A fenntarthatóságra nevelés az egész életre kiterjedő folyamat a korai gyermekkortól egészen a felsőoktatásig és a felnőttképzésig, túlmutatva a formális oktatás keretein. Mégis, mivel az értékek, életstílusok és attitűdök már nagyon fiatal korban kialakulnak, ezért a köznevelés szerepe különösen fontos mindenki számára. A pedagógiai kutatásokban a fenntarthatóságra nevelés különböző határterületeinek vizsgálata nem ritka Magyarországon sem. Alábbiakban az elmúlt évtized kapcsolódó tudományos publikációit és dokumentumait tesszük közzé.
További tartalom feltöltés alatt.
A Fenntarthatóságra Nevelés ENSZ EGB Stratégia
A Fenntarthatóságra Nevelés ENSZ EGB Stratégiájának megvalósítási jelentései
Mónus Ferenc (2020): A fenntarthatóságra nevelés trendjei, lehetőségei és gyakorlata
Varga Attila: A fenntarthatóságra nevelés elméleti alapjai és egész intézményes megközelítése
Könczey Réka: A környezeti nevelés agilitása
Az eredményes iskola és tanulásfejlesztés infrastrukturális feltételeinek meghatározása, tanuláscentrikus útmutató megalkotása iskolatervezők számára (Tanító tér kötet, OFI, 2012)
Varga A.: A magyarországi ökoiskolák hálózata
Iskolahálózatok: Jó tapasztalatok itthon és külföldön (benne: ökoiskolák)
"Tanító tér" konferencia - Összegzés
Kotogán R: A környezeti tudatosság személyiségtényezői
Horváth D, Száraz P., Varga A.: A környezeti kompetenciák fejlesztése Magyarországon Eredmények és lehetőségek
Varga A.: A környezeti kompetenciák fejlesztése a tanítási gyakorlatban
Vőcsei Katalin – Varga Attila – Horváth Dániel –Graça Simoes de Carvalho: Pedagógusok és pedagógusjelöltek környezeti attitűdjei?
Könczey R.: Az európai környezeti nevelési törekvések és a magyar környezeti nevelés
Széplaki N.: Jó munkához idő kell – az ökoiskolák munkájának eredményeiről
Széll K.: Iskolai eredményesség és tanári attitűdök (2015)
Környezetpedagógiai Szakosztály (A Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesületének szakosztálya)