következő oldal » |
Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
Az Oktatási Hivatal Győri Pedagógiai Oktatási Központja a „A lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző és pedagógiai támogató rendszer - ESL” használatáról és tapasztalatairól ismeret frissítő online előadást tart, melyre sok szeretettel várjuk az intézményük azon kollégáját/kollégáit, akik a lemorzsolódással kapcsolatos adatszolgáltatással foglalkoznak.
Időpont: 2023. június 20. 14:00
Helyszín: Microsoft Teams
A köznevelési törvény 2014-től írja elő a lemorzsolódás megelőzését szolgáló, a prevenciót, beavatkozásokat támogató pedagógiai jelzőrendszer működtetését, az iskolaelhagyás folyamatainak jobb megértése, az összehangolt intézkedések érdekében.
Célunk: Az elmúlt évek tapasztalatainak átadása, esetleges adatszolgáltatási hibák elkerülése, tudásfrissítés
Főbb témakörök:
Várjuk szíves jelentkezésüket!
A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2023. március 15. és 2023. március 31. között rendezte meg a Tavaszi Pedagógiai Szakmai Napokat.
Szakmai programjaink tervezésekor arra építettünk, hogy milyen témákat javasoltak az intézmények az igényfelmérőben, és melyek azok a területek, amelyek ellátásához a szaktanácsadói kapacitásunk nem elegendő, ezért több kiváló előadó meghívásával színesítettük a programsorozatot. Az előadásokkal párhuzamosan a szaktanácsadók és a bázisintézmények rendkívül gazdag kínálatából választhattak az érdeklődők.
A programok szervezése online formában, vagy személyes jelenléttel történt. Az online rendezvények elsősorban a Microsoft-Teams és a Google-Meet platformokon valósultak meg.
Gazdag programajánlataink elsősorban a pedagógusok általános szakmai módszertani képességeinek fejlesztését célozták és kitértünk az egyes szolgáltatási területekre. Továbbképzési lehetőséget nyújtottunk, hangsúlyt fektettünk a fenntarthatóságra nevelés témakörére, érintettük a lemorzsolódás veszélyének hatékony kezelését, pályaorientációt, idegen nyelvi kompetencia fejlesztését, a konfliktuskezelés témakörét és az osztályfőnökök munkájának támogatását. Kiemelt rendezvényeink sorában - egy online előadáson - az Oktatási Hivatal képviseletében Ütőné dr. Visi Judit szakmai vezető tájékoztatta a kollégákat a POM mérés hasznosságáról a pályaorientáció területén. Szemenyei Mariann témavezető az EFOP-3.1.5-16-2016-00001: A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása- című projektben résztvevő óvodai intézmények vezetőinek tartott előadást.
Minden programsorozaton törekszünk a pedagógusok lelki egészségének fejlesztését támogatni. Jelen programsorozatunkon ezt szolgálta Molnárné Varga Katalin coach tréningje: ÖnbizalomNövelde Rólad szól… címmel.
A szakmai szolgáltatások közül a tanügyigazgatás kiemelt terület volt a programsorozatunkon. Az óvoda pedagógusoknak Boros Anikó Katalin, a Győri POK dolgozója és Bolla Szilvia vezető szaktanácsadó, Szrnka Anna szaktanácsadó, míg az iskoláknak dr Stancig Zoltán a Győri Tankerületi Központ szakmai vezetője és dr. Veres Mária, a Győri POK jogásza tartott gazdag tájékoztatást a témában.
Feketéné Kovács Zsuzsanna, valamint Wölferné Bugovics Magdolna e-Twinning nagykövetek előadásán a résztvevők hallhattak a nemzetközi kapcsolatok és kreatív pedagógiai módszerek időszerűségéről. A résztvevők aktuális és színes, a tanítás-tanulás folyamata során jól hasznosítható ismereteket átadó előadást láthattak, mely az e-Twinning projekt lehetőségeit is ismertette.
Az óvodapedagógusoknak szólt Dr. Tóth-Merza Katalin klinikai szakpszichológus az óvodai konfliktusokról, azok megelőzéséről és kezeléséről szóló előadása. A témát a pszichológus szemszögéből vizsgálta, de sok gyakorlati tanácsot, ötletet adott a helyes kommunikációra, különösen a szülőkkel való kapcsolattartás során.
A Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Karának előadói gazdagították a programkínálatot. A tanítóknak Kövecsesné Dr. Gősi Viktória egyetemi docens által vezetett szakmai foglalkozás a meseterápiáról szólt, valamint annak szerepéről az érzelmi intelligencia fejlesztésében. A Mobilis Interaktív Élményközpont is bemutatkozott két programmal, a felső tagozatos általános iskolai pedagógusokat és a középiskolai tanárokat szólították meg a projektpedagógia és alkotópedagógia jógyakorlatainak bemutatásával. |
A minősítéssel összefüggésben Glodánné Kovács Andrea szakértő bemutatta a hallgatóságnak, mi történik a minősítési eljárást követően, szólt a portfólió tartalmi elemeiről, kitért többek között a feltöltési határidőre, valamint a kötelezően, illetve szabadon választható dokumentumok csatolására. Gyakorlati példákon keresztül mutatta be a minősítési bizottság munkáját, az értékelés mikéntjét, illetve alapjait. Hasznos információkkal szolgált a látogatási napra történő felkészülésre vonatkozóan is.
A Pedagógiai Napok rendezvénysorozatában az Országos Vérellátó Szolgálat képviseletében Ohnsorge Éva tájékoztatta a középiskolás osztályokat a véradás szükségességéről, felelősségéről, hasznáról.
Walczer Zsuzsanna rendőr őrnagy az iskolai erőszakról szólt előadásában, a szülők, a pedagógusok és elsősorban a diákok szemszögéből vizsgálta a problémát.
A két hét során számos, az egyes tantárgyakhoz kapcsolódó szakmai fejlesztésről értesülhettek a pedagógusok, pl. matematika, fizika, biológia, természettudományok. Nagy érdeklődés övezte pl. a „Korai többnyelvűség szemléletének meghonosítása az óvodától az egyetemi képzésig” című rendezvényt is. A műhelymunkák, bemutató órák segítették az SNI-s tanulókkal való foglakozást, kitértek a fenntarthatóság témakörére, a szövegértés fejlesztésére.
A bázisintézmények gazdag programkínálattal jelentkeztek a rendezvénysorozatra. Közel 40 alkalmat hirdettek meg jó gyakorlataik bemutatására tanórák, szakmai műhelymunkák keretében.
A 2023. évi Tavaszi Pedagógiai Napok számokban:
58 programon 1248 fő vett részt. 14 rendezvény jelenléti formában, 44 online került megszervezésre.
Tisztelt Igazgatók! Tisztelt Pedagógusok!
Felhívjuk figyelmüket aktuális akkreditált továbbképzéseinkre, amelyekre a https://tovabbkepzes.sulinet.hu/ oldalon tud jelentkezni.
A továbbképzés címe | Alapítási engedély száma | Óraszáma | Időpontja | Helyszíne | Információ és jelentkezés |
Digitális kultúra tanítása alsó tagozaton |
237/8/2022 |
30 | 2023. május 8., 9., 11. | Győri Pedagógiai Oktatási Központ, 9021 Győr, Szent István út 10/A. |
Nánai-Simon Nikolett |
Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására | 276/8/2022 | 40 | 2023.05.12-25., távoktatás 05.30-31. kontakt napok |
Moodle Győri Pedagógiai Oktatási Központ, 9021 Győr, Szent István út 10/A. |
Nánai-Simon Nikolett
06/30-9833345http://tovabbkepzes.sulinet.hu |
Tisztelt Igazgatók! Tisztelt Pedagógusok!
Szeretettel várjuk Önöket szaktanácsadóink május-júniusi programjaira. Regisztrálni a programban megadott elérhetőségeken lehetséges az előadás előtti napig. Tantestületi jelentkezés esetén elég az intézmény központi e-mail címét megadni.
online programjaink:
Műhelymunka címe |
Szaktanácsadó neve |
Időpont |
Ajánló |
Jelentkezés |
A kompetenciamérés eredményeinek értékelése |
Beckerné Neuberger Marianna |
2023.május 02. 14:30 óra |
Az országos mérés adatainak elemzése körültekintő, alapos munkát igényel, évek óta fejlesztik az elemzési módszereket. Az összegzés elkészítése, a saját intézményre vonatkozó legfontosabb tanulságok levonása fontos feladat. Ezek alapján szükséges lehet felülvizsgálni, majd módosítani az intézmény mérési-értékelési rendszerét, illetve intézkedési tervet készíteni. |
|
Matematikai kompetenciák fejlesztése nem matematikaórán |
Mészárosné Nagy Éva |
2023.május 04. 14:30 óra |
Tanítók, tanárok |
Regisztráció |
Lapbook készítés |
Horváth Gyöngyi Klaudia |
2023. május 08. 14:00 óra |
A lapbook, mint tanulási technika alkalmazása alsó tagozaton. |
Regisztráció |
A drámapedagógia eszközeinek alkalmazása az óvodában |
Horváthné Herceg Melinda |
2023.május 08. 08:00 óra |
Óvodapedagógusoknak |
|
Ének-zenei képességfejlesztés változatos módon, képességfejlesztő játékok segítségével. |
Nádasné Erdei Andrea |
2023.május 09. 13.00 |
Óvodapedagógusoknak |
Regisztráció |
Szakmai műhelyfoglalkozás a BTM és SNI gyermekek, tanulók integrált nevelésének, oktatásának megvalósításáról; a feladatellátás erősségei, gyengeségei, megoldandó problémákra javaslattétel.
