Rendezvényeink, szakmai programjaink, aktualitások

következő oldal »


A 278/2019. (XI. 21.) Korm.rendelete alapján módosult az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI.13.) Korm.rendelet.
Az Oktatási Hivatal Győri Pedagógiai Oktatási Központja ezért tisztelettel meghívja Önt és az érettségi szervezésében érintett kollégákat tájékoztató értekezletre az alábbiak szerint:

Cím: Az érettségi vizsgaszabályzat aktuális változásai (előadás és konzultáció)
Időpont: 2019. december 05. (csütörtök) 10:00-11:30 óra
Helyszín: Győri SzC Pattantyús-Ábrahám Géza Ipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
9024 Győr, Ikva u. 70.
Program: 9:30 -10:00: regisztráció
10:00-10:05: köszöntő Némethné Fülöp Terézia főosztályvezető, Győri POK
10:05-11:30: Az érettségi vizsgaszabályzat aktuális változásai Pongrácz László főosztályvezető, Köznevelési Programok Főosztálya Oktatási Hivatal

Meghívó letölthető itt.

A rendezvényre regisztrálni a itt lehet.



Szakmai támogatás a testnevelés és a sport területén a köznevelésben

A Magyar Diáksport Szövetség az EFOP 3.2.8. kódjelű, T.E.S.I. - 2.0-Beavatkozások a minőségi (inkluzív) testnevelés oktatás és képzés megvalósítása érdekében - című kiemelt projekt keretében, és az Oktatási Hivatallal együttműködésben, egész napos szakmai szemináriumokat fog szervezni az ország minden régiójában, régiónként 1 alkalommal.
A 2020 januárra tervezett programsorozat célja, hogy a testnevelés oktatásához kapcsolódóan, az abban közreműködő tantárgygondozó szaktanácsadó és a pedagógusok minősítő eljárásában közreműködő szakértő testnevelő tanárokat, tanítókat és kollégiumi nevelőket megszólítsa, és szakspecifikus képzési, együttgondolkodási lehetőséget biztosítson a T.E.S.I. 2020 Kormányzati Stratégiában foglalt, ide vonatkozó beavatkozásoknak megfelelően.
Az MDSZ az elmúlt közel 8 évben rendkívül elhivatottan igyekezett az iskolai testnevelésben és diáksportban dolgozó pedagógusokat megszólítani, számos szakmai programmal, ingyenes akkreditált továbbképzéssel és módszertani kiadvánnyal támogatni munkájukat. Ennek mentén fontosnak tartjuk, hogy támogassuk és megszólítsuk a szakértőként és szaktanácsadóként dolgozó, legmagasabban képzett kollégákat is.
A rendezvények meghívóját és programját ezen linken tekintheti meg.
A programra történő regisztrációt későbbi időpontban tesszük lehetővé az érintett szaktanácsadó és szakértő kollégák számára.

 


MEGYEI DIÁKPARLAMENT

 

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának Köznevelési Államtitkársága 2020. január 31. és február 3. között, Székesfehérváron rendezi meg az Országos Diákparlamentet.

Az országos rendezvény fő témái a következők lesznek:

1. Eszközök és felszereltség a XXI. század iskolájában.
2. Hatékony nyelvoktatás.
3. Naprakész szakképzés.
4, Helyi és országos szintű érdekképviselet.
5. Lelki egészség és digitális immunitás.

Annak érdekében, hogy a diákok fenti témákban megfogalmazott véleménye és javaslatai eljuthassanak a döntéshozókhoz, a Győri Pedagógiai Oktatási Központ megyei diákparlamenti rendezvényeket szervez, az alábbi helyszíneken és időpontokban:

Megye Helyszín Időpont
Komárom-Esztergom megye Tatabányai SzC Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája (2800 Tatabánya, Kós Károly u. 17.) november 12-én (kedden) 11.30-tól
Győr-Moson-Sopron megye Győri SzC Centrum Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Ügyviteli Szakgimnáziuma (9024 Győr, Bem tér 20.) november 14-én (csütörtökön) 10 órától


A megyei diákparlament ülésére az iskolai, kollégiumi diákönkormányzatok 1 tag és 1 póttag küldöttet delegálhatnak, akik képviselik majd az intézményük diákjainak véleményét a fent megjelölt témákkal kapcsolatban. A szkennelt delegáló dokumentumokat október 18-ig várjuk a Diakparlament.POKGyor@oh.gov.hu címre. A delegáló dokumentum letölthető itt.


 

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2019. október 7. és 11. között Őszi Pedagógiai Napokat szervez.

A rendezvény programja megyénként az alábbi linkeken érhető el:

Győr-Moson-Sopron Megye

Regisztráció >>

 

Komárom-Esztergom Megye

Regisztráció >>


2019. évi Őszi Pedagógiai Szakmai Napok

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2019. október 07-11. között rendezte meg az Őszi Pedagógiai Szakmai Napokat. A rendezvénysorozat fókuszában a fenntarthatóságra és környezettudatosságra nevelés állt.

