2014. április 30.
A 2012. július 17-én indult projektben az Oktatási Hivatal vállalta, hogy átfogó hatásvizsgálatokkal segíti a felsőoktatási képzési szerkezet, a képzési portfóliók, a hallgatói szolgáltatások, és a felsőoktatással kapcsolatos attitűdök vizsgálatát.
2014. április 2.
Az Oktatási Hivatal a „TÁMOP-7.2.1: Felsőoktatási szakpolitikai és fejlesztéspolitikai elemzések az ESZA fejlesztések tervezése érdekében" elnevezésű projektje keretében lezárta azt a kutatást, amelynek fókuszában a felsőoktatási elektronikus tananyagok minőségére vonatkozó elemzés állt.
2014. április 1.
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet „Felsőoktatási informatikai és hallgatói szolgáltatási területek felmérése" című kutatása a hazai felsőoktatási intézmények hallgatói szolgáltatásainak megismerését célozza. Ennek során átfogó képet igyekszik felrajzolni, amely tartalmazza a szolgáltatási területek általános és részletes bemutatását (szolgáltatási paletta), és lehetőséget kínál azok értékelésére, valamint olyan, a fejlesztések szempontjából lényeges elemek megismerésére is törekszik, mint a szolgáltatások informatikai háttere.
2014. március 28.
Az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kara által megvalósított kutatás a felsőoktatás és tudomány társadalmi percepcióját tárta fel az empirikus társadalomtudomány eszközeivel. A kutatás során a felsőfokú továbbtanulás körülményeire, az ehhez kapcsolódó attitűdökre, iskolai előtörténetre, családi háttérre, finanszírozási elképzelésekre vonatkozó szempontok voltak meghatározók.
2014. február 10.
Az elkészült kutatás és kapcsolódó zárójelentés olyan szakmai témákat érint, amelyek alapjaiban meghatározzák a hazai felsőoktatási K+F+I (kutatás-fejlesztés és innováció) szektorról való közös gondolkodást, erőteljesen befolyásolhatják a vonatkozó szakpolitikai tervezéseket és mindezek révén hatással lehetnek a kapcsolódó fejlesztéspolitikai célokra, eszközökre.
2013. október 7.
A TÁMOP 4.1 projektek keretében megvalósult felsőoktatási fejlesztések eredményessége, hatásossága fontos vizsgálódási terület. Az elemzés legfőbb célja pedig megvizsgálni a támogatásokkal megvalósult fejlesztések eredményességét, a projektek felsőoktatásban betöltött szerepét, hozzáadott értékét.
2013. április 9.
Mivel a magyarországi kutatóhelyek közel fele felsőoktatási intézményekben található, ezek hatékonyságának mérése elengedhetetlen a felsőoktatási kormányzat tényalapú döntéshozatalának megalapozása érdekében.