Az Oktatási Hivatal (OH) bővítette elektronikus ügyintézési lehetőségeit: könnyebben, gyorsabban lehet a nemzetközi ifjúsági kedvezményre jogosító EYCA-kártyát igényelni, és egyszerűbben elérhetők a munkáltatói dokumentumok, szerződések, illetve határozatok, továbbá könnyebbé vált a meghatalmazások kezelése a felsőoktatási felvételi eljárásban. A fejlesztés az Oktatási Hivatal ügyintézési térbe való integrálása elnevezésű, KÖFOP-1.2.2-VEKOP-18-2018-00003 azonosítószámú projektben, az Európai Unió 30 millió forintos vissza nem térítendő támogatásával valósult meg 2017. január 2. és 2019. december 31. között.
Az OH négy célt tűzött ki a projekt megvalósítása során:
A projektben megvalósult fejlesztések
Elektronikus befizetési rendszer kialakítása
A fejlesztés célja az volt, hogy az ügyfelek bizonyos ügyeket elektronikusan is elindíthassanak, majd fizetési kötelezettségeiket, a korábbi lehetőségek megtartása mellett, az elektronikus ügyintézés során bankkártyával is teljesíthessék.
A projektben létrehozott Oktatási Fizetési Portálnak köszönhetően a nemzetközi ifjúsági kedvezményre jogosító kártya (European Youth Card – EYCA-kártya) igénylése, a hozzá kapcsolódó tájékoztatás és a díjfizetés is elektronikusan valósul meg. Ezzel az EYCA-kártya rendelésének ügyintézési ideje egyharmadával csökkent. Emellett az Oktatási Fizetési Portálon az ügyfelek már online, bankkártyával is befizethetik a Magyar Állami Ösztöndíj Nyilvántartó Rendszerbe küldött kérelmek illetékét.
Biztonságos kézbesítési szolgáltatások bevezetése
Az OH 2007 óta használ irat- és dokumentumkezelő rendszert, amelynek iratforgalma mostanra elérte az évi 200 000 példányt, az egyes szakrendszerek forgalma pedig ennek a többszörösét is. Az e-közigazgatási fejlesztések kapcsán megfogalmazódott az az elvárás, hogy az Oktatási Hivatal képessé váljon elektronikusan hitelesített dokumentumokat fogadni, majd azokat automatizáltan beilleszteni a belső ügyintézői folyamatba. Ehhez mind az iktatórendszert, mind a belső ügyviteli és szakrendszeri folyamatokat át kell alakítani. A projektben ehhez kapcsolódóan négy részfeladat valósult meg:
A fenti részfeladatok keretében az alábbi szakrendszerek és belső rendszerek integrációja valósult meg:
A fejlesztés eredménye, hogy az OH hatékonyabb és gyorsabb kapcsolattartást biztosít munkavállalóinak, valamint a cégkapun keresztül partnereinek. Mindez kiváltja a szerződések, határozatok, egyéb dokumentumok személyes vagy postai ügyintézését, gyorsabb és költséghatékonyabb ügymenetet biztosítva.
Csatlakozás a Rendelkezési Nyilvántartáshoz
Az OH közel 50 szakrendszere és a szakrendszerekben működő közel 300 alkalmazás egyedi jogi szabályozás alapján kér személyes és kapcsolattartási adatokat az ügyfelektől, valamint egyedileg megvalósított informatikai megoldásokon keresztül tart adatkapcsolatot ágazaton belüli és ágazaton kívüli szereplőkkel, szervezetekkel. A projekt vállalása volt, hogy a Felsőoktatási Felvételi Nyilvántartás (Felvi) a fejlesztés eredményeként képes legyen fogadni és kezelni az ügyfeleknek a Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY) tárolt rendelkezéseit, meghatalmazásait, illetve biztosítani a szükséges adatokat az ügyintézés során.
A projektben ehhez kapcsolódóan három részfeladat valósult meg:
A fejlesztés eredménye, hogy az ügyfelek online is létrehozhatnak a felsőoktatási felvételi eljáráshoz kapcsolódó meghatalmazást, és adataik ennek megfelelően hozzáférhetővé válnak az elektronikus ügyintézés során, ami jelentősen gyorsítja és egyszerűsíti az ügyintézést.
Csatlakozás az Összerendelési Nyilvántartáshoz
Az OH kliensként csatlakozott az Összerendelési Nyilvántartáshoz, és a projekt az alábbi eredményeket érte el ezzel kapcsolatban: