Pécsi és győri képzés a tanulási eredmények írásáról és értékeléséről

Az Oktatási Hivatal a tanulási eredményeken alapuló képzésfejlesztés témájában Pécsett 2017. ápr. 12-13-án, Győrött május 22-23-án szervez újabb műhelymunkát.

Idézünk néhány korábbi résztvevő véleményéből:

„A tanulási eredmények alapú szemléletmód számomra egy új és érdekes, sok területen, a napi munkában is hasznosítható szemlélet, nagyon tetszett, hogy kifejezetten szakmákról, szakmai képzésről is szólt. Az MKKR-rel kapcsolatban is hasznos információkat kaptam."

„Pályaorientációhoz, pályaválasztáshoz ad segítséget teljes képzési keretrendszer áttekinthetőségével, középfoktól az élethosszig való tanulásig."

„Saját munkaterületemen a szakképzéssel szemben támasztott követelményeket jobban átlátom. Jobban meg tudom majd tervezni, hogy hová szeretném eljuttatni tanítványaimat."


Az egész életen át tartó tanulást támogató európai keretrendszerek, így az Európai és a Magyar Képesítési Keretrendszer is a tanulás eredményeinek megfogalmazásán alapulnak. Ez a szemlélet viszonylag új, mivel a képzések többsége jellemzően bemeneti követelményeket és vizsgakövetelményeket határoz meg, nem pedig azt, hogy a képzés végére a tanuló mit tud, mire képes, milyen attitűdökkel bír és a tanultakat milyen önállósággal képes elvégezni. Az európai és hazai változások hatására a képzések kidolgozói, a pedagógusok, szakoktatók, felsőoktatásban oktatók és trénerek egyre többször fognak találkozni az új terminológiákkal, a velük kapcsolatos elvárásokkal. A műhelymunkák fő célja a keretrendszerek és a tanulási eredmények alapú szemlélet megismerésén túl az azokat összekötő nyelvezet és a mindennapos gyakorlati alkalmazás elsajátítása lesz.

A képzésre várjuk oktatási és képzési szakemberek, tanulmányi előadók, képzések tervezésével, engedélyeztetésével, minőségbiztosításával, szervezésével foglalkozó köztisztviselők, innovatív pedagógusok jelentkezését, akik minőségibb oktatásra törekednek a szakképzés területén, továbbá a munkaerő-közvetítéssel, karrier- és HR-tanácsadással, toborzással és kiválasztással foglalkozó és egyéb szakembereket. A tréning két teljes napon át tart (8-8 órában), és elsősorban gyakorlatokon keresztül ismerteti meg a résztvevőket a tanulási eredmények alkalmazhatóságával a munkájukhoz kapcsolódóan. Pl: gyakorlati oktatás, tanulási eredmény alapú képzési és kimeneti követelmények, felnőttképzési szakmai programkövetelmények.

Különösen ajánljuk Önnek a képzést, ha

  • kíváncsi egy új pedagógiai gondolkodásmódra;
  • a mérés-értékelés területén szeretne új ismereteket szerezni;
  • szeretné jobban megérteni az előzetes tudás mérésének fontosságát és a validáció lehetőségeit;
  • szeretne informálódni arról, milyen területeken várható még a tanulási eredmények alapú szemlélet megjelenése.


A képzés a 277/1997. (XII. 22) Korm. rendelet 5. § 3d) pontja értelmében a kötelező pedagógus-továbbképzések időtartamába beszámítható intézményvezetői döntés alapján.

Amennyiben szeretne a kétnapos műhelymunkában részt venni, regisztráljon az alábbi helyszínek egyikén. Kérjük, gondoskodjon arról, hogy a megjelölt időben részt tudjon venni a teljes képzésen.

  • EGER, Hunyadi Mátyás Ált. Isk., 2017. március 24-25., 9.00-17.30
    Regisztráció>>
  • PÉCS, Pécsi Tudományegyetem, 2017. ápr. 12-13., 9.00-17.30
    Regisztráció>>
  • BUDAPEST, Oktatási Hivatal, 2017. április 24-25., 9.00-17.30
    Regisztráció>>
  • GYŐR, Széchenyi István Egyetem, 2017. május 22-23., 9.00-17.30
    Regisztráció>>

A résztvevők számára a képzés díjmentes és az étkezésről (kávészünet, szendvicsebéd) az Oktatási Hivatal gondoskodik. Szállást és utazási költséget nem tudunk téríteni.

Bármilyen további kérdésével kérjük, forduljon a szervezőkhöz a tanulasieredmenyek.kepzes@oh.gov.hu címen.




 

Tanulási eredmények írása és értékelése képzés, Budapest 2016. október 14-15.

Lezajlott az első, a tanulási eredményekről szóló megközelítés elmélyítésére szolgáló képzésfejlesztési workshop Budapesten. A nagy érdeklődésre való tekintettel, az eredetileg négy alkalmasra tervezett képzés, egy új ötödik időponttal – Budapest, 2016. december 12-13. – bővült.

Néhány idézet a résztvevők visszajelzéseiből:

Mi volt a program legérdekesebb része? „A sok különböző területről érkező szakemberrel való együttgondolkodás, különféle vélemények elhangzása, validáció, nemzetközi kitekintés.”

„Nagyon jól felépített, csoportos feladatok. A résztvevők összetétele rendkívül sokszínű volt, így sok információt hallhattam más oktatási és szakmai területekről.”

Mit gondol, mi volt a képzés haszna?  „A keretrendszerek ismeretének elmélyítése, a tanulási eredmények mérési, értékelési ismereteinek bővítése, az elvégzett gyakorlati feladatok és azok megvitatása, közös gondolkodás (műhelymunka).”

„Előzetes tudás méréséhez ötletek, módszerek, inspiráció összegyűjtése. Segítség a felnőttképzési programkövetelmények összeállításában.”

„A rendkívül hasznos új információk beépítése szakértői munkámba. Mind az egészségügyi szakképzésfejlesztés, mind az egészségügyi szakértők és vizsgaelnökök továbbképzése során közvetlenül tudom alkalmazni.”

„A szakképzés területén egyre szélesebb körben kellene terjeszteni ezeket az eredményeket!

„A rendezvény jól szervezett volt, a trénerek felkészültek voltak, és azok, akik először hallottak a tanulási eredményekről, sokat profitálhattak belőle.”

„Köszönöm, hogy részt vehettem.”

 


Nyomtatás