Rendezvényeink, szakmai programjaink, aktualitások

következő oldal »

2018. évi Tavaszi Pedagógia Szakmai Napok

A Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2018. március 19. és 23. között rendezte meg Tavaszi Pedagógia Szakmai Napok elnevezésű programsorozatát.

Ebben az évben eddigi hagyományainktól eltérően újszerűen szerveztük meg a rendezvénysorozatot. Az egyes napokhoz kiemelkedő szakmai tartalmakat rendeltünk, amelyeket közel azonos módon szerveztünk meg mindkét megyében. A nyelvtanári konferenciát a Hatos és Társa Nyelviskolával közösen rendeztük meg Tatabányán és Győrött. A konferencia szólt általában véve a nyelvtanárokhoz, majd szekciófoglalkozásokon egy-egy idegen nyelv tanárai külön vehettek részt a lemorzsolódás csökkentését segítő foglalkozásokon.


Az általános szakmai módszertani napon a legnagyobb érdeklődésre az „Élménypedagógia" című program tartott számot. Bányai Sándor magával ragadó foglalkozásokon, személyes élményeken keresztül mutatta be a pedagógusoknak a diákok felé közvetíthető különböző megközelítési lehetőségeket. Ehhez a tartalomhoz kapcsolódott a „Békés iskola" című előadás, amelyen a pedagógusok tájékozódhattak az iskolai bántalmazás megelőzésének lehetőségeiről, a konfliktusok kezeléséről. A „Nem halat adunk, hanem halászni tanítunk" című szakmai műhelyen a tanulási képességek fejlesztése került a figyelem központjába.


A digitális társadalom napján az „online bántalmazás”, „az eTwinning lehetőségei” és a „digitális tartalom a pedagógusok tervező munkájában” témákra helyeződött a hangsúly.

A pedagógiai mérés-értékelés napján több előadás és szakmai műhely nyújtott lehetőséget a pedagógusoknak a széleskörű tájékozódásra. Előadást hallhattak a nemzetközi és hazai tanulói képességmérések bemutatásáról, eredményeiről, a tanulási eredményekre épülő tervezésről, értékelési módokról, továbbá részt vehettek egy feladatkészítésről szóló szakmai műhelymunkán.


A korai jelzőrendszer működtetésének eddigi tapasztalatait intézményvezetői szakmai műhelymunkákon beszélték meg a pedagógusok.

Az intézmények közötti átmenetek támogatására szervezett programjaink egy az óvoda-iskola átmenetet tárgyaló workshop keretén belül valósultak meg, a pályaorientációs programokon pedig az általános iskolai osztályfőnökök feladataira és a szakképzési centrumok pályaválasztási ajánlataira tértünk ki. Ezt a programelemet a Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Szakszolgálattal, a Komárom-Esztergom Megyei Pedagógiai Szakszolgálattal és a Soproni Szakképzési Centrummal közösen valósítottuk meg.


Az óvodapedagógusoknak a kezdő pedagógusok pályaszocializációját segítő mentorálásról és a tehetséggondozás lehetőségéről szerveztünk előadásokat.

Ezekhez a programokhoz kapcsolódtak a bázisintézményi bemutatók és a szaktanácsadói szakmai műhelyek és bemutató órák. A két megyében 45 bázisintézményi jó gyakorlatot bemutató alkalom és 43 szaktanácsadói bemutató óra, szakmai műhely valósult meg.

A minősítés előtt álló tanárok számára a sikeres jelentkezés feltételeit és eljárásrendjét ismertette szakértő mindkét megyében.


A két megyében rendezett 116 programon összesen 1802 fő vett részt.
Köszönjük a két megye intézményfenntartóinak, intézményvezetőinek és pedagógusainak, hogy nagyszámú részvételükkel és pozitív visszacsatolásukkal elismerték a programok eredményességét.

 

Nyomtatás
következő oldal »