Állami felsőoktatási intézmények által fenntartott köznevelési intézmények nyilvántartása

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 21. § (2) bekezdésében foglaltak értelmében az Oktatási Hivatal vezeti az állami felsőoktatási intézmények által fenntartott köznevelési intézmények közhiteles nyilvántartását.

Az állami felsőoktatási intézmények által fenntartott köznevelési intézmények nyilvántartása

Az Nkt. 21. § (5) bekezdése alapján a nyilvántartás tartalmazza a köznevelési intézmény létesítő és alapító okiratának, szakmai alapdokumentumának keltét, nevét, alapfeladatának jogszabály szerinti megnevezését és valamennyi feladatellátási helyét, a képviseletére jogosult személy nevét, az önálló költségvetéssel rendelkező intézmény esetében az adószámát, a nyilvántartásba vétel, létesítés napját, a fenntartó képviseletére jogosult személy nevét, a jogutódlással, átalakulással, fenntartóváltozással, intézményi átszervezéssel kapcsolatos alapítói, fenntartói határozatok számát és a döntést tartalmazó határozatokat.

Az Nkt. 4. § 11. pontja alapján minden olyan fenntartói döntés, amely az alapító okirat, szakmai alapdokumentum, valamint az Nkt. 21. § (3) bekezdés a)-j) pontjában felsoroltak bármelyikének módosulásával jár intézményátszervezésnek minősül, az Nkt. 84. § (7) bekezdése alapján a fenntartói jog átadásáról, az intézmény átalakításáról, megszüntetéséről, illetve az intézmény átszervezéshez az oktatásért felelős miniszter döntése szükséges.

Az Nkt. 68. § (2) bekezdése alapján az állami fenntartású köznevelési intézmény vezetőjét a fenntartó az oktatásért felelős miniszter egyetértésével bízza meg.

Az Nkt. 21. § (4) bekezdése alapján amennyiben a bejegyzett adatokban történő változásról fenntartói döntés, kinevezés, miniszteri döntés születik, a bekövetkezett változásról nyolc napon belül a fenntartó által benyújtott kérelem megküldése szükséges.

A kérelem benyújtásához a következő dokumentumok megküldése szükséges:

1. intézményátszervezés, átalakítás esetén:

  • a fenntartó képviselője által benyújtott kérelem
  • alapító okirat
  • miniszteri döntés

2. intézmény megszüntetése esetén:

  • a fenntartó képviselője által benyújtott kérelem
  • fenntartói döntésről szóló dokumentum
  • miniszteri döntés

3. fenntartó képviseletére jogosult személy adataiban történt változás:

  • a fenntartó képviselője által benyújtott kérelem
  • kinevezés vagy szenátusi döntés

4. intézmény képviseletére jogosult személy adataiban történt változás:

  • a fenntartó képviselője által benyújtott kérelem
  • kinevezés
  • az oktatásért felelős miniszter egyetértését tartalmazó dokumentum

A változások nyilvántartásba történő átvezetéséről az Oktatási Hivatal nyilvántartásba vételi határozatot bocsát ki, melyet megküld az intézmény fenntartójának, illetve az érintett intézménynek.

A feladatot ellátó szervezeti egység, illetve a kérelmekkel foglalkozó ügyintéző elérhetősége a következő:

Oktatási Hivatal - Köznevelési Nyilvántartási Főosztály
1055 Budapest, Szalay u. 10-14.

Levelezési cím:
Oktatási Hivatal Köznevelési Nyilvántartási Főosztály
1363 Budapest, Pf. 112.

Ügyintéző neve: Kardos Emese
Telefon: (+36-1) 374-2359
E-mail: adatszolgaltatas@oh.gov.hu

Az eljárást meghatározó jogszabályok a következők:

Nyomtatás