Új kutatási modulokkal bővült a Diplomás Pályakövető Rendszer

A Diplomás Pályakövető Rendszer (DPR) megújításáról rendeztek konferenciát 2018. október 15-én, Budapesten. A „Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban" (EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001) kiemelt projekt rendezvényén bemutatták az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Elemzési Főosztálya (FEF) kibővített kutatási portfólióját és a pályakövetés új moduljait. A fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen bővült a frissdiplomásokról rendelkezésre álló adatok köre.

Az esemény Gellai Beáta szakmai vezető köszöntőjével és a projekt rövid bemutatásával kezdődött, majd Veres Edit, a FEF vezetője ismertette a rendszer fő céljait és fejlesztési irányait.

A továbbiakban dr. Girasek Edmond, kutató szakértő a pályakövetés új kutatási moduljairól tartott beszámolót, kiemelte: a megújult rendszer már a hallgatók munkaerőpiaci aktivitásának első 7 évéről tartalmaz adatokat. A DPR nem csupán a diplomát szerzettek életútját követi, hanem az abszolutóriumot szerzők, illetve a lemorzsolódók adatai is jelen vannak a rendszerben. Az adategyesítési modul megújításának köszönhetően alaposabb adatszerkezet áll rendelkezésre, így pontosabban leírható, hogyan folytatódik a hallgatók élete a munkaerőpiacon. Mindez fontos információt jelent a felősoktatási intézményeknek és a munkaerőpiaci szereplőknek.

Hosznyák András üzleti elemző a diplomás pályakövetési adatok vizuális megjelenítésének fejlesztéséről és lehetőségeiről tájékoztatott. A szünetet követően a regiszter alapú online kérdőíves pilot kutatás módszertani és kutatási tapasztalatairól, valamint jövőbeli fejlesztési irányairól Keresztszeghy Fruzsina elemzési referens tartott előadást. Cél, hogy a megújult regiszter alapú survey-ben még gazdagabb képet kapjunk a hallgatókról és statisztikai célokra könnyebben kezelhető adatbázis álljon rendelkezésre.

A beszámoló után beszélgetés zajlott a frissdiplomás kutatási modul módszertani megújításának további lehetőségeiről. A konferencia Harkányi Ádám Máté elemzési referens és dr. Girasek Edmond előadásával zárult, akik a felsőoktatási pályakövetés módszertani, illetve adatfelvételi kérdéseiről számoltak be.

Nyomtatás

CÍMKÉK

efop345