A végleges mérési eredmények megállapításához összetett, időigényes számítások és elemzések szükségesek, azonban a digitális felület lehetőséget nyújt arra, hogy hamarabb is információhoz lehessen jutni a mérésen nyújtott tanulói teljesítményekről. Ezek az előzetes eredmények a mérés kérdéseire adott tanulói válaszok meghatározott része alapján, egyszerűsített, de jól közelítő matematikai eljárással kerültek kiszámításra. Az előzetes tanulói eredményt a tanuló, szülei vagy iskolája a mérési azonosító segítségével tudja megtekinteni.
Az egyes évfolyamok előzetes mérési eredményei (a kísérleti mérések, a 4. és 5. évfolyam mérései, illetve a 9-11. évfolyam nyelvi mérései kivételével) az adott évfolyam mérési időszakának lezárását követő héten válnak elérhetővé.
Az iskoláknak a Intézményi Gyorsvisszajelző felületen lehetőségük van megtekinteni, elemezni és letölteni a hozzájuk tartozó összes tanuló előzetes eredményét, ezzel lehetőséget teremtve a további iskolai feldolgozásra, az iskola pedagógiai feladatainak támogatására.
Az előzetes tanulói eredmények becslésnek tekinthetők, a végleges eredmények ettől eltérhetnek, ugyanis a végleges eredmények már az összes feladat felhasználásával kerülnek megállapításra. Emellett fontos tudni, hogy
Az előzetes eredmények a Tehetségkapu Előzetes OKM Eredmény aloldalán érhetők el. Az eredmények megtekintéséhez a következő adatok szükségesek:
A Mérési azonosító egy 8 karakterből álló betű-szám kombináció, melynek első karaktere betű, ezt három szám követi, majd a kötőjel után ismét egy betű és három szám következik (pl.: A123-B123). A tanuló mérési azonosítója szerepel a méréshez tartozó Háttérkérdőív kitöltéséhez szükséges adatokat tartalmazó kártyán, amelyet a tanulók az iskolájuktól kaptak meg. Amennyiben nincs meg a kártya, a tanuló mérési azonosítóját az iskolától lehet elkérni.
Az alábbi táblázatban szerepelnek azon mérési események kódjai, amelyekhez már elérhetők az előzetes eredmények.
Mérési területek | Évfolyam | Mérési időszak | Mérési esemény kódja |
szövegértés és matematika | 11. | 2024. március 4. – március 22. | 7c7j5 |
természettudomány | 11. | 2024. március 4. – március 22. | vk4uj |
szövegértés és matematika | 7. | 2024. március 4. – március 22. | cn7pg |
természettudomány és idegen/célnyelv | 7. | 2024. március 4. – március 22. | rmuaf |
szövegértés és matematika | 10. | 2024. március 25. – április 24. | pmyy9 |
természettudomány | 10. | 2024. március 25. – április 24. | sgrjy |
szövegértés és matematika | 6. | 2024. március 25. – április 24. | 9p3yf |
természettudomány és idegen/célnyelv | 6. | 2024. március 25. – április 24. | pb3us |
szövegértés és matematika | 9. | 2024. április 25. – május 15. | 9tgun |
természettudomány | 9. | 2024. április 25. – május 15. | h54aw |
szövegértés és matematika | 8. | 2024. április 25. – május 15. | 3ucyu |
természettudomány és idegen/célnyelv | 8. | 2024. április 25. – május 15. | kb4ya |
A 2022/2023-as tanév kimeneti méréseinek előzetes eredményei továbbra is elérhetők a Tehetségkapu felületén.
Mérési területek |
Évfolyam |
|
Mérési időszak |
Mérési esemény kódja |
szövegértés és matematika |
11. |
kimeneti |
2023. március 20. – április 5. |
6746f |
természettudomány |
11. |
kimeneti |
2023. március 20. – április 5. |
f325e |
szövegértés és matematika |
7. |
kimeneti |
2023. március 20. – április 5. |
726b8 |
természettudomány és idegen/célnyelv |
7. |
kimeneti |
2023. március 20. – április 5. |
dc6ef |
szövegértés és matematika |
9. |
kimeneti |
2023. április 12–27. |
9a3ff |
természettudomány |
9. |
kimeneti |
2023. április 12–27. |
35f22 |
szövegértés és matematika |
8. |
kimeneti |
2023. április 12–27. |
99d5d |
természettudomány és idegen/célnyelv |
8. |
kimeneti |
2023. április 12–27. |
7659a |
szövegértés és matematika |
10. |
kimeneti |
2023. április 28. – május 22. |
d3ed6 |
természettudomány |
10. |
kimeneti |
2023. április 28. – május 22. |
ad8f2 |
szövegértés és matematika |
6. |
kimeneti |
2023. április 28. – május 22. |
c54dc |
természettudomány és idegen/célnyelv |
6. |
kimeneti |
2023. április 28. – május 22. |
8eaa3 |