Rendezvényeink, szakmai programjaink, aktualitások

Tisztelt Igazgatók! Tisztelt Pedagógusok!

Felhívjuk figyelmüket a 2024. december hónapban szervezett szakmai műhelymunkákra, programokra, amelyek jelenléti és online formában kerülnek megrendezésre.
A programok regisztrációhoz kötöttek.

Regisztráció

 

Jelenléti programok:

Időpont Előadó Előadás címe Célcsoport Helyszín
2024. december 3. 9:30
Horváth Tamara
Plangárné Purgel Eszter
Iskolaelőkészítő program: Betlehemezés óvodásoknak óvónők, tanítók Menner Bernát Alapfokú Művészeti Iskola díszterme (Tata, Fazekas u. 53.)
15- 20 fő

2024. december 4. 10:00
Horváth Tamara
Plangárné Purgel Eszter
Iskolaelőkészítő program: Betlehemezés óvodásoknak óvónők, tanítók Menner Bernát Alapfokú Művészeti Iskola díszterme (Tata, Fazekas u. 53.)
15- 20 fő

2024. december 5. 8:00-8:45
Barabás Renáta Bemutató óra:
Pozitív pedagógia, azaz az érzelmi intelligencia bevonása a technika oktatásba 4. évfolyamon; tárgyalkotás és az érzelmek
kapcsolata
tanítók Széchenyi István Egyetem
Öveges Kálmán Gyakorló Általános Iskola
(9022 Győr, Gárdonyi u. 2-4.)

2024. december 5. 16:30-17:30 Bokrosné Pintér Katalin Színre lépünk - Jöjj el hozzánk… tanítók Dorogi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű és Sportiskolai Általános Iskola Eötvös József Tagiskolája
(2510 Dorog, Borbála ltp 8.)
2024. december 6. 9:00-19:00 Bokor György, Z. Molnár Ildikó, Kerényi Judit, Szilliné Orlovits Magdolna,; Baráth Adrienn A XVI. Országos Oboa-és Fagottverseny döntője Az alapfokú művészeti iskolák területi válogatójáról döntőbe jutott növendékek, tanáraik, korrepetitorai és a verseny iránt érdeklődők Horváth József AMI
(9400 Sopron Szélmalom u. 17.)
2024. december 7. 8:30-19:00 Bokor György, Z. Molnár Ildikó, Kerényi Judit, Szilliné Orlovits Magdolna, Baráth Adrienn A XVI. Országos Oboa-és Fagottverseny döntője, szakmai megbeszélés Az alapfokú művészeti iskolák területi válogatójáról döntőbe jutott növendékek, tanáraik, korrepetitorai és a verseny iránt érdeklődők Horváth József AMI
(9400 Sopron Szélmalom u. 17.)
2024. december 9. 13:30-15:00 Hricsovinyi Gabriella
Garzó Krisztina
Karácsonyi mézeskalácssütés, díszítés pedagógusok Mocsai Arany János Általános Iskola konyhája
(2911 Mocsa, Ady Endre u. 13.)
2024. december 11. 8:00-8:45 Sikos-Szabó Gyöngyi
Petzné Dr. Tóth Szilvia
Bemutató óra:
Bee-bot padlórobot
alkalmazása környezetismeret órán 4. osztályban
tanítók Széchenyi István Egyetem
Öveges Kálmán Gyakorló Általános Iskola
(9022 Győr, Gárdonyi u. 2-4.)
2024. december 12. 17:00-17:45 Vidáné Szücs Erika A biztonságos szórakozás alapelvei a Parti Segély Szolgálat munkatársai közreműködésével kollégiumi nevelőtanárok, iskolában tanító kollégák, kollégisták, szülők Kossuth Zsuzsanna Leánykollégium, KZS Klub (9024 Győr, Szigethy Attila út 65-67.)
2024. december 14. 16:00 Szabó Imréné
Paulovicsné Guoth Zsófia
Hangversenyek: Karácsonyköszöntő (Adventi hírnök)– főpróba és előadás óvónők, tanítók,
ének-zene szakos tanárok
Szent Kereszt Plébániatemplom - Tata

Online programok:

Időpont Előadó Előadás címe Célcsoport Helyszín
2024. december 2. 13:00-14:15 Erdősné Krizsán Anikó Az iskolaérettségig vezető út sikerei, nehézségei óvodapedagógusok Microsoft Teams
2024. december 4. 13:00 Németh Judit Mi áll a viselkedészavarok és az agresszió hátterében? óvodapedagógusok, pedagógiai asszisztensek, dajkák Google Meet
2024. december 4. 13:00-14:00 Andrekovics Aranka A gyermeki fejlődés sajátosságai. Hogyan beszéljünk erről a szülőkkel? óvodapedagógusok Google Meet
2024. december 4. 13:00 Lovászné Vass Andrea Bábjáték, bábpedagógia- Báb II. óvodapedagógusok Google Meet
2024.december 10. 13:00-14:15 Erdősné Krizsán Anikó Az iskolaérettségig vezető út sikerei, nehézségei óvodapedagógusok Microsoft Teams
2024. december 10. 14:30-15:30 Nógrádi László Mesterséges intelligencia alapú oktatási programok pedagógusok Google Meet
2024. december 12. 14:30-16:00 Szabó Andrea Mária Alternatív vitarendezés (mediáció) pedagógusok Microsoft Teams