|
Bacsó Ágnes |
2023. május 10. 14:00 óra |
Azokat a kollégákat várom (vezető, helyettes, tagintézményvezető, munkaközösségvezető, együttnevelésben részt vevő pedagógus, gyógypedagógus), akik intézményi szinten átlátják a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek/tanulók együttnevelésének rendszerét, és jobbító szándékkal visszajelzéseket tudnak adni a feladatellátás intézményi szintűhatékonyságának és eredményességének javítására. |
Regisztráció |
Milyen probléma esetén forduljunk szakemberhez? Szakértői vizsgálat kérése, menete. Miben tud segíteni a pedagógiai szakszolgálat? |
Koós- Molnár Rózsa |
2023.május 10. 14.00 óra |
Érdeklődő pedagógusoknak |
Regisztráció |
Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek együtt nevelésének segítése. (SNI, BTMN, Tehetség) |
Andrekovics Aranka |
2023. május 10. 13.00 óra |
Óvodapedagógusoknak |
Regisztráció |
A hatékony kommunikáció alapjai pedagógus és szülő között. Konfliktusmegelőzési módszerek elsajátítása | Neumayerné Eck Aliz | 2023.május 10 17.00 óra |
Érdeklődő pedagógusoknak | Regisztráció |
A boldogságprogram bemutatása |
Horváth Gyöngyi Klaudia |
2023. május 11. 14:00 óra |
Alsós tanítók |
Regisztráció |
Kahoot! használata tanórán, és tanórán kívül |
Horváth Gyöngyi Klaudia |
2023. május 15. 14:00 óra |
A Kahoot! felület használata az oktatásban. Gyakorlati bemutató lépésről lépésre. |
Regisztráció |
Középszintű matematika írásbeli érettségi feladatok pontozásának megbeszélése, közös elvek kialakítása. |
Vanyáné Miklós Ildikó Komárom-Esztergom Vármegye
|
2023. május 17. 14:30 óra |
Matematika középszintű érettségit javító tanároknak |
Regisztráció |
Mit tehet az óvónő integrált óvodás esetében? |
Erdősné Krizsán Anikó |
2023.május 17. 13:00 óra |
"Magamra maradtam!" elméleti és gyakorlati példákat tartalmazó előadás az SNI-s, BTMN-es és tehetségígéretes gyerekekre fókuszálva. |
Regisztráció |
Mérés-értékelés az iskolában. |
Tomasovszky Edit |
2023.május 17. 14:30 óra |
Érdeklődő pedagógusoknak |
Regisztráció |
Társ-és önismeretfejlesztő játékok, gyakorlatok: |
Makkos Mária |
2023. május 18. 14:00 óra |
Alsós tanítók |
Regisztráció |
Fenntarthatóságra nevelés a németórán |
Veres Mária |
2023. május 18. 14:30 óra |
Projektötletek és -vázlatok, kreatív feladatok a téma feldolgozásához, |
|
Interaktív feladatok használata biológia órákon |
Lányi Szilvia |
2023. május 18. 14:00 óra |
Általános Iskola- biológia tanárok, természettudományt tanítók részére |
Regisztráció |
Pályaorientáció az általános iskolában |
Pap Adrienn |
2023. május 18. 15:00 óra |
A fogalom tisztázása, támogató módszerek, mérési lehetőségek. Pályaorientációs programok, hasznos felületek. Pályaválasztás. |
Regisztráció |
Erőszakmentes kommunikáció |
Szabó Andrea Mária |
2023. május 18. 15:00 óra |
A témakörrel kapcsolatos ismereteket, tapasztalatokat Marshall B. Rosenberg Így is lehet nevelni és tanítani (Erőszakmentes kommunikáció az iskolában és otthon), Garamvölgyi György Az erőszakmentes kommunikáció oktatása az általános iskolában című kiadványa és Rambala Éva tréningjén szerzett ismeretek alapján tervezem összefoglalni. |
|
Középszintű matematika írásbeli érettségi feladatok pontozásának megbeszélése, közös elvek kialakítása. |
Árki Tamás |
2023. május 19. 14:00 óra |
Matematika középszintű érettségit javító tanároknak. |