A Győr-Moson-Sopron megyei plenáris nyitónapnak a Győri SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Ügyviteli Szakgimnáziuma adott helyet 2019. október 8-án.

A konferencia első részében Némethné Fülöp Terézia, a Győri POK főosztályvezetőjének köszöntőjét követően Dr. Szikora Ágnes főosztályvezető az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályáról tartott előadást a fenntarthatóságra nevelés és az ökoiskolák témakörben, valamint bemutatásra került a környezeti és környezettudatos nevelés, mint a pedagógus minősítés új kompetenciája.

POK_Győr_Őszipednapok_1.jpg

Ezt követően két Győr-Moson-Sopron megyei ökoiskola mutatkozott be: a Gyarmati Kossuth Lajos Általános Iskolából Vargáné Lampert Andrea, a Sokorópátkai Általános Iskolából pedig Inotayné Pécsi Mária intézményvezetők ismertették programjaikat.

A délután folyamán Bajnok Ildikótól, a Győr-Moson Sopron Megyei Pedagógiai Szakszolgálat főigazgatójától hallhattak előadást a résztvevők a pedagógiai szakszolgálat és a köznevelési intézmények kapcsolatáról. A szakszolgálat szervezeti működésének és a tagintézmények feladatainak bemutatásán túl főigazgató asszony hangsúlyozta a speciális kapcsolatrendszerek fontosságát, valamint a kapcsolatépítés elmozdulását is.

POK_Győr_Őszipednapok_2.jpg

„Hiánypótló fórum a köznevelésben: az Antiszegregációs Munkacsoport" címmel hallhattak előadást az érdeklődő pedagógusok, Kuzsner Ágnes és Takácsné Bakó Róza antiszegregációs referensek tolmácsolásában a Soproni és Győri Tankerületi Központtól.

Licskainé Stipkovits Erika szakpszichológus, pszichoterapeuta, a Személyiségfejlesztő Akadémia igazgatója „Oké vagyok, oké vagy?"- önértékelés, önbizalom, önbecsülés vagy az önbecsapás művészete című előadásában hangsúlyozta az önismeret, az önelfogadás és az öntisztelet fontosságát. Kiemelte a rejtett üzenetek, az egyedi összefüggések és a történések felismerésére való törekvés jelentőségét. Szó esett a tudatos felelősségvállalásról, az empatikus hozzáállásról, a célok kitűzésének fontosságáról és a kudarcok kezeléséről is.

POK_Győr_Őszipednapok_3.jpg

A Komárom-Esztergom megyei plenáris nyitó napnak a tatabányai Kodály Zoltán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola adott helyet 2019. október 10-én.

A konferencia első részében Némethné Fülöp Terézia, a Győri POK főosztályvezetőjének köszöntőjét követően dr. Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke előadásában megkülönböztette az átmeneti rítusok, az életkori átmenetek és az intézményi fokok közötti átmenet pedagógiájának kérdéseit, hangsúlyozva, hogy az átmeneteken (átlépéseken) túl a legfontosabb a gyerekek kiteljesedését szolgáló pedagógiai környezet.

POK_Győr_Őszipednapok_4.jpg POK_Győr_Őszipednapok_5.jpg


A rendezvény második előadását Dr. Szikora Ágnes az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának vezetője tartotta, melynek fókuszában a fenntarthatóságra nevelés és az ökoiskolai hálózat bemutatása, valamint a környezeti és környezettudatos nevelés, mint a pedagógus minősítés új kompetenciája állt.

A délután folyamán bemutatkozott az Esztergomi József Attila Általános Iskola, mint örökös ökoiskola. Maárné Harcsa Szilvia intézményvezető előadásában hallhattunk az iskola kiváló programjairól.

Galba Katalin a Komárom-Esztergom Megyei Pedagógiai Szakszolgálat főigazgatója a pedagógiai szakszolgálat és a köznevelési intézmények kapcsolatáról beszélt a résztvevő pedagógusoknak, melyben kiemelte a fő kapcsolódási pontokat az új törvényi változások mentén.

POK_Győr_Őszipednapok_6.jpg

Licskainé Stipkovits Erika szakpszichológus, pszichoterapeuta, a Személyiségfejlesztő Akadémia igazgatója „Oké vagyok, oké vagy?"- önértékelés, önbizalom, önbecsülés vagy az önbecsapás művészete című előadásában a győri nyitónaphoz hasonlóan hangsúlyozta az önismeret, az önelfogadás és az öntisztelet fontosságát. Új irányvonalak és eszközök megjelenéséről, mint „Flow" – élmény, „Mindfulness" – tudatos jelenlét fontosságára is felhívta a figyelmet lehengerlő előadásában.

