Európai Uniós projektek keretében érettségi vizsgákkal kapcsolatosan elkészült tanulmányok
2016. március 11.
Az alábbiakban megtalálhatók összegyűjtve azon tanulmányok elérhetőségei, amelyek az érettségi vizsgákkal kapcsolatosan az Európai Uniós projektek keretében készültek.
TÁMOP-3.1.8: Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban
- A 2012. májusi érettségi írásbeli feladatlapok mérésmetodikai vizsgálata
A 2012. májusi érettségi írásbeli feladatlapok mérésmetodikai vizsgálata során 5 vizsgatárgy (magyar nyelv és irodalom, matematika, történelem, angol nyelv és német nyelv) közép- és emelt szintű feladatlapjai mérésmetodikai megbízhatóságának és megfelelőségének, az egyes feladatok és feladattípusok „működésének" részletes elemzése történt meg.
- Közép- és emelt szintű értékelési skálák összehasonlítása
A közép- és emelt szintű értékelési skálák összehasonlítása során 5 vizsgatárgyból (magyar nyelv és irodalom, matematika, történelem, angol nyelv és német nyelv) vizsgatárgyanként a közép- és emelt szintű írásbeli érettségi vizsga azonos vizsgázói populáción mért eredményeinek, a két vizsga feladatlapjainak és javítási-értékelési útmutatóinak összevetése, valamint a jogszabályi háttér ide vonatkozó rendelkezéseinek elemzése történt meg.
- A 2009–2012. évi érettségi eredményeinek vizsgatárgyankénti
A 2009-2012. évi érettségi eredményeinek vizsgatárgyankénti elemzése során 10 vizsgatárgyból (magyar nyelv és irodalom, matematika, történelem, angol nyelv, német nyelv, biológia, fizika, földrajz, informatika, kémia) a rendelkezésre álló dokumentumok és adatok elemzése történt meg.
- A kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel kapcsolatos tanári tapasztalatok felmérése
A projekt keretében megvalósuló egyik kutatás célja, hogy minél több szaktanár számára lehetővé tegye az érettségi vizsgarendszerrel valamint szaktárgyuk vizsgakövetelményeivel és a vizsgamodelljével kapcsolatos véleménynyilvánítást, és így minél szélesebb körben felmérésre kerüljenek az érettségi vizsgáztatásban és az érettségi vizsgákra való felkészítésben érdekeltek tapasztalatai.
Hivatal kutatás-fejlesztési partnere 2014. február 17-e és március 3-a között kérdőíves felmérést végzett az érettségi vizsgáztatásban részt vevő pedagógusok körében 11 nagy létszámú vizsgatárgy kapcsán, majd a beérkezett válaszok összegzésére alapozva 2014. április 9-én és 10-én négyszer fél napos országos konferenciát rendezett a Hivatal a tapasztalatok, vélemények megvitatására.