Regisztráció |
Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer, a rövid DIFER használata |
Csébi Melinda |
2023. május 19. 13:00 óra |
Óvodapedagógusoknak |
Regisztráció |
Az online térben való létezés veszélyei. |
Berényi Mónika |
2023.május 22. 15:00 óra |
Az online bántalmazás elleni fellépés lehetőségei és módszertana, filmekkel. |
Regisztráció |
A pedagógiai prevenció lehetőségei az óvodai élet mindennapjaiban |
Németh Judit |
2023. május 24. 14:00 óra |
Óvodapedagógusoknak |
Regisztráció |
Milyen egy ökoiskola? | Lányi Szilvia | 2023. május 25. 14:00 óra |
Általános iskola pedagógusai | Regisztráció |
A rajz üzenete | Baranyai Anita | 2023. május 26. 14:00 óra | Érdeklődő pedagógusoknak | Regisztráció |
A moderáció, mint a konfliktuskezelés lehetséges eszköze | Csejtey Mónika Beatrix | 2023. május 26. 13.00 óra | Általános Iskolai és Középiskolai pedagógusoknak, pedagógus asszisztenseknek, gyógypedagógusoknak, szülőknek. | Regisztráció |
Konfliktuskezelés lehetőségei a köznevelési intézményeiben | Bacsó Ágnes | 2023. május 31. 14.00 óra | A nevelés és oktatás során adódó konfliktushelyzetek kezelésének jó gyakorlatai. A kialakult konfliktushelyzetekre megoldások keresése. | Regisztráció |
Resztoratív technikák (mediáció - facilitáció), mint a konfliktuskezelés alternatív vitarendezés módszerei |
Csejtey Mónika Beatrix |
2023. június 02. 13.00 óra |
Általános Iskolai és Középiskolai pedagógusoknak, pedagógus asszisztenseknek, gyógypedagógusoknak, szülőknek. |
|
Erőszakmentes kommunikáció a konfliktuskezelés gyakorlatában | Csejtey Mónika Beatrix | 2023. június 09. 13.00 óra | Általános Iskolai és Középiskolai pedagógusoknak, pedagógus asszisztenseknek, gyógypedagógusoknak, szülőknek. | Regisztráció |
Az online térben való létezés veszélyei | Berényi Mónika | 2023.június 13. 14:30 óra | Az online bántalmazás elleni fellépés lehetőségei és módszertana, filmekkel. | Regisztráció |
Az iskolaérettségig vezető út sikerei, nehézségei. | Erdősné Krizsán Anikó | 2023. június 14. 13.00 óra Új időpont: 2023. június 7. 13.00 óra |
Napjaink pedagógiai nehézségei, konkrét feladatai, a gyermekek sikeres iskolakezdését illetően. |
Regisztráció |
Vezetői együttműködés fejlesztése a köznevelési intézményekben | Bacsó Ágnes | 2023. június 21. 14.00 óra | A köznevelési intézményt irányító, vezető feladatokat ellátó vezetők, pedagógusok munkájának szakmai, módszertani támogatása; hatékonyság és eredményesség növelése érdekében egyéni interjúk, vezetői coaching, diagnózis felállítás, fejlesztési területek meghatározása, fejlesztési tervek kidolgozása. | Regisztráció |
jelenléti programjaink:
Műhelymunka címe |
Szaktanácsadó neve |
Időpont, helyszín |
Ajánló |
Jelentkezés |
Pressley Ridge módszertani program keretein belül működő konfliktuskezelési modell bemutatása Hétindító beszélgetőkör, tanóra bemutató, interaktív beszélgetés a programról, a konfliktusok megelőzésének módjairól és kezelésének gyakorlatáról.
|
Papp Gyöngyi |
2023.05.08.
|
Pedagógusok, gyerekekkel foglalkozó szakemberek, 1-8. osztály |
|
Microbit robot programozás SNI fiatalokkal-bemutató óra formájában |
Orosz Aletta |
2023. május 11. |
|
|
A portfólió készítésének és védésének bemutatása. |
Schweininger Anita |
2023. május 12. Tatabányai Árpád Gimnázium (2800 Tatabánya, Fő tér 1.)
