A 2022/2023-as tanévben megvalósított NTP-TK-22-0004 pályázat projektzáró konferenciáján az Oktatási Hivatal (OH) munkatársai számoltak be a MaTalent8 pályázati program eredményeiről.
A rendezvényen Herczeg Katalin, az OH Budapesti Pedagógiai Oktatási Központjának főosztályvezetője köszöntötte a résztvevőket, a programot Urbán Ferenc Ábel, a hivatal köznevelési elnökhelyettese nyitotta meg. Az eseményen Matlári Gergely, a projekt szakmai vezetője mutatta be a MaTalent8 pályázat céljait, valamint kiemelt eredményeit: online feladatbank fejlesztése; országos online matematikai tehetségazonosító mérés előkészítése; matematikai Tudásközpontok működtetése; a tehetségazonosításhoz szükséges feladatok fejlesztése és tesztelése; a Tudásközpontok szakmai segítése és a szakmai párbeszéd támogatása. Az elért eredmények között említették, hogy négy új Tudásközpont kapcsolódott a pályázati folyamatba, emellett háromnapos matematikai tehetséggondozó tábort szerveztek a tehetséges tanulók számára, valamint matematikai, logikai készséget, képességet fejlesztő eszközöket szereztek be.
Az átfogó szakmai összegzést követően két Tudásközpont mutatta be szakmai programját. „A repülő osztály oktatásszervezési forma a tehetséggondozás szolgálatában” címmel dr. Litter Adrienn, a PTE Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Óvoda Deák Ferenc Általános Iskolájának tagintézmény-vezetője tartott előadást. Bemutatta szakmai együttműködésüket a régió iskoláival, ahonnan heti rendszerességgel érkeznek a matematikában tehetséges diákok a Tudásközpont „repülő” osztályába, olyan tehetségfejlesztő foglalkozásokra, amit kiváló szakemberek tartanak. Dobos Sándor, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezető matematikatanára a projektben megvalósított matematikai tehetséggondozó tábor szakmai hátterét mutatta be: milyen célok mentén és milyen feladatokkal segítették az országhatáron innen és határon túlról érkező tanulók matematikai kompetenciáinak fejlődését.
A konferencia lehetőséget teremtett a projektben közreműködők szakmai párbeszédére, és a következő pályázati program előkészítésére.
![]() |
![]() |
![]() |