Tisztelt Igazgatók! Tisztelt Pedagógusok!
Felhívjuk figyelmüket a 2025. május hónapban szervezett szakmai műhelymunkákra, programokra, amelyek jelenléti és online formában kerülnek megrendezésre.
A programok regisztrációhoz kötöttek.
Regisztráció
Jelenléti programok:
Időpont |
Előadó |
Előadás címe |
Célcsoport |
Helyszín |
2025. május 7. 17:00 |
Hoffmann Katalin |
Megsebzett gyermekkor – Életfogytiglan vagy szabadulás az ártalmas korai hatásoktól? |
tanítók, tanárok |
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola Könyvtára |
2025. május 12-13-14. |
|
Soproni Regionális „Kicsinyek” Fúvós Fesztiválja Horváth Rudolf emlékére |
általános iskolai és középiskolai pedagógusok |
Horváth József Alapfokú Művészeti Iskola |
2025. május 14. 15:00-15:45 |
Solymos Nóra |
Stresszoldás légző- és nyújtó-gyakorlatokkal |
általános iskolai és középiskolai pedagógusok |
Tatabányai Árpád Gimnázium |
2025. május 14. 16:00-17:00 |
Deliága Éva, Andrekovics Aranka |
A kibillent gyermek |
pedagógusok, gyógypedagógusok, pedagógiai asszisztensek és érdeklődő szülők |
József Attila Művelődési Ház konferenciaterme (2510 Dorog, Otthon tér 1.) |
2025. május 15. 12:45-13:30 |
Millei Rita |
Anyanyelvi tehetséggondozás felső tagozaton |
felső tagozat humán munkaközösség tagjai |
Dorogi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű és Sportiskolai Általános Iskola Eötvös József Tagiskolája |
2025. május 16. 9:00-11:00 |
Horváthné Fekete Edit |
A néptánc kitüntetett szerepe az óvodában - bázisintézményi nap |
óvodapedagógusok |
Sokorópátkai Óvoda, Mini Bölcsőde ÁMK (9112 Sokorópátka, Öreg utca 1/A.) |
2025. május 17. |
|
„Szekendy Tamás” Regionális Zongoraverseny |
általános iskolai és középiskolai pedagógusok |
Horváth József Alapfokú Művészeti Iskola |
2025. május 19. 13:30-15:00 |
Hricsovinyi Gabriella |
"Kert-kóstoló" |
3 fős csapatok, általános iskolai tanulók |
Mocsai Arany János Általános Iskola |
2025. május 21. 15:00-15:45 |
Solymos Nóra |
Gerincátmozgató torna |
általános iskolai és középiskolai pedagógusok |
Tatabányai Árpád Gimnázium |
2025. május 22. 13:00-16:00 |
Kovátsné Uray Tímea |
Hagyományőrzés-szalmafonás, esőcsiga készítés |
óvodapedagógusok |
Lébényi Óvoda-Bölcsőde |
Online programok:
Időpont |
Előadó |
Előadás címe |
Célcsoport |
Helyszín |
2025. május 7. 13:00 |
Németh Judit Márta |
Viselkedészavar és agresszió - mi állhat a háttérben? |
óvodapedagógusok |
Microsoft Teams |
2025. május 8. 14:00-15:00 |
Lányi Szilvia |
Ökoiskola a fenntarthatóság jegyében |
érdeklődő pedagógusok |
Microsoft Teams |
2025. május 12. 13:00-14:30 |
Erdősné Krizsán Anikó |
Elsősegélynyújtás az óvodában |
óvodai alkalmazottak |
Microsoft Teams |
2025. május 14. 14:45 |
Árki Tamás |
"Hogyan javítsam?" Középszintű matematika írásbeli feladatok pontozása |
középiskolai matematika tanárok Győr-Moson-Sopron vármegye |
Microsoft Teams |
2025. május 14. 14:00-15:00 | Papp Gyöngyi-Németh Sándor | Konfliktuskezelés és megelőzés az általános iskolában | érdeklődő pedagógusok | Microsoft Teams |
2025. május 15. 14:30-16:00 |
Szabó Andrea Mária |
Hogyan javítsam? Konzultáció az írásbeli érettségi dolgozatok javításakor felmerülő kérdésekről - magyar nyelv |
középiskolai magyartanárok |
Microsoft Teams |
2025. május 16. 15:00-16:30 |
Valicsné Glodán Erzsébet |
"Hogyan javítsam? " Középszintű angol írásbeli feladatok javítása |
középiskolai angoltanárok |
Microsoft Teams |
2025. május 16. 8:00-9:00 |
Csébi Melinda |
Mérés-értékelés, a rövid DIFER teszt ismertetése |
óvodapedagógusok, tanítók |
Google Meet |
2025. május 16. 16:00 |
