Mintegy 200-an vettek részt 2018. szeptember 20-án, Esztergomban FIR fejlesztési tevékenységek című konferencián, amelyen az EFOP 3.4.5. projekt félidős eredményeiről is szó esett.
![]() |
Az Oktatási Hivatal (OH) esztergomi konferenciáján a megjelent intézményi vezetők (rektorhelyettesek, oktatási igazgatók) és a tanulmányi adminisztrációban közreműködők megismerhették a Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) bázisára épülő rendszerszintű tevékenységeket: hallhattak a Diplomás Pályakövető Rendszer (DPR) újdonságairól, a hallgatók szociális dimenziójának vizsgálatáról és a felsőoktatási kompetenciamérés előkészítéséről is.
A rendezvényt dr. Friedler Ferenc, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem intézményfejlesztési rektori főtanácsadója nyitotta meg, majd az OH munkatársai tartottak előadásokat.
Demcsákné dr. Ódor Zsuzsanna és Nyüsti Szilvia egymást követő prezentációiban a képzésszintű, valamint a hallgatóiéletút-szintű lemorzsolódás került szóba a FIR-adatok alapján. Őket követte Eckerné Miklai Melinda, aki a nyelvi követelmények teljesítéséről beszélt.
![]() |
Délután a Diplomás Pályakövető Rendszer újdonságait Girasek Edmond ismertette a hallgatósággal. Nyüsti Szilvia az elemzési feladatokhoz kapcsolódó intézményi csoportosítás adatalapú kialakításáról beszélt, dr. Vanó Renáta és Keller Tamás pedig a hallgatók szociális dimenziójának vizsgálatáról tartott előadást.
A nap zárásaként Pató Imre az intézményi jogutódlást érintő FIR-fejlesztések tapasztalatait osztotta meg. Végül dr. Vanó Renáta a felsőoktatási kompetenciamérés tervezéséről beszélt.
A konferencia kiváló alkalmat teremtett arra, hogy az előadások és a fórum segítségével a résztvevők megismerhessék a FIR legújabb fejlesztéseit és erre alapozva tervezhessék a felsőoktatási intézményi feladataikat is.
A „Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban" (EFOP-3.4.5--VEKOP-17-2017-00001) célja a felsőoktatási hallgatói sikeresség intézményi előmozdításának központi, rendszerszintű támogatása, többek között hallgatóiéletút-elemzések, lemorzsolódási vizsgálatok készítésével, valamint az ezekhez szükséges adatbázis-fejlesztésekkel.
![]() |