészíti és koordinálja az országos feladatok ellátása során a fórumokat, továbbképzéseket a megrendelések rendszerének kialakításával, működtetésével, az erre irányuló tájékoztatás megszervezésével

c.) a diákjogi tanácsadás megszervezése

  • a tanácsadás rendszerének kialakításával, működtetésével előkészíti és koordinálja feladat ellátását

A tanulótájékoztatás területének hasznos linkjei:

 

Nyomtatás
következő oldal »