Rendezvényeink, szakmai programjaink, aktualitások

következő oldal »

Beszámoló a Győri Pedagógiai Oktatási Központ Komárom-Esztergom és Győr-Moson-Sopron megyében tartott Őszi Pedagógiai Napok rendezvénysorozatáról – 2018. október 15–19.

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ októberben szervezte meg Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyében az Őszi Pedagógiai Napokat.

A programok egy-egy szakmai konferencia, számos bemutatóóra és szakmai műhelymunka sorozatára épültek.
A Pedagógiai Napokon a szakmai előadások mellett mindkét megyében változatos programot kínáltak a pedagógiai szakmai szolgáltatások támogatásában aktívan részt vállaló szereplők, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kara is.

A szaktanácsadók, pedagógusok és intézmények munkáját a szaktanácsadói rendszer mellett a bázisintézmények támogatják. A pedagógusok 29 intézmény szakmai innovációs tevékenységébe nyerhettek bepillantást.

A szakmai programok az alábbi témakörök köré szerveződtek: a pedagógusok mentálhigiénés segítése, a pályaorientációs tevékenység támogatása, a pedagógusok szakmai-módszertani képzettségének fejlesztése, az IKT kompetenciák fejlesztése, az életpálya elemeinek tudatos iskolai alkalmazása. Ez utóbbi keretében Mézes József szakértő és Varga Imréné szaktanácsadó az intézményi önértékelés feladatait foglalta össze és mutatta be egy jó gyakorlat keretében.


A megyei bázisintézmények 46 programot szerveztek a pedagógusoknak a különböző intézménytípusokban, többek között a digitális oktatási modell bemutatása, a játékkal a kreatív személyiségfejlesztésért, illetve a Kodály-módszer elmélete és gyakorlata témájában.

A szaktanácsadók 41 bemutatóórára és szakmai műhelyre várták a pedagógusokat, valamint sor került a „Közösségfejlesztés drámapedagógiai eszközökkel" és a „Katasztrófavédelmi, elsősegélynyújtási elméleti és gyakorlati ismeretek" című továbbképzésekre is.

A Győr-Moson-Sopron megyei rendezvénysorozat fő eseménye a Scientix konferencia volt a természettudományos oktatás támogatása érdekében. Ezen a programon a helyszínt biztosító szakgimnázium bázisintézményi jó gyakorlatának bemutatására is sor került, mely a matematikai tehetséggondozás többlépcsős folyamatát mutatta be. Ezt követően a Scientix-tevékenységekről adott tájékoztatást Polyóka Tamás szaktanácsadó, amit a természettudományos tantárgyak oktatásához kapcsolódó előadás követett az élményközpontú fizikaoktatás, valamint a kognitív képességfejlesztés a természettudományos tantárgyak által a lemorzsolódás csökkentéséért témájában.

A további programok kiemelt helyszíne volt a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ, ahol a fizika és kémia tantárgy tanításához kapcsolódó gyakorlati továbbképzést, illetve egy új kísérleti modult mutattak be a „Lányok pályaorientálása" címmel. A pályaorientációt támogatta a két szakképzési centrum és a szaktanácsadói szakmai team közös szakmai műhelye is.

Nagy érdeklődés övezte Koren Balázsnak, az ELTE oktatójának „Okostelefonok a matematikaórán" című előadását is, amelyen az okoseszköz matematikaórán való felhasználásának lehetőségeiről volt szó.

Az EKE-OFI munkatársa, dr. Imre Anna a pedagógusi munka és szerepváltozás témájában tartott összehasonlító előadást.

Dr. habil. Nagy Marianna egyetemi tanár, Kollárné Fekete Ágnes szaktanácsadó és Csendes Tünde angol–történelem szakos középiskolai tanár a „Tankönyvi leckét vagy diákokat tanít(s)unk?" című programra várta a pedagógusokat.

A Széchenyi István Egyetemmel közös szervezésben valósult meg a „Legyen iskolakert a mi iskolánkban is!" című program.

A Komárom-Esztergom megyei rendezvénysorozat nyitóelőadására Esztergomban, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen került sor, ahol Ratimovszky Kornélia „Csak pszichológia?" címmel tartott előadást arról, hogyan tekintsünk a fiatalokra a pszichológia tükrében.

„Lelki fröccs" címmel 2 helyszínen minitréningen vehettek részt az érdeklődők, melyen a pedagógusokat nyomasztó lelki problémák azonosítására és a lehetséges megoldásokra tettek kísérletet.
Jakab György, az EKE OFI kutatója „Digitális történetmesélés és digitális sétautak" címmel tartott előadást.

Az Őszi Pedagógiai Napok rendezvénysorozata mindkét megyében eredményesen zárult. A 104 programon 1342 fő vett részt.