Beszámoló a szakmai hét további fő eseményeiről:

Nagysikerű műhelyfoglalkozással egybekötött előadást tartott Fegyverneki Gergő a Győri SZC Deák Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziumában 2019. 10. 04-én. A „celeb" „sztártanár" titulussal illetett fiatal magyar-médiaismeret szakos tanár az élménypedagógia általa kidolgozott módszereit mutatta be az érdeklődőknek. Mindnyájan tudjuk, hogy a tanárszerep változáson megy keresztül, újfajta tanítási, tanulási módszerekre van szükség, hogy utat találjunk a 21. századi diákokhoz. Az előadás üzenete az, ha a digitális generációt eredményesen akarjuk tanítani, meg kell értenünk őket, a világuk részévé kell válnunk. Ehhez az egyik út, ha a digitális világ lehetőségeivel mi tanárok is élünk.

POK_Győr_Őszipednapok_7.jpg

Koren Balázs, az ELTE TTK Matematikai Intézet Matematikatanítási és Módszertani Központ tanára ismét nagysikerű előadást tartott a Győri SZC Pálffy Miklós Kereskedelmi és Logisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájában „Okostelefonok a matematikaórán a fenntarthatóságra és környezettudatosságra nevelés jegyében: A tanár svájcibicskája. Avagy mi kerüljön a tabletre/telefonra?" címmel. Rengeteg jó példát láttunk arra, hogy a sok nyomtatást hogyan kerülhetjük el az okoseszközök segítségével a gyakorlás és a számonkérés során. Bár az előadás címében szerepel a matematika, de nemcsak matematikatanárok számára hasznosíthatók az elhangzottak. A visszajelzések alapján elmondható, hogy a kollégák érdeklődését sikerült felkeltenie, hasznos tanácsokat kaptak a résztvevők, akik az előadás után fel is keresték a megemlített weblapokat.

POK_Győr_Őszipednapok_8.jpg

A Szent Korona Emlékév kapcsán tartott Szent Korona Tematikus Nap megszervezésére az Őszi Pedagógiai Szakmai Napok intézményekbe kihelyezett programjai közt, mindkét megyében egy-egy bázisintézményben került sor: 2019. 10. 09-én a Győri Szakképzési Centrum Haller János Általános Iskolája, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájában Mosonmagyaróváron, 2019. 10. 11-én az Esztergomi Montágh Imre Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő Iskolában. A mosonmagyaróvári tematikus napon 50 tanuló és 29 pedagógus, az esztergomi témanapon 34 tanuló és 45 pedagógus vett részt. Az 5 tanórás témanap célja: a Szent Koronával kapcsolatos érzékenyítő alapismeretek megszerzése játékos formában, élményalapú tanulással 7. és 8. évfolyamon. A teljes tartalom egy bevezető, ráhangoló feladatsorból és 6 komplex foglalkozásból áll, amelyből az utolsó valójában, egy, a tanulók megszerzett tudását felmérő feladatlap kitöltése.

POK_Győr_Őszipednapok_9.jpg

A tanári kérdések szerepe és lehetőségei témakörben tartott előadást Enyedi Ágnes a pedagógusoknak 2019. 10. 10-én a Győri SZC Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájában. A felvetések többsége kérdés formájában hangzott el: Miért teszünk fel kérdéseket? Ki tegyen fel kérdést, kinek? Milyen a jó kérdés? Hogyan tudunk a kérdéseinkkel alacsonyabb illetve magasabb gondolkodásra késztetni: emlékezni, értelmezni, felhasználni, elemezni, értékelni és alkotni. A jelenlévők próbára tehették magukat: egy-egy szokványos kérdést hogy lehet értékesebbé, motiválóbbá tenni. A kérdezési technikák mellett a válaszokkal is foglalkoztunk: kitől várjuk a választ; milyen formában; mennyi időt hagyunk rá. A tanítási órák után a pedagógus saját magának is feltehet reflektív kérdéseket, amelyek segítenek elemezni a kérdései hatékonyságát. A résztvevők gondolatébresztő előadáson vehettek részt, hasznos útmutatást kaptak, amit remélhetőleg kollégáikkal is megosztanak saját intézményükben.

Gombos Péter, a Magyar Olvasástársaság alelnöke a tatai Eötvös József Gimnáziumban tartott előadásában a digitális bennszülöttek olvasóvá nevelésének kérdésével foglalkozott. Nemzetközi kutatási eredményekkel igazolta, hogy az olvasási tevékenység hatékonyságában a kulcsszavak: az élmény, a motiváció és a szórakozás. A jelenlévők figyelmébe ajánlotta a svéd típusú gyermekversek olvasását, az igényes magyar dalszövegeket és a fantasy-irodalmat.

A szakmai héten Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyében összesen 9 bázisintézménybe kihelyezett előadás, valamint 26 szakmai műhely és bemutató óra várta az érdeklődő pedagógusokat.



KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI SZAKMAI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA 2019

 

Az Oktatási Hivatal szakmai tanévnyitó konferenciát szervez, amelyen az oktatásirányítás és háttérintézményeinek képviselői ismertetik a 2019/2020-as tanév változásait és fejlesztéseit.

Időpont: 2019. augusztus 28. (szerda) 10:00 óra

Helyszín: A Vértes Agorája, Tatabánya, Szent Borbála tér 1.