 


2024. évi Őszi Pedagógiai Szakmai Napok

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2024. október 14 – október 22. között rendezte meg az Őszi Pedagógiai Szakmai Napokat.

Szakmai programjaink tervezését arra alapoztuk, hogy milyen témákat javasoltak az intézmények az éves igényfelmérőben, melyek azok a területek, amelyek nagy érdeklődésre tartanak számot. Ezen kívül számba vettük az oktatás-nevelés területén az utóbbi egy-két évben megjelenő innovációkat, valamint Hivatalunk fejlesztéseit, a szakmai szolgáltatás prioritásait. Így elmondhatjuk, hogy több kiváló előadó meghívásával színesítettük a programsorozatot. Az előadásokkal párhuzamosan a szaktanácsadók és a bázisintézmények rendkívül gazdag kínálatából, jógyakorlatainak bemutatásából is választhattak az érdeklődők.

Az Őszi Pedagógiai Szakmai Napok plenáris napjának programja az óvodapedagógusokat érintette.

Óvodapedagógiai konferenciánk házigazdája a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kara volt.

A konferencia résztvevőit Dr. Puszter Bernadett köznevelési elnökhelyettes asszony köszöntötte, a házigazda egyetem dékánja, Dr. habil. Varga László PhD. nyitotta meg Konferenciánkat megtisztelte szakmai előadásával Dr. Balatoni Katalin köznevelési helyettes államtitkár asszony, aki a népi kultúra fontosságáról, a népi játékok fejlesztésben való szerepéről beszélt a gyakorló óvodapedagógusoknak és az óvodapedagógus jelölteknek.

A szakmai nap programjában további neves szakemberek tartottak előadásokat. Dr. Kissné Zsámboki Réka PhD. tudományos és külügyi dékánhelyettes asszony a „kütyügenerációt” érintően a hagyományok és a modern eszközök által teremtett valóság összeegyeztethetőségének lehetőségéről beszélt, míg Dr. Gáll Ferencné Gróh Ilona nemzetközi Forrai Katalin-díjas, Magyar Örökség-díjas zenepedagógus a Ringató Magyar Nemzeti Zenei Nevelési Alapítvány képviseletében a zenei képességfejlesztés óvodai lehetőségeiről beszélt. A konferencia résztvevőit lelkes előadóink meg is énekeltették, a jelen lévő óvodapedagógusok és pedagógusjelöltek új szemlélettel gazdagodhattak, sok élménnyel, hasznos gyakorlati tanácsokkal térhettek vissza munkájukhoz.

Konferenciánk lezárásaként Némethné Fülöp Terézia főosztályvezető asszony értékelte az óvodapedagógiai nap szakmai programját, és megköszönte az élménydús, tartalmas előadásokat.

A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kara rendezvényről szóló beszámolója az alábbi elérhetőségről letölthető: https://bpk.uni-sopron.hu/oszi-pedagogiai-napok-a-benedek-karon

További programjaink szervezése elsősorban online vagy hibrid formában történt, de voltak más személyes jelenlétet kívánó előadásaink, fórumaink is. Az online rendezvények a Microsoft Teams és a Google Meet platformokon valósultak meg.

Gazdag programajánlatunk elsősorban a pedagógusok általános szakmai módszertani képességeinek fejlesztését célozták, de kitértünk nevelési kérdésekre is. Intézményfejlesztési feladatok is fókuszba kerültek egyes programok esetében, szolgáltattunk információkat, mutattunk jógyakorlatot az intézményvezetés számára. Továbbképzési lehetőséget nyújtottunk több témakörben, hangsúlyt fektettünk a fenntarthatóságra nevelés problematikáira, a digitális tananyagfejlesztésre, a TÉR értékelésre, az olvasás-szövegértés fejlesztésére, az iskolai erőszak kezelésére, a tanulók/gyermekek gyakorlati készségei fejlesztésének módszertanára, érintettük az intézményekben dolgozó gyógypedagógusok, fejlesztő pedagógusok munkájának támogatását. Volt olyan előadásunk, melyen középiskolás diákok is részt vettek. A konferenciánkon túl több aktuális témával szólítottuk meg az óvodapedagógusok körét, és voltak kifejezetten középiskolai tanároknak szóló előadásaink is.