A 2018. évi Ősz Pedagógiai Napok számokban

 


Őszi  Pedagógiai Napok

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2018. október 15. és 19. között Őszi Pedagógiai Napokat szervez.

A rendezvény programja megyénként az alábbi linkeken érhető el:

Győr-Moson-Sopron megye

Komárom-Esztergom megye


Szakmai tanévnyitó konferencia – Győr

Az Oktatási Hivatal szakmai tanévnyitó konferenciát szervez, amelyen az oktatásirányítás és háttérintézményeinek képviselői ismertetik a 2018/2019-es tanév változásait és fejlesztéseit.

Helyszín: Vaskakas Művészeti Központ (9022 Győr, Czuczor G. u. 17.)

Időpont: 2018. szeptember 4. kedd, 10.00 óra

Információ: pokgyorinfo@oh.gov.hu – 06-30-639-6019

A konferenciára tisztelettel várjuk a köznevelési intézmények vezetőit és pedagógusait.
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de a terem korlátozott befogadóképessége miatt regisztrációhoz kötött.

Részletes program >>

Beszámoló a szakmai tanévnyitó konferenciáról – Győr

Győrött, a Vaskakas Művészeti Központban rendezték meg Győr-Moson-Sopron megye köznevelési intézményfenntartói, intézményvezetői és pedagógusai részére a szakmai tanévnyitó konferenciát, mely az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ és az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet együttműködésében valósult meg.

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ által szervezett rendezvényen jelen volt a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal képviseletében Széles Sándor kormánymegbízott, Győr-Moson-Sopron Megye Önkormányzatának megbízásából Ivanics Ferenc alelnök, Győr Megyei Jogú Város delegáltjaként Bodorné Mózes Ágota osztályvezető, továbbá a Győri Tankerületi Központ, a Soproni Tankerületi Központ, a szakképzési centrumok, illetve a megye köznevelési intézményeinek vezetői, képviselői, pedagógusai.

A szakmai konferenciát Széles Sándor kormánymegbízott nyitotta meg. Köszöntőjében kiemelte, hogy a jövő nemzedék oktatása-nevelése az iskola és a család, a pedagógus és a szülő közös feladata. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma képviseletében dr. Madarász Hedvig főosztályvezető a köznevelési rendszer fejlesztéséről tartott előadást. Tájékoztatást adott a jogszabályi változásokról, ismertette az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) alkalmazásával kapcsolatos teendőket. Átfogó képet nyújtott a tanév várható legfontosabb feladatairól. Kiemelte a korai jelzőrendszer kiépítéséhez, az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez kapcsolódó pedagógiai tevékenységeket, ismertette az EMMI által támogatott szakmai fejlesztéseket. Kitért arra is, hogy elkészült az új Nemzeti alaptanterv „munkaanyaga”, melyet a pedagógusok visszajelzéseit követően véglegesítenek majd. Fontos területként beszélt a tankönyvfejlesztésről, melynek keretében kiemelt figyelmet kaptak a sajátos nevelési igényű tanulók oktatását-nevelését támogató kiadványok, a kompetenciafejlesztést segítő tankönyvek, valamint a digitális tartalmak. Ismertette a 2018/2019-es tanév legfontosabb szakmai programjait, infrastrukturális fejlesztéseit. Bemutatta továbbá az óvodai fejlesztési irányokat, és tájékoztatást adott az Óvodai alapprogram módosításáról. Kiemelte, hogy minden óvodába el fog jutni a Magyar Népmesék Ajándékcsomag, az óvodapedagógusok nevelő-oktató munkáját segítendő.

Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal (OH) elnökhelyettese előadásában a köznevelés információs rendszerének (KIR) változásaira hívta fel az érintettek figyelmét. Részletes tájékoztatást adott a szakmai ellenőrzésekről, a pedagógusminősítéshez kapcsolódó feladatokról, az érettségi vizsgák rendjéről, valamint az országos mérésekről. Kiemelte a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók segítését célzó korai jelző- és pedagógiai támogatórendszer működtetésével kapcsolatos teendőket. Bemutatta az OH pályázatok keretében megvalósuló projektjeinek tevékenységét és eredményeit.

Péterffy Balázs, a Klebelsberg Központ elnökhelyettese előadásában összefoglalta a 2017/2018-as tanév eredményeit, majd ismertette a tankerületi központok legfontosabb fenntartói feladatait, fejlesztéseit, infrastrukturális programjait.

Valaczka András, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének főigazgató-helyettese tájékoztatást adott az intézet tevékenységi köréről, azon belül a tankönyvfejlesztésről, kiemelve a sajátos nevelési igényű gyermekek számára tervezett szakmai kiadványokat, digitális fejlesztéseket.