|
A program iránt érdeklődő általános és középiskolai pedagógusok |
|
IKT tippek tanórákra |
Nagy János |
2023. május 15.
|
Érdeklődő pedagógusoknak |
|
Az érzelmi intelligencia fejlesztésének jelentősége a pedagógiai gyakorlatban |
Ábrahám Csaba |
2023. május 16. |
Osztályfőnökök, szaktanárok, napközis nevelők, pedagógiai asszisztensek és minden érdeklődő kolléga részére az alapfokú oktatásban és nevelésben |
|
Hogyan segíthetjük hátrányos, halmozottan hátrányos, veszélyeztetett tanulóinkat? Lehetőségeink az esélyegyenlőség terén | Neumayerné Eck Aliz |
2023.május 16. |
Az ifjúságvédelem alapjainak ismerete egyre fontosabb szerepet kap munkánk során. Adjunk esélyt a hátrányos helyzetű diákoknak, váljunk esélyteremtő intézménnyé! | Regisztráció |
Az Excel táblázatkezelő alapszintű használata | Dörnyei Szilvia | 2023. május 17.
15:00 óra Tatabányai Árpád Gimnázium, 2800 Tatabánya, Fő tér 1. |
Olyan nem informatika/digitális kultúra szakos kollegák számára, akik ismerkednének a táblázatkezelés alapjaival | Regisztráció |
Vezetői és intézményi önértékelési feladatok a gyakorlat tükrében | Gere Attiláné |
2023. május 17. Győri POK, 9021 Győr, Szent István u. 10/A (Iparkamara épülete) |
Az önértékeléssel kapcsolatos gyakorlati tanácsok, a felületkezelés segítése. | Regisztráció |
SNI fiatalok szakmaválasztásának támogatása - előadás formájában | Pozsgai Péter Pálné |
2023. május 18. 9.00 óra Győri Szakképzési Centrum Gábor László Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szabóky Adolf Szakiskolai Intézményegysége, 9023 Győr, Szabolcska Mihály utca 26. |
Regisztráció |
|
Közösségfejlesztő pedagógiai játékok bemutatása | Schweininger Anita |
2023. május 18. |
A program iránt érdeklődő általános és középiskolai pedagógusoknak |
Regisztráció |
„Barátság-koncert” |
Popper Ágnes |
2023. 05. 19. |
Szeretettel várunk minden érdeklődőt a keszthelyi-pozsonyi és győri zeneiskolás növendékek hangversenyére. |
Regisztráció |
Látássérült tanuló nevelésének, oktatásának segítése, saját tapasztalat megosztása |
Dörnyei Szilvia |
2023. május 24. Tatabányai Árpád Gimnázium, 2800 Tatabánya, Fő tér 1. |
Azon kollegák számára, akiket érdekel olyan sajátos nevelési igényű diák tanítása – akik a szakértői bizottság szerint - látási, és/vagy hallási fogyatékossággal rendelkeznek. | Regisztráció |
Személyiség és közösségfejlesztés a kollégiumi nevelésben | Ábrahám Csaba |
2023. május 30. |
Kollégiumi nevelők, csoportvezetők és minden érdeklődő kolléga részére a középfokú nevelésben | Regisztráció |
Sportnap – Érzékenyítés – „Fuss, hogy ne legyen akadály!” |
Bodrogai Tibor, |
2023. június 13. Esztergom, Sportcsarnok 2500 Esztergom, Helischer József út 5. |
Ajánljuk programunkat általános és középiskolás tanulóknak, pedagógusaiknak, akik szeretnének sajátos nevelési igényű tanulóinkkal együtt sportolni, szórakozni! | |
5.1.2. Az OKM helyi eredményeinek elemzéséhez a FIT elemző szoftver alkalmazási lehetőségeinek a bemutatása, a fejlesztési irányok meghatározásának támogatása (5 órás továbbképzés igazolással) | Greilinger Judit |
2023.június 19. Győri Pedagógiai Oktatási Központ, 9021 Győr, Szent István u. 10/A. Iparkamara épülete |
Azoknak a kollégáknak ajánlom, akik a tantestületen belül foglalkoznak a kompetenciamérés eredményeinek értékelésével. Az alapfogalmak tisztázása után bemutatom, hogyan kell értelmezni a kompetenciamérésben szereplő ábrákat. A résztvevők megismerhetik a FIT elemző szoftverben rejlő azon lehetőségeket, amelyeknek segítségével árnyaltabb képet kaphat az iskolájuk a tanulók teljesítményéről, és meghatározhatják a fejlesztési irányokat. | Regisztráció |
következő oldal » |