Kiemelt rendezvényeink sorában – jelenléti előadáson – Dr. Lanczendorfer Zsuzsanna a SZE Apáczai Csere János Pedagógiai Humán- és Társadalomtudományi Kar egyetemi docense, jeles néprajzkutató az oktató-nevelő munka során különböző tantárgyakban felhasználható, integrálható népi ismeretek széles tárházát járta körül. Az előadás során a népi mondókák, szólások, mesék, énekek rejtett tartalmi jellemzőit ismertette a programon megjelent pedagógusok számára.

Jelenléti programukon Dr. Kóbor Krisztina és Csillag Attila gazdagította a pedagógusok módszertárát drámapedagógiai és gamifikációs lehetőségekkel.

Dr. Halbritter András, az Apáczai Csere János Pedagógiai Humán- és Társadalomtudományi Kar egyetemi docense pedig az iskolakert módszertanát kertbejárással szemléltette. A kertben zajló folyamatokat segítő természeti körforgás, illetve a kert kialakításának módszerei, valamint a kertpedagógia időszerűségének hangsúlyozása, formáinak bemutatása mellett különböző növényeket – például az éppen érő gránátalmát - is megismerhettek a résztvevők.

M. Varga Katalin, life- és business coach, mediátor és tréner önismereti workshopot tartott. A workshop elgondolkodtató gyakorlatok során vitte végig a résztvevőket az önismeret útján. A saját magunkról alkotott képtől kiindulva haladtunk a külső, környezetünkből kapott visszajelzéseken át saját értékeink megismeréséig. Az énkép, énfogalom, aktuális-én elemeit, az önértékelés viszonyrendszerét ismerhettük meg. A résztvevők feladatlapon dolgozhattak az előadás közben, és értékelést végeztek az önismeretükre vonatkozóan.

Hagyományainkhoz híven az Oktatási Hivatal Tananyagfejlesztési Főosztályának szakemberei is tartottak előadásokat a folyamatosan megújuló Nemzeti Köznevelési Portálról (NKP).

Dr. Wintsche Gergely sz Oktatási Hivatal Tananyagfejlesztési Főosztályáról a matematikatanárokat segítette a Nemzeti Köznevelési Portálon található dolgozatminták alkalmazásának lehetőségeivel.

Pintér Gergely osztályvezetőtől átfogó képet kaptunk az NKP-n fellelhető tankönyvek, digitális segédanyagok gyakorlati felhasználhatóságáról, Kojanitz László szerkesztő pedig a történelem tankönyveket vette górcső alá, megmutatva, hogy a tankönyvek hogyan segíthetik a történelmi szemlélet és gondolkodásmód kialakítását a felnövekvő nemzedékben.

A köznevelésből kilépő generációt, illetve a velük foglalkozó pedagógusokat segítette Bukta Péter osztályvezető előadása a 2025. évi felsőoktatási felvételi eljárásról, melyhez szervesen kapcsolódott Némethné Fülöp Terézia főosztályvezető asszony előadása a pedagógus pálya vonzóvá tételéről.

A mesterséges intelligencia pedagógusi munkába való beépülése napjainkban elkerülhetetlen téma egy szakmai programsorozatban, Koren Balázs EdTech szakember, most a pozitív oldaláról, a pedagógiai munka megkönnyítése felől közelítette meg az MI-problematikát. Fegyverneki Gergő tananyagfejlesztő pedig a digitális generációval való párbeszédről, megértésükről tartott előadást.

Természetesen az újonnan bevezetett oviKRÉTA sem maradhatott ki a témáink közül, Bacsányi Dorottya az Educational Development Informatikai Zrt. projektvezetője mutatta be újból a felület működését, és válaszolt az óvodapedagógusok kérdéseire.

Konfliktusok kezeléséről tartott jelenléti előadást Kropfné Knipp Mária igazgató asszony, Nagyné Suba Tünde mesterpedagógus pedig a tehetséggondozás gyakorlati megvalósítását mutatta be a „Gazdagító modell” 3 típusának ismertetésével.

A bázisintézmények is gazdag programkínálattal készültek a rendezvénysorozatra. Szinte minden bázisintézményünk hirdetett meg programot jógyakorlataik bemutatására tanórák, szakmai műhelymunkák, tanulóknak szervezett vetélkedők, iskolanap keretében.

Kiemelt programjainkon számos intézmény több pedagógusa képviseltette magát, mely jelzi pedagógiai napjaink sikerességét.

A 2024. évi Őszi Pedagógiai Szakmai Napok számokban:

78 programon 1615 fő vett részt, ebből 211 fő jelenléti programon. 21 bázisintézményünk 31 programot valósított meg.

2024. december 2. 13:00-14:15