A konferencia záró részében Némethné Fülöp Terézia főosztályvezető, a Győri Pedagógiai Oktatási Központ vezetője a megye intézményeinek nyújtott pedagógiai szakmai szolgáltatásokról, valamint a minősítés és a tanfelügyelet helyi támogatásáról tájékoztatta az érdeklődőket. Megköszönte az oktatási ágazat valamennyi megjelent képviselőjének az eddigi szoros és hatékony együttműködést. Sikeres és eredményes tanévet kívánva zárta a szakmai konferenciát.

A Győri Pedagógiai Központ vezetőjének előadása alább olvasható. A konferencia további előadásai ezen a linken érhetők el.


Szakmai tanévnyitó konferencia – Tatabánya

Az Oktatási Hivatal szakmai tanévnyitó konferenciát szervez, amelyen az oktatásirányítás és háttérintézményeinek képviselői ismertetik a 2018/2019-es tanév változásait és fejlesztéseit.

Helyszín: A Vértes Agorája, Nagyterem (2800 Tatabánya, Szent Borbála tér 1.)

Időpont: 2018. augusztus 27. hétfő, 10.00 óra

Információ: pokgyorinfo@oh.gov.hu – 06-30-639-6019

A konferenciára tisztelettel várjuk a köznevelési intézmények vezetőit és pedagógusait.
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de a terem korlátozott befogadóképessége miatt regisztrációhoz kötött.

Részletes program >>

Beszámoló a szakmai tanévnyitó konferenciáról – Tatabánya

Tatabányán, a Vértes Agorájában rendezték meg az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ és az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézete együttműködésében Komárom-Esztergom megye köznevelési intézményfenntartói és intézményvezetői részére a szakmai tanévnyitó konferenciát a Győri Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében.

A rendezvényen jelen volt a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal képviseletében dr. Kancz Csaba kormánymegbízott, Komárom-Esztergom Megye Önkormányzatának megbízásából dr. Veres Zoltán jegyző, a Tatabányai Szakképzési Centrum képviseletében Berczellyné Nagy Marianna főigazgató, a Tatabányai Tankerületi Központból pedig Vereckei Judit igazgató és munkatársai.

A megjelenteket Tatabánya Megyei Jogú Város polgármestere, Schmidt Csaba köszöntötte. Beszédében utalt a Modern Városok Program keretében megújuló helyi infrastruktúra-fejlesztésre, mely érinti a város köznevelési intézményeit is. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából Sipos Imre, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének főigazgatója beszélt a tanév várható feladatairól. Kiemelte a korai jelzőrendszer kiépítéséhez, az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez kapcsolódó pedagógiai tevékenységeket, ismertette az EMMI által támogatott szakmai fejlesztéseket. Kitért arra is, hogy elkészült az új Nemzeti alaptanterv munkaváltozata, amelyet a pedagógusok visszajelzései alapján véglegesítenek majd. Említést tett a tankönyvfejlesztésről, melynek keretében kiemelt figyelmet kaptak a sajátos nevelési igényű tanulók oktatását-nevelését segítő fejlesztések, a kompetenciafejlesztéshez kapcsolódó tankönyvek és a digitális tartalmak. Az érdeklődők hallhattak az Óvodai alapprogram változásáról, melynek támogatására minden óvodába eljut a Magyar Népmesék Ajándékcsomag.

Dr. Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke a köznevelés információs rendszerének (KIR) változásaira hívta fel az érintettek figyelmét, tájékoztatott a minősítés-tanfelügyelet keretében várható intézményi, vezetői és pedagógus-ellenőrzésekről, továbbá beszélt a tehetségpályázatokról és a jelenleg aktuális projektekről. Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke hangsúlyozta: a gyermekek mindenek felett állnak, és azok tehetik a legtöbbet a fiatalokért, akik a pedagóguspályát választották. Kiemelte, a vezető meghatározó ember egy iskola életében, és fontos szerepet tölt be abban, hogy a gyermekek boldogok és kiegyensúlyozottak legyenek. Némethné Fülöp Terézia, a Győri Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetője a megye intézményeinek nyújtott szakmai szolgáltatásokról, a minősítés és a tanfelügyelet helyi támogatásáról tájékoztatta az érdeklődőket.

A konferencián részt vevő pedagógusok, akik fontos információkat kaphattak a köznevelés fejlesztésének irányairól és az új tanévről, iránymutatónak értékelték a szakmai rendezvényt.

A Győri Pedagógiai Központ vezetőjének előadása alább olvasható. A konferencia további előadásai ezen a linken érhetők el.

Nyomtatás
következő oldal »