A nyelvi mérések azt vizsgálják, hogy az angol, német vagy kínai nyelvet tanuló 6. és 8. évfolyamos tanulók nyelvtudása megfelel-e a tantervi követelményekben előírt Közös Európai Referenciakeret szerinti szinteknek, azaz a normál tantervű képzésben 6. évfolyamon az A1-es, 8. évfolyamon az A2-es, a két tanítási nyelvű képzésben 6. évfolyamon az A2-es, 8. évfolyamon a B1-es szintnek. Megfelelt minősítést a legalább 60%-os eredményt elérő tanulók szereznek. A mérések tartalmi kerete és példafeladatai itt találhatók.
A digitális mérések a korábbi papíralapú nyelvi mérések helyét vették át. A mérések jellegének megváltozása miatt a 2021/2022-es tanév százalékos eredményei korlátozottan hasonlíthatók össze a korábbi évek eredményeivel. (A normál tantervű nyelvoktatást érintő idegen nyelvi mérés korábbi eredményei itt, a két tanítási nyelvű képzést érintő célnyelvi mérés korábbi eredményei itt olvashatók.)
A nyelvi mérések adatvizualizációs felülete a 2021/2022-es tanév digitális nyelvi méréseinek eredményeit mutatja be. Szűrők használata nélkül a kétféle mérés (idegen nyelvi és célnyelvi), a két évfolyam (6. és 8.), illetve a három nyelv (angol, német és kínai) együttes eredményei jelennek meg, míg a megfelelő szűrőbeállításokkal az országos szinttől a feladatellátási helyek szintjéig bonthatók az adatok.
Azoknak a tanulóknak az adatait, akik a mérés során problémát jeleztek, külön összesítjük (2. oldal). Ha egy problémát jelző tanuló legalább az egyik tesztrész jelentős részét kitöltötte, akkor azon a tesztrészen értékelhető, és az eredménye is szerepel a megfelelő statisztikában. A problémát jelző tanulók esetén a ki nem töltött feladatok nem számítanak bele az értékelésbe azon a tesztrészen, ahol a problémát jelezték.
2023. február végén elérhetők lesznek a tanulói szintű képességpont alapú eredmények is.
A felület használatához a Súgó (3. oldal) nyújt segítséget.