Program >>

Beszámoló a szakmai tanévnyitó konferenciáról – Tatabánya

Az Oktatási Hivatal Győri Pedagógiai Oktatási Központja az idén is megszervezte szakmai tanévnyitó konferenciáját Tatabányán a Vértes Agorájában Komárom-Esztergom megye pedagógusai számára. A tatabányai tanévindító program, a már hagyományossá vált országos rendezvénysorozat részeként, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Oktatási Hivatal és a Klebelsberg Központ együttműködésében valósult meg.


A konferenciát nagy érdeklődés övezte. A résztvevő intézményvezetők, intézményvezető-helyettesek, intézményi delegáltak és egyéb vendégek száma meghaladta a 150 főt. A résztvevőket Schmidt Csaba, Tatabánya Megyei Jogú Város polgármestere köszöntötte. A program nyitányaként a tatai Eötvös József Gimnázium diákjai rövid műsorral kedveskedtek a megjelenteknek.

A köznevelés országos irányítói az előttünk álló tanév új folyamatairól tájékoztatták az intézmények képviselőit. Az Emberi Erőforrások Minisztériumát Pálfi Erika főosztályvezető képviselte. Előadásában a köznevelési rendszer fejlesztéseit mutatta be. Részletesen ismertette a köznevelési törvény legfőbb módosításait, a hatálybalépési időpontokat. Külön kiemelte a 2019. szeptember 1-jétől a korábbi magántanulói jogviszonyt felváltó egyéni munkarend bevezetéséből adódó feladatokat. Továbbá ismertette a tankötelezettséggel, valamint az intézményvezetők foglalkoztatásával kapcsolatos módosításokat. A szakmai-tartalmi folyamatok keretében az előadó érintette az ingyenes tankönyvellátás feladatait, a tankönyvrendelés változásait, a tanév kiemelt szakmai programjait. Nagy örömmel fogadták a résztvevők a Határtalanul!, a Hangszercsere Program és a Lázár Ervin Program újdonságait, lehetőségeit. Az oktatási infrastruktúra fejlesztése terén tájékoztatást adott a legfontosabb fejlesztési programokról.
Az Oktatási Hivatal képviseletében dr. Gloviczki Zoltán elnök úr tartott előadást a hivatal legfontosabb, az új tanévben megvalósuló feladatairól. Elöljáróban ismertette a törvénymódosításból, jogszabályi változásokból eredő KIR-nyilvántartást, egyéni tanrendet, iskolai lemorzsolódás nyomon követését, valamint az érettségi vizsgákat érintő teendőket. A tanév rendje keretében tájékoztatást nyújtott a hivatal által szervezett tanulmányi versenyekről, országos mérésekről. Előadásában kitért a 2019/2020-as tanév pedagógusminősítéssel kapcsolatos feladataira, a pedagógus kompetenciák terén bekövetkezett változásokra. Ismertette a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző - és pedagógiai támogató rendszer számadatait, a hivatal által koordinált tevékenységeit. Előadása záró részében bemutatta a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerét, külön kiemelve a szaktanácsadó pedagógus kollégákkal megvalósuló hatékony együttműködés fontosságát.
A Klebelsberg Központ képviseletében Péterffy Balázs szakmai elnökhelyettes tartott tájékoztatót. Előadásában a fenntartói feladatokról, az új tanév költségvetési gazdálkodásának kereteiről, a nyár folyamán elvégzett karbantartási munkákról, a tervezett iskolabútor-beszerzésről számolt be a jelenlévőknek. Bemutatta a Kréta-rendszer legújabb elérhető elemeit, tervezett fejlesztéseit. Kiemelte, hogy a 2019/2020. tanévtől az AMI-k, a kollégiumok és az EGYMI-k számára is kötelező az e-Napló használata. Végezetül tájékoztatást adott az EFOP 3.2.4 kódszámú, Digitális kompetencia fejlesztése című projektben megvalósuló tevékenységekről és a várható infrastrukturális fejlesztésekről.
A fenntarthatóságra és környezettudatosságra nevelés stratégiájáról, az ökoiskolák hálózatáról dr Szikora Ágnes, az Oktatási Hivatal főosztályvezetője tartott prezentációt. Kiemelte a 2020-as pedagógusminősítés új elemét, a fenntarthatóságra nevelés kompetencia elvárásait és indikátorait.

Az Oktatási Hivatal Győri Pedagógiai Oktatási Központja nevében Némethné Fülöp Terézia főosztályvezető asszony köszöntötte a konferencia résztvevőit, és bemutatta a pedagógiai-szakmai szolgáltatás aktuális feladatait. Ismertette a szaktanácsadói rendszer eljárásrendjét, kiemelve a vezető szaktanácsadók és a bázis intézmények szerepének fontosságát. Részletesen szólt a szakmai szolgáltatás egyes területeinek keretében végzett feladatokról és a tervekről. Tájékoztatást adott a tanulói lemorzsolódás megelőzése érdekében tervezett tevékenységekről, a pedagógusminősítés és a tanfelügyelet aktuális teendőiről.

A konferencia zárásaként megköszönte a köznevelés valamennyi megyei szereplőjének az együttműködést, sikeres és eredményes tanévet kívánt.