Vanyáné Miklós Ildikó |
"Hogyan javítsam? " Középszintű matematika írásbeli feladatok pontozása |
középiskolai matematika tanárok Komárom-Esztergom vármegye |
Microsoft Teams |
2025. május 19. 16:00 |
Kőrösi-Fehér Róbertné |
" Hogyan javítsam?" Középszintű matematika írásbeli feladatok pontozása |
középiskolai matematika tanárok Komárom-Esztergom vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye |
Microsoft Teams |
2025. május 21. 13:00 |
Németh Judit Márta |
Játékban megvalósuló lehetőségek ajánlása a képességzavarok megelőzéséhez |
óvodapedagógusok |
Microsoft Teams |
2025. május 21. 14:00-15:00 | Nagyné Baranyai Gabriella- Juhászné Bedő Henrietta | SNI tanulók tehetséggondozása kiemelten a képzőművészeti és zenei tehetséggondozásra | érdeklődő pedagógusok | Microsoft Teams |
2025. május 25. |
Jung Márta |
Sokszögek területe |
7. osztályban matematikát tanító tanárok |
letölthető ppt |
2025. május 26. 13:00-14:30 |
Erdősné Krizsán Anikó |
Az iskolaérettségig vezető út sikerei, nehézségei |
óvodapedagógusok |
Microsoft Teams |
2025. május 27. 14:30-15:30 |
Gellért Tünde |
Hogyan előzhetjük meg az osztályban az iskolai bántalmazást? |
érdeklődő pedagógusok |
Microsoft Teams |
2025. május 27. 14:30-15:30 |
Nógrádi László |
Szemléltető képek: képernyőképek, rajzok készítése AI-val, animált képek |
pedagógusok |
jitsi meet |
2025. május 28. 14:30-15:30 |
Beckerné Neuberger Marianna |
A tantárgyi mérések eredményeinek értékelése |
általános iskolai és középiskolai tanárok |
Microsoft Teams |
2025. május 29. 13:30-14:30 |
Kovátsné Uray Tímea |
Családból az óvodába - befogadás, beszoktatás időszaka dallal, mondókával, ölbeli játékkal |
óvodapedagógusok |
Microsoft Teams |
2025. május 29. 14:30-15:30 |
Beckerné Neuberger Marianna |
Tanulói értékelési formák gazdagítása |
általános iskolai (felső tagozat) és középiskolai tanárok |
Microsoft Teams |
2025. május 30. 8:00-9:00 |
Csébi Melinda |
Környezettudatosság az óvodában |
óvodapedagógusok |
Google Meet |
A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2025. március 17 – március 28. között rendezte meg a Tavaszi Pedagógiai Napokat.
Szakmai programjaink tervezésénél figyelemmel voltunk arra, hogy a köznevelési intézmények az éves igényfelmérőben milyen témákat javasoltak, így azokon a tématerületeken terveztünk programokat, amelyek iránt nagy volt az érdeklődés. Ezen kívül számba vettük azokat a nevelési-oktatási területeket, amelyek elsőbbséget kapnak az Oktatási Hivatal és a Győri Pedagógiai Oktatási Központ által nyújtott szakmai szolgáltatásokban (pl. iskolai agresszió kezelése, szövegértés fejlesztése, pedagógusok teljesítményértékelési rendszere (TÉR), digitális mérési eredmények értékelése, pályaorientáció, kiemelt figyelmet igénylő gyermekek/tanulókkal való foglalkozás), illetve Hivatalunk fejlesztéseit. Teret adtunk továbbá bázisintézményeink jógyakorlatai bemutatásának, illetve szaktanácsadóink gyakorlatias szakmai-módszertani előadásainak. Így elmondhatjuk, hogy változatos, gazdag programkínálattal fordultunk a pedagógusok felé.
A legtöbb esetben előnyben részesítettük az online, illetve hibrid előadásokat, bemutatókat, konzultációkat, ugyanis szerettük volna, ha minél több pedagógus tud célzottan hozzáférni programjainkhoz. Voltak azonban személyes jelenlétet kívánó előadásaink, fórumaink, bemutató foglalkozásaink is, nagyrészt a bázisintézményi jógyakorlatok és néhány szaktanácsadói konzultáció esetén preferáltuk a jelenléti formát.
Az online rendezvények a Microsoft Teams és a Google Meet platformokon valósultak meg.
