PIRLS 2006 mérés

A második PIRLS-mérésen már 40 ország és öt kanadai tartomány negyedikesei vettek részt. Hazánkban ekkor azt is vizsgálták, mennyire befolyásolja a szövegértési képességeket a tanulók családi háttere és az iskolai környezete.


A PIRLS-mérés második ciklusában már 40 ország és 5 kanadai tartomány vett részt, míg a vizsgált tanulók köre továbbra is a 4. évfolyamos tanulók voltak.

Ebben a mérési ciklusban Magyarország átlageredménye javult a korábbi vizsgálathoz viszonyítva, hiszen 551 pontjával az 5-16. helyen található a nemzetközi rangsorban. A mérés emellett háttérkérdőívek segítségével azt is vizsgálta, mennyire befolyásolja a szövegértési képességeket a tanulók családi háttere és az iskolai környezete.

A mérés hivatalos nemzetközi honlapja

Az Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési és Értékelési Osztályának kötete, amely a magyar és nemzetközi eredményeket mutatja be: PIRLS 2006 - Összefoglaló jelentés a 10 éves tanulók szövegértési képességeiről

A jelentés angol nyelvű változata: Summary Report on the Reading Literacyof 10-year-old Students in Hungary (Balázsi Ildikó, Balkányi Péter, Felvégi Emese és Szabó Vilmos).

(A két jelentés a linkekre kattintva letölthető pdf-ben.)

Nyomtatás