A konferenciákon elhangzott előadások diasorai az alábbi linkeken érhetők el:


GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYEI SZAKMAI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA 2019

Az Oktatási Hivatal szakmai tanévnyitó konferenciát szervez, amelyen az oktatásirányítás és háttérintézményeinek képviselői ismertetik a 2019/2020-as tanév változásait és fejlesztéseit.

Időpont: 2019. szeptember 4. (szerda) 10:00 óra

Helyszín: Vaskakas Művészeti Központ, 9022 Győr, Czuczor Gergely u. 17.

Program >>

Beszámoló a szakmai tanévnyitó konferenciáról – Győr

Az Oktatási Hivatal Győri Pedagógiai Oktatási Központja az idén is megszervezte szakmai tanévnyitó konferenciáját Győrött a Vaskakas Művészeti Központban Győr-Moson-Sopron megye pedagógusai számára. A győri tanévindító program, a már hagyományossá vált országos rendezvénysorozat részeként, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Oktatási Hivatal és a Klebelsberg Központ együttműködésében valósult meg.

A konferenciát nagy érdeklődés övezte. A résztvevő intézményvezetők, intézményvezető-helyettesek, intézményi delegáltak és egyéb vendégek száma megközelítette a 250 főt. A résztvevőket a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal képviseletében Horváth Lajos kabinetfőnök köszöntötte.

A program nyitányaként a győri Révai Miklós Gimnázium és a Csornai Széchenyi István Általános Iskola diákjai rövid műsorral kedveskedtek a megjelenteknek.
A köznevelés országos irányítói az előttünk álló tanév új folyamatairól tájékoztatták az intézmények képviselőit. Az Emberi Erőforrások Minisztériumát dr. Madarász Hedvig főosztályvezető képviselte. Előadásában a köznevelési rendszer fejlesztéseit mutatta be. Részletesen ismertette a köznevelési törvény legfőbb módosításait, a hatálybalépési időpontokat. Külön kiemelte a 2019. szeptember 1-jétől a korábbi magántanulói jogviszonyt felváltó egyéni munkarend bevezetéséből adódó feladatokat. Továbbá ismertette a tankötelezettséggel, valamint az intézményvezetők foglalkoztatásával kapcsolatos módosításokat. A szakmai-tartalmi folyamatok keretében az előadó érintette az ingyenes tankönyvellátás feladatait, a tankönyvrendelés változásait, a tanév kiemelt szakmai programjait. Nagy örömmel fogadták a résztvevők a Határtalanul!, a Hangszercsere Program és a Lázár Ervin Program újdonságait, lehetőségeit. Az oktatási infrastruktúra fejlesztése terén tájékoztatást adott a legfontosabb fejlesztési programokról.
Az Oktatási Hivatal képviseletében dr. Gloviczki Zoltán elnök úr tartott előadást a hivatal legfontosabb, az új tanévben megvalósuló feladatairól. Elöljáróban ismertette a törvénymódosításból, jogszabályi változásokból eredő KIR-nyilvántartást, egyéni tanrendet, iskolai lemorzsolódás nyomon követését, valamint az érettségi vizsgákat érintő teendőket. A tanév rendje keretében tájékoztatást nyújtott a hivatal által szervezett tanulmányi versenyekről, országos mérésekről. Előadásában kitért a 2019/2020-as tanév pedagógusminősítéssel kapcsolatos feladataira, a pedagógus kompetenciák terén bekövetkezett változásokra. Ismertette a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző - és pedagógiai támogató rendszer számadatait, a hivatal által koordinált tevékenységeit. Előadása záró részében bemutatta a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerét, külön kiemelve a szaktanácsadó pedagógus kollégákkal megvalósuló hatékony együttműködés fontosságát.
A Klebelsberg Központ képviseletében Hajnal Gabriella elnök asszony tartott tájékoztatót. Előadásában a fenntartói feladatokról, az új tanév költségvetési gazdálkodásának kereteiről, a nyár folyamán elvégzett karbantartási munkákról, a tervezett iskolabútor-beszerzésről számolt be a jelenlévőknek. Bemutatta a Kréta-rendszer legújabb elérhető elemeit, tervezett fejlesztéseit. Kiemelte, hogy a 2019/2020. tanévtől az AMI-k, a kollégiumok és az EGYMI-k számára is kötelező az e-Napló használata. Végezetül tájékoztatást adott az EFOP 3.2.4 kódszámú, Digitális kompetencia fejlesztése című projektben megvalósuló tevékenységekről és a várható infrastrukturális fejlesztésekről.

A fenntarthatóságra és környezettudatosságra nevelés stratégiájáról, az ökoiskolák hálózatáról Gerendás János, az Oktatási Hivatal osztályvezetője tartott prezentációt. Kiemelte a 2020-as pedagógusminősítés új elemét, a fenntarthatóságra nevelés kompetencia elvárásait és indikátorait.