Gazdag programajánlatunk elsősorban a pedagógusok általános, illetve speciális tantárgyi szakmai módszertani képességeinek fejlesztését célozták, de kitértünk nevelési kérdésekre is (konfliktuskezelés, ön- és társismeret fejlesztése, serdülőkori problémák, különleges bánásmódot igénylő gyermekek/tanulók, fenntarthatóságra nevelés. Intézményfejlesztési feladatok is előtérbe kerültek egyes programok esetében, szolgáltattunk információkat, mutattunk jógyakorlatot az igazgatók számára. Továbbképzési lehetőséget nyújtottunk több témakörben, többek között intézményi önértékelésről, tanfelügyeletről, pedagógusminősítésről. Hangsúlyt fektettünk a digitális tananyagfejlesztésre, a mesterséges intelligencia józan használatára, az óvodai beszoktatás nehézségeire, a játékok szerepére az oktatásban, a témahetek lebonyolítására, az érettségi típusfeladatok bemutatására, az iskolapszichológusi munkára, a digitális zaklatás megelőzésére, a tehetséggondozásra. Érintettük az intézményekben dolgozó gyógypedagógusok, fejlesztő pedagógusok munkájának támogatását.
Volt olyan előadásunk, melyen középiskolás diákok is részt vettek, valamint programjaink iránt érdeklődtek más pedagógiai oktatási központ illetékességi területén dolgozó pedagógusok is. A lemorzsolódásban érintett intézmények figyelmét külön felhívtuk azokra a programokra, melyek intézményük fejlesztését, pedagógusaik szakmai-módszertani fejlődését elősegíthetik. Ezen intézményekből is szép számmal vettek részt pedagógusok programjainkon.
A tavaszi pedagógiai napok programsorozattal egyidőben szerveztük meg a Tájékoztatás a pedagógus-továbbképzés és a köznevelési igazgatóképzés megújításáról szóló minden köznevelési intézményt és fenntartót érintő tájékoztató napjainkat két vármegyénkben. A program keretében előadóink voltak: dr. Puszter Bernadett, az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese, valamint Mészáros Anna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Pedagógus-továbbképzési Központjának igazgatója. Rendezvényünket Némethné Fülöp Terézia, a Győri POK főosztályvezetője zárta.
A nagyszabású rendezvényen előadóink tájékoztatták a megjelent igazgatókat, igazgatóhelyetteseket, a fenntartók képviselőit az új pedagógus-továbbképzési rendszerről, az előttük álló feladatok gyakorlati megvalósításáról. Szó esett az Oktatási Hivatal által elfogadott továbbképzési jegyzékről is, melyben a tartalmi megújító és a választható képzések szerepelnek az intézményi továbbképzési programok elkészítéséhez. Az NKE Pedagógus-továbbképzési Központjának igazgatója a pedagógus-munkakörökhöz, tantárgyakhoz kapcsolt tartalmi megújító képzéseket ismertette a résztvevőkkel.
Rendezvényünket jelenléti és hibrid (jelenléti és online) formában szerveztük meg, így a két vármegyében 338 résztvevő pedagógus, illetve fenntartói képviselő kapott közvetlen információkat az új pedagógus-továbbképzési rendszerről.
Pedagógiai szakmai napjaink keretében több kiváló előadó fogadta el meghívásunkat A Győri POK feladatai a hatósági területen és az EU-s projektek tükrében címet viselte az a programunk, melynek keretében Némethné Fülöp Terézia a Győri Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetője tartott rövid ismertetőt a folyamatban lévő EFOP Plusz-2.1.1-24 Pedagógus életpályamodell, a pedagógusok bérfejlesztését, a pedagógus pálya vonzóvá tételét elősegítő projekt eredményeiről. Az előadás második részét Zugmann M. Eszter a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat általános főigazgató-helyettese, Dr. Fehérné Kormos Margit a Győri Pedagógiai Oktatási Központ munkatársa, valamint Bolla Szilvia, óvodapedagógia szakterületen dolgozó vezető szaktanácsadónk tartotta. Előadásukban kiemelt hangsúlyt kapott a tankötelezettség halasztására, a korábbi iskolakezdésre vonatkozó lezárult hatósági eljárásokról készült tájékoztatás, amely egyrészt az Oktatási Hivatal rövid szakmai összegzését és a jogszabályok által rögzített, óvodákat érintő feladatokat emelte ki, másrészt pedig a hatósági eljárásban szakértői bizottságként közreműködő pedagógiai szakszolgálat szerepét, az általuk ellátott vizsgálati folyamatot, kiemelt határidőket taglalta, valamint – egyfajta jógyakorlat bemutatásaként – az óvodák és a szülők együttműködési pontjainak, lehetőségének bemutatására került sor. Számos pedagógus kolléga tisztelte meg ezt a programot hallgatóságként.
Rendezvényeink sorában Matolcsy Miklós a Zöld Föld Program projektvezetője tartott előadást a Zöld Föld fenntarthatósági tantárgy 5-6. évfolyamra való kiterjesztéséről. Az előadó két fontos témát érintett, egyrészt bemutatta a Zöld Föld komplex fenntarthatósági pedagógiai programot, másrészt betekintést adott a 2025. április 7-én induló fenntarthatósági témahét programjaiba, témáiba. A rendkívül informatív előadás során a résztvevők tájékoztatást kaphattak számtalan olyan, az intézményeket, a diákokat érintő pályázati és egyéb aktuális lehetőségekről, amelyek játékos formában feldolgozva, ugyanakkor a témát értelmezve és a fontosságát elmélyítve alakíthatják, formálhatják a jövő nemzedékét, és segíthetik a szemléletváltást.
Hagyományainkhoz híven az Oktatási Hivatal Tananyagfejlesztési Főosztályának szakemberei is tartottak előadásokat a folyamatosan megújuló Nemzeti Köznevelési Portálról (NKP).
Kóródi Bence az Oktatási Hivatal főosztályvezetője az olvasástanulás és a szövegértés elméleti hátteréről, módszertanáról beszélt az érdeklődő pedagógusoknak, érintve a Nemzeti Köznevelési Portál adta lehetőségeket. A résztvevők vélhetően új fogalmakkal is megismerkedhettek: pl. szórutinok, betűgyöngyök stb. A beszédtanuláson keresztül vezetett minket előadónk az olvasástanulásig és az értő olvasásig. Számos módszertani megoldást mutatott be, mellyel a tanulóink eljuthatnak a szövegek értelmezésében az olvasás élménnyé válásáig. Mindehhez az új tankönyvek is segítségül hívhatók.
Sándor Csilla tankönyvszerkesztő a középiskolai magyar irodalom tankönyveket mutatta be, és módszertani ötleteket adott a középiskolai korosztály olvasóvá nevelésére, motiválására a tankönyvi feladatokon keresztül.
A véradás fontosságáról tartott tájékoztatót Ohnsorge Éva, az Országos Vérellátó Szolgálat munkatársa. Elsősorban a 18. életévüket betöltött diákokat céloztuk meg a tájékoztatóval, de érzékenyítés céljából fiatalabb középiskolai korosztályok is részt vettek a programon. Az előadó részletes tájékoztatást nyújtott a véradás fontosságáról. A program a fiatalok számára készült, ezért figyelemfelkeltő, kellő információval rendelkező, ugyanakkor közvetlen hangon szólította meg a résztvevőket.
A felsőoktatási felvételi eljárás aktualitásáról is szó esett a pedagógiai szakmai napok keretében. Pethő Judit az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Felvételi Főosztályának főosztályvezetője ismertette meg a résztvevő középiskolai tanárokat a pontszámítás lehetőségeivel, az 5. tantárgy szerepével, a jelentkezési rangsorral, a változtatás lehetőségeivel rendkívül gyakorlatias szemléletben.
A nemrégiben bevezetett oviKRÉTA sem maradhatott ki a témáink közül, Bacsányi Dorottya az Educational Development Informatikai Zrt. projektvezetője mutatta be újból a felület működését és válaszolt az óvodapedagógusok kérdéseire.
Pedagógiai szakmai napjainkra minden alkalommal meghívjuk az eTwinning-nagyköveteket, hogy az éppen aktuális témákról tartsanak előadást. Így történt ez idén tavasszal is: Hajmásiné Pap Mária Gizella, valamint Wölferné Bugovics Magdolna a fennállásának 20. évfordulóját ünneplő eTwinning Programot és elért eredményeit mutatták be. Az előadáson a résztvevők megtudhatták, hogy pedagógusként miért érdemes csatlakozni a programhoz, és hogy milyen lehetőségeket tartogat a diákok számára. A résztvevők ötleteket kaphattak arra, miként építhetik be az eTwinning éves témáját, az állampolgári ismeretek oktatását tanóráikba, foglalkozásaikba.
Programjainkon évről évre számos intézmény több pedagógusa képviselteti magát, sokan több programra is jelentkeztek, mely tény jelzi a pedagógiai napok rendezvénysorozat sikerességét.
A 2025. évi Tavaszi Pedagógiai Napok számokban:
80 programon 2714 fő vett részt 415 különböző intézményből/fenntartótól 314 fő pedagógus tisztelte meg jelenléti programjainkat. 10 bázisintézményünk 16 programot valósított meg a rendezvénysorozat keretében.