Felsőoktatási szakmai testületekkel (DOSZ, HÖOK, MAB, MRK, ODT, OTDT) kapcsolatos ügyintézés

Az alábbiakban összegyűjtöttük a felsőoktatási szakmai testületekkel kapcsolatos tudnivalókat, a vonatkozó jogszabályokat, röviden összefoglaljuk az eljárás menetét, emellett megtalálják az ügyintézők elérhetőségeit is, valamint letölthetik az ehhez szükséges adatlapokat.

A feladat (ügytípus) megnevezése

A felsőoktatási szakmai testületek adatainak nyilvántartásba vétele céljából indított eljárás hatósági eljárás, amely az ügyfél felsőoktatási intézmény kérelmére indul, s arra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

A feladatot ellátó szerv, szervezeti egység, ügyintézők

Szerv: Oktatási Hivatal
Szervezeti egység neve és címe: Felsőoktatási Nyilvántartási Főosztály Felsőoktatási Engedélyezési és Nyilvántartási Osztály, 1122 Budapest, Maros utca 19-21. IV. emelet, tel.: (06-1) 477-3234, (06-1) 477-3207
Szervezeti egység vezetője: Antalóczy Zsanna osztályvezető

Felhívjuk a figyelmet, hogy az ügyintézők kizárólag felsőoktatási engedélyezési és nyilvántartási ügyekben illetékesek!

Egyéb ügyekben az alábbi elérhetőségek állnak rendelkezésre:

  • Felsőoktatási felvételi ügyek: 06-1-477-3131-es telefonszám
  • Magyar állami ösztöndíjjal kapcsolatos ügyek: 06-1-477-3131-es telefonszám és hsz@oh.gov.hu e-mail cím

Az ügyfélfogadás rendje

Az eljárást meghatározó és szakmai jogszabályok

A kérelem

Az eljárás megkezdéséhez a kérelmet az erre rendszeresített adatlapokon a hozzá tartozó mellékletekkel együtt kell benyújtani.

Adatlap:

  • Felsőoktatási szakmai testület nyilvántartásba vételének kezdeményezéséhez: FRKP-7500 sz. adatlap
  • Felsőoktatási szakmai testület vezető tisztségviselőjének bejelentéséhez: FRKP-7501 sz. adatlap
  • Felsőoktatási szakmai testület székhelyváltozásának bejelentéséhez: FRKP-7502 sz. adatlap
  • Felsőoktatási szakmai testület vezető tisztségviselője változásának bejelentéséhez: FRKP-7503 sz. adatlap

Mellékletek:

  • Felsőoktatási szakmai testület nyilvántartásba vételének kezdeményezéséhez:
    • létesítő okirat hiteles másolata
    • ha a felsőoktatási szakmai testület korábban más (pl. civil szervezetek) nyilvántartásban szerepelt, az abból való törlését igazoló dokumentum
    • a felsőoktatási szakmai testület vezetőjének megválasztásáról, kinevezéséről szóló döntés (pl. jegyzőkönyv) másolata
    • a felsőoktatási szakmai testület vezetőjének aláírási címpéldánya
    • ha a felsőoktatási szakmai testület felügyelő szervvel rendelkezik, a felügyelő szerv tagjainak bejelentésére vonatkozó FRKP-7501 számú adatlap és mellékletei
  • Felsőoktatási szakmai testület kötelezően létrehozandó felügyelő szerve tagjainak bejelentéséhez, törléséhez:
    • A felügyelő szerv tagjának a tisztség elfogadásáról szóló nyilatkozata
    • A felügyelő szerv tagjának összeférhetetlenségről szóló nyilatkozata
  • Felsőoktatási szakmai testület székhelyváltozásának bejelentéséhez:
    • módosított alapító okirat hiteles másolata
  • Felsőoktatási szakmai testület vezető tisztségviselője változásának bejelentéséhez:
    • az új vezető tisztségviselő megválasztásáról, kinevezéséről szóló döntés (jegyzőkönyv) kivonata
    • a vezető tisztségviselő aláírási címpéldánya

A kötelező mellékleteken túl az Oktatási Hivatal kérheti a regisztrálandó adatok hitelt érdemlő igazolását.

    • postai úton: 1363 Budapest, Pf. 19.
    • személyesen: Oktatási Hivatal Központi Postázó (1055 Budapest, Szalay u. 10-14., földszint F53 szoba)
  • A kérelem benyújtásának helye, módja

    A kérelmet papír alapon 1 eredeti példányban kell benyújtani az alábbi helyek valamelyikén:

    A kérelem benyújtásának ideje

    A kérelem bármikor benyújtható.

    Az eljárás időtartama

    Az Oktatási Hivatalnak az ügyintézésre az Ákr. szerinti szabályokat kell alkalmazni. Az ügyintézési határidő sommás eljárásban 8 nap, teljes eljárásban 60 nap.

    Az eljárás költségei

  • A felsőoktatási szakmai testület nyilvántartásba vételének igazgatási szolgáltatási díja 13.000 Ft.
  • Nyilvántartásba vett felsőoktatási szakmai testület tisztségviselői adatai bejelentésének, módosításának, törlésének igazgatási szolgáltatási díja - a bejelentett vagy változással érintett tisztségviselők, illetve a módosuló adatok számától függetlenül egy eljárásban - 16.000 Ft.
  • Nyilvántartásba vett felsőoktatási szakmai testület egyéb adatmódosításának, törlésének igazgatási szolgáltatási díja 13.000 Ft.
  • Az igazgatási szolgáltatási díj nem foglalja magában az esetlegesen felmerülő egyéb eljárási költségeket.

    Az igazgatási szolgáltatási díjat, valamint az esetlegesen előlegezendő egyéb költségeket a kérelem benyújtását követően kiállított, az Oktatási Hivatal által küldött fizetési végzés alapján, átutalással kell megfizetni.

    Díjszámítási táblázat

    Az eljárás menete

    Az eljárás megindítása

    A kérelmet az előírt adatlapok kitöltésével és a szükséges mellékletekkel együtt kell benyújtani az Oktatási Hivatalhoz. Az eljárást a felsőoktatási szakmai testