Őszi Pedagógiai Napok 2017. - Jó gyakorlatok, bemutatóórák, szakmai műhelymunkák

« előző oldal
következő oldal »

Alapfokú művészeti iskola, kollégium

Téma: Kodály útját járva – XXI. századi eszközök a zenei improvizáció, a tonális érzet alakításában. A hangszín és a tapintás érzetének alakítása Handsonic-kal.
Időpont: 2017. november 14. (kedd) 10:00–14:00
Helyszín: Tóth Aladár Zeneiskola AMI, az Oktatási Hivatal bázisintézménye
1063 Budapest, Szív u. 19-21.
A program jellege: műhelyfoglalkozás, bemutatóóra és konzultáció
Célcsoport: zenetanárok (hangszeres és elmélet)
Rövid ismertető: A bemutatóóra (szolfézs alapfok, 4. osztály) és előadás a zenei megközelítések sokszínű, az általános tanulási folyamatokat befolyásoló eszközeit, pedagógiai fogásokat mutat be rendszerbe ágyazva. Munkamemória, gyorsítás, improvizációs készség. A Handsonic olyan digitális taneszköz, amely segíti a hangszínérzékenység, a hangszínhallás és a tapintás közötti kapcsolat kialakítását, amely hozzájárul a hangszertanulás hatékony tanulásához.
Közreműködők: Magyar Margit szolfézstanár, egyetemi gyakorlatvezető, szaktanácsadó

 

Téma: Az improvizáció jelentősége és használata az alapfokú zeneoktatásban
Időpont: 2017. november 15. (szerda) 10:00–11:00
Helyszín: Teleki-Wattay Művészeti Iskola, Alapfokú Művészei Iskola, az Oktatási Hivatal bázisintézménye
2013 Pomáz, Templom tér 3.
A program jellege: műhelyfoglalkozás a résztvevők saját hangszereivel és konzultáció
Célcsoport: zenepedagógusok, általános iskolai énektanárok
Rövid ismertető: A program ízelítőt nyújt az iskola improvizációt alkalmazó gyakorlatából, a résztvevők aktív közreműködésére számítva. Az improvizáció rendszeres alkalmazásával a gyermekek megszokják az önálló gondolkodást, a reprodukálás mellé belép a kreatív alkotás, a tudásanyag saját és gyakorlati felhasználása, amely által jobban a sajátjuknak érezhetik a zenét. A zenei improvizáció és alkotómunka gyakorlása segítséget ad a más területen való, hasonló kreatív munkákban is.
Közreműködők: Pozsár Eszter zenepedagógus

 

Téma: A szellemi munka technikájának tanítása
Időpont: 2017. november 15. (szerda) 14:00–15:00
Helyszín: Józsefvárosi Zeneiskola AMI
1082 Budapest, Nap utca 33.
A program jellege: előadás
Célcsoport: alapfokú művészeti iskolák, nagyobb zenei gyűjteménnyel rendelkező általános és középfokú iskolák könyvtárostanárai
Rövid ismertető: A NAT által meghatározott könyvtárhasználati ismertkörök egyike a szellemi munka technikája. Az önálló ismeretszerzésen alapuló önálló szellemi munka készítésének elmélete és gyakorlata talán az egyik legfontosabb elsajátítandó tudás és készség, hiszen más műveltségterületeken is hasznosítható és – főként az önálló ismeretszerzés technikája – egész életen át használható. Tanítása különös figyelmet igényel, hiszen a sikeresség tekintetében kulcsfontosságúak az alkalmazott módszerek. Az előadás a zenei könyvtárhasználati ismeretek segítségével próbál megmutatni egy formát a sok közül.
Közreműködők: Soltiné Herczeg Erzsébet könyvtárostanár

 

Téma: A tanulás támogatása a kollégiumban
Időpont: 2017. november 14–16. (kedd–csütörtök) 16:00–20:00
Helyszín: Váci Mihály Kollégium, az Oktatási Hivatal bázisintézménye
1141 Budapest, Mogyoródi út 128.
A program jellege: szakmai nap
Célcsoport: kollégiumi nevelőtanárok
Rövid ismertető: A kollégium pedagógusai bemutatják a resztoratív (helyreállító) technikát a konfliktuskezelési gyakorlatban, valamint az integrálás, fejlesztés, együttnevelés és együtt tanulás támogatása módszertanát a középiskolai kollégiumi mozgás-, látás- és hallássérült SNI tanulók körében.
Betekintést nyújtanak a tapasztalataik alapján kialakított tudásbázisukba arról, hogy mit tehet a kollégium a tanulássegítés során a lemorzsolódás ellen. Az ismertetést az egész folyamat dokumentációjának bemutatásával egészítik ki.
Részletes program: 2017. november 14. (kedd) 16:00–20:00
Konfliktuskezelés resztoratív módon (bemutató foglalkozás és műhely) –
Dr. Tóth Gyula kollégiumi nevelőtanár, szaktanácsadó
2017. november 15. (szerda) 16:00–20:00
„Empátianap", módszertani innováció (bemutató) – Ozsváth Orsolya kollégiumi nevelőtanár
2017. november 15. (szerda) 16:00–20:00
A kollégiumi tanulók egyéni fejlődésének nyomon követése a tanulás eredményessége szempontjából, dokumentációs és módszertani modell – Tóth Zsigmondné Ildikó kollégiumi nevelőtanár

 

Jelentkezés a programokra >>

Vissza az Őszi Pedagógiai Napok 2017. főoldalára >>


Nyomtatás
« előző oldal
következő oldal »