Az Oktatási Hivatal Győri Pedagógiai Oktatási Központja nevében Némethné Fülöp Terézia főosztályvezető asszony köszöntötte a konferencia résztvevőit, és bemutatta a pedagógiai-szakmai szolgáltatás aktuális feladatait. Ismertette a szaktanácsadói rendszer eljárásrendjét, kiemelve a vezető szaktanácsadók és a bázis intézmények szerepének fontosságát. Részletesen szólt a szakmai szolgáltatás egyes területeinek keretében végzett feladatokról és a tervekről. Tájékoztatást adott a tanulói lemorzsolódás megelőzése érdekében tervezett tevékenységekről, a pedagógusminősítés és a tanfelügyelet aktuális teendőiről.

A konferencia zárásaként megköszönte a köznevelés valamennyi megyei szereplőjének az együttműködést, sikeres és eredményes tanévet kívánt.

A konferenciákon elhangzott előadások diasorai az alábbi linkeken érhetők el:


Szaktanácsadói/Bázisintézményi nap

Az iskolai és online bántalmazás megelőzése – ENABLE

A rendezvény programja az alábbi linkeken érhető el:

Meghívó >>

 


Szakmai Napok

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2019. március és április hónapban Szakmai Napokat szervez.

A rendezvény programja  az alábbi linkeken érhető el:

Meghívó >>

 


Beszámoló a Győri Pedagógiai Oktatási Központ Komárom-Esztergom és Győr-Moson-Sopron megyében tartott Őszi Pedagógiai Napok rendezvénysorozatáról – 2018. október 15–19.

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ októberben szervezte meg Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyében az Őszi Pedagógiai Napokat.

A programok egy-egy szakmai konferencia, számos bemutatóóra és szakmai műhelymunka sorozatára épültek.
A Pedagógiai Napokon a szakmai előadások mellett mindkét megyében változatos programot kínáltak a pedagógiai szakmai szolgáltatások támogatásában aktívan részt vállaló szereplők, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kara is.

A szaktanácsadók, pedagógusok és intézmények munkáját a szaktanácsadói rendszer mellett a bázisintézmények támogatják. A pedagógusok 29 intézmény szakmai innovációs tevékenységébe nyerhettek bepillantást.

A szakmai programok az alábbi témakörök köré szerveződtek: a pedagógusok mentálhigiénés segítése, a pályaorientációs tevékenység támogatása, a pedagógusok szakmai-módszertani képzettségének fejlesztése, az IKT kompetenciák fejlesztése, az életpálya elemeinek tudatos iskolai alkalmazása. Ez utóbbi keretében Mézes József szakértő és Varga Imréné szaktanácsadó az intézményi önértékelés feladatait foglalta össze és mutatta be egy jó gyakorlat keretében.


A megyei bázisintézmények 46 programot szerveztek a pedagógusoknak a különböző intézménytípusokban, többek között a digitális oktatási modell bemutatása, a játékkal a kreatív személyiségfejlesztésért, illetve a Kodály-módszer elmélete és gyakorlata témájában.

A szaktanácsadók 41 bemutatóórára és szakmai műhelyre várták a pedagógusokat, valamint sor került a „Közösségfejlesztés drámapedagógiai eszközökkel" és a „Katasztrófavédelmi, elsősegélynyújtási elméleti és gyakorlati ismeretek" című továbbképzésekre is.

A Győr-Moson-Sopron megyei rendezvénysorozat fő eseménye a Scientix konferencia volt a természettudományos oktatás támogatása érdekében. Ezen a programon a helyszínt biztosító szakgimnázium bázisintézményi jó gyakorlatának bemutatására is sor került, mely a matematikai tehetséggondozás többlépcsős folyamatát mutatta be. Ezt követően a Scientix-tevékenységekről adott tájékoztatást Polyóka Tamás szaktanácsadó, amit a természettudományos tantárgyak oktatásához kapcsolódó előadás követett az élményközpontú fizikaoktatás, valamint a kognitív képességfejlesztés a természettudományos tantárgyak által a lemorzsolódás csökkentéséért témájában.

A további programok kiemelt helyszíne volt a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ, ahol a fizika és kémia tantárgy tanításához kapcsolódó gyakorlati továbbképzést, illetve egy új kísérleti modult mutattak be a „Lányok pályaorientálása" címmel. A pályaorientációt támogatta a két szakképzési centrum és a szaktanácsadói szakmai team közös szakmai műhelye is.

Nagy érdeklődés övezte Koren Balázsnak, az ELTE oktatójának „Okostelefonok a matematikaórán" című előadását is, amelyen az okoseszköz matematikaórán való felhasználásának lehetőségeiről volt szó.

Az EKE-OFI munkatársa, dr. Imre Anna a pedagógusi munka és szerepváltozás témájában tartott összehasonlító előadást.

Dr. habil. Nagy Marianna egyetemi tanár, Kollárné Fekete Ágnes szaktanácsadó és Csendes Tünde angol–történelem szakos középiskolai tanár a „Tankönyvi leckét vagy diákokat tanít(s)unk?" című programra várta a pedagógusokat.

A Széchenyi István Egyetemmel közös szervezésben valósult meg a „Legyen iskolakert a mi iskolánkban is!" című program.

A Komárom-Esztergom megyei rendezvénysorozat nyitóelőadására Esztergomban, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen került sor, ahol Ratimovszky Kornélia „Csak pszichológia?" címmel tartott előadást arról, hogyan tekintsünk a fiatalokra a pszichológia tükrében.

„Lelki fröccs" címmel 2 helyszínen minitréningen vehettek részt az érdeklődők, melyen a pedagógusokat nyomasztó lelki problémák azonosítására és a lehetséges megoldásokra tettek kísérletet.
Jakab György, az EKE OFI kutatója „Digitális történetmesélés és digitális sétautak" címmel tartott előadást.

Az Őszi Pedagógiai Napok rendezvénysorozata mindkét megyében eredményesen zárult. A 104 programon 1342 fő vett részt.


A 2018. évi Ősz Pedagógiai Napok számokban

 


Őszi  Pedagógiai Napok

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2018. október 15. és 19. között Őszi Pedagógiai Napokat szervez.

A rendezvény programja megyénként az alábbi linkeken érhető el:

Győr-Moson-Sopron megye

Komárom-Esztergom megye


Szakmai tanévnyitó konferencia – Győr

Az Oktatási Hivatal szakmai tanévnyitó konferenciát szervez, amelyen az oktatásirányítás és háttérintézményeinek képviselői ismertetik a 2018/2019-es tanév változásait és fejlesztéseit.

Helyszín: Vaskakas Művészeti Központ (9022 Győr, Czuczor G. u. 17.)

Időpont: 2018. szeptember 4. kedd, 10.00 óra

Információ: pokgyorinfo@oh.gov.hu – 06-30-639-6019

A konferenciára tisztelettel várjuk a köznevelési intézmények vezetőit és pedagógusait.
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de a terem korlátozott befogadóképessége miatt regisztrációhoz kötött.

Részletes program >>

Beszámoló a szakmai tanévnyitó konferenciáról – Győr

Győrött, a Vaskakas Művészeti Központban rendezték meg Győr-Moson-Sopron megye köznevelési intézményfenntartói, intézményvezetői és pedagógusai részére a szakmai tanévnyitó konferenciát, mely az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ és az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet együttműködésében valósult meg.

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ által szervezett rendezvényen jelen volt a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal képviseletében Széles Sándor kormánymegbízott, Győr-Moson-Sopron Megye Önkormányzatának megbízásából Ivanics Ferenc alelnök, Győr Megyei Jogú Város delegáltjaként Bodorné Mózes Ágota osztályvezető, továbbá a Győri Tankerületi Központ, a Soproni Tankerületi Központ, a szakképzési centrumok, illetve a megye köznevelési intézményeinek vezetői, képviselői, pedagógusai.

A szakmai konferenciát Széles Sándor kormánymegbízott nyitotta meg. Köszöntőjében kiemelte, hogy a jövő nemzedék oktatása-nevelése az iskola és a család, a pedagógus és a szülő közös feladata. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma képviseletében dr. Madarász Hedvig főosztályvezető a köznevelési rendszer fejlesztéséről tartott előadást. Tájékoztatást adott a jogszabályi változásokról, ismertette az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) alkalmazásával kapcsolatos teendőket. Átfogó képet nyújtott a tanév várható legfontosabb feladatairól. Kiemelte a korai jelzőrendszer kiépítéséhez, az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez kapcsolódó pedagógiai tevékenységeket, ismertette az EMMI által támogatott szakmai fejlesztéseket. Kitért arra is, hogy elkészült az új Nemzeti alaptanterv „munkaanyaga”, melyet a pedagógusok visszajelzéseit követően véglegesítenek majd. Fontos területként beszélt a tankönyvfejlesztésről, melynek keretében kiemelt figyelmet kaptak a sajátos nevelési igényű tanulók oktatását-nevelését támogató kiadványok, a kompetenciafejlesztést segítő tankönyvek, valamint a digitális tartalmak. Ismertette a 2018/2019-es tanév legfontosabb szakmai programjait, infrastrukturális fejlesztéseit. Bemutatta továbbá az óvodai fejlesztési irányokat, és tájékoztatást adott az Óvodai alapprogram módosításáról. Kiemelte, hogy minden óvodába el fog jutni a Magyar Népmesék Ajándékcsomag, az óvodapedagógusok nevelő-oktató munkáját segítendő.

Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal (OH) elnökhelyettese előadásában a köznevelés információs rendszerének (KIR) változásaira hívta fel az érintettek figyelmét. Részletes tájékoztatást adott a szakmai ellenőrzésekről, a pedagógusminősítéshez kapcsolódó feladatokról, az érettségi vizsgák rendjéről, valamint az országos mérésekről. Kiemelte a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók segítését célzó korai jelző- és pedagógiai támogatórendszer működtetésével kapcsolatos teendőket. Bemutatta az OH pályázatok keretében megvalósuló projektjeinek tevékenységét és eredményeit.

Péterffy Balázs, a Klebelsberg Központ elnökhelyettese előadásában összefoglalta a 2017/2018-as tanév eredményeit, majd ismertette a tankerületi központok legfontosabb fenntartói feladatait, fejlesztéseit, infrastrukturális programjait.

Valaczka András, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének főigazgató-helyettese tájékoztatást adott az intézet tevékenységi köréről, azon belül a tankönyvfejlesztésről, kiemelve a sajátos nevelési igényű gyermekek számára tervezett szakmai kiadványokat, digitális fejlesztéseket.

A konferencia záró részében Némethné Fülöp Terézia főosztályvezető, a Győri Pedagógiai Oktatási Központ vezetője a megye intézményeinek nyújtott pedagógiai szakmai szolgáltatásokról, valamint a minősítés és a tanfelügyelet helyi támogatásáról tájékoztatta az érdeklődőket. Megköszönte az oktatási ágazat valamennyi megjelent képviselőjének az eddigi szoros és hatékony együttműködést. Sikeres és eredményes tanévet kívánva zárta a szakmai konferenciát.

A Győri Pedagógiai Központ vezetőjének előadása alább olvasható. A konferencia további előadásai ezen a linken érhetők el.


Szakmai tanévnyitó konferencia – Tatabánya

Az Oktatási Hivatal szakmai tanévnyitó konferenciát szervez, amelyen az oktatásirányítás és háttérintézményeinek képviselői ismertetik a 2018/2019-es tanév változásait és fejlesztéseit.

Helyszín: A Vértes Agorája, Nagyterem (2800 Tatabánya, Szent Borbála tér 1.)

Időpont: 2018. augusztus 27. hétfő, 10.00 óra

Információ: pokgyorinfo@oh.gov.hu – 06-30-639-6019

A konferenciára tisztelettel várjuk a köznevelési intézmények vezetőit és pedagógusait.
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de a terem korlátozott befogadóképessége miatt regisztrációhoz kötött.

Részletes program >>

Beszámoló a szakmai tanévnyitó konferenciáról – Tatabánya

Tatabányán, a Vértes Agorájában rendezték meg az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ és az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézete együttműködésében Komárom-Esztergom megye köznevelési intézményfenntartói és intézményvezetői részére a szakmai tanévnyitó konferenciát a Győri Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében.

A rendezvényen jelen volt a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal képviseletében dr. Kancz Csaba kormánymegbízott, Komárom-Esztergom Megye Önkormányzatának megbízásából dr. Veres Zoltán jegyző, a Tatabányai Szakképzési Centrum képviseletében Berczellyné Nagy Marianna főigazgató, a Tatabányai Tankerületi Központból pedig Vereckei Judit igazgató és munkatársai.

A megjelenteket Tatabánya Megyei Jogú Város polgármestere, Schmidt Csaba köszöntötte. Beszédében utalt a Modern Városok Program keretében megújuló helyi infrastruktúra-fejlesztésre, mely érinti a város köznevelési intézményeit is. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából Sipos Imre, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének főigazgatója beszélt a tanév várható feladatairól. Kiemelte a korai jelzőrendszer kiépítéséhez, az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez kapcsolódó pedagógiai tevékenységeket, ismertette az EMMI által támogatott szakmai fejlesztéseket. Kitért arra is, hogy elkészült az új Nemzeti alaptanterv munkaváltozata, amelyet a pedagógusok visszajelzései alapján véglegesítenek majd. Említést tett a tankönyvfejlesztésről, melynek keretében kiemelt figyelmet kaptak a sajátos nevelési igényű tanulók oktatását-nevelését segítő fejlesztések, a kompetenciafejlesztéshez kapcsolódó tankönyvek és a digitális tartalmak. Az érdeklődők hallhattak az Óvodai alapprogram változásáról, melynek támogatására minden óvodába eljut a Magyar Népmesék Ajándékcsomag.

Dr. Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke a köznevelés információs rendszerének (KIR) változásaira hívta fel az érintettek figyelmét, tájékoztatott a minősítés-tanfelügyelet keretében várható intézményi, vezetői és pedagógus-ellenőrzésekről, továbbá beszélt a tehetségpályázatokról és a jelenleg aktuális projektekről. Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke hangsúlyozta: a gyermekek mindenek felett állnak, és azok tehetik a legtöbbet a fiatalokért, akik a pedagóguspályát választották. Kiemelte, a vezető meghatározó ember egy iskola életében, és fontos szerepet tölt be abban, hogy a gyermekek boldogok és kiegyensúlyozottak legyenek. Némethné Fülöp Terézia, a Győri Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetője a megye intézményeinek nyújtott szakmai szolgáltatásokról, a minősítés és a tanfelügyelet helyi támogatásáról tájékoztatta az érdeklődőket.

A konferencián részt vevő pedagógusok, akik fontos információkat kaphattak a köznevelés fejlesztésének irányairól és az új tanévről, iránymutatónak értékelték a szakmai rendezvényt.

A Győri Pedagógiai Központ vezetőjének előadása alább olvasható. A konferencia további előadásai ezen a linken érhetők el.

Nyomtatás
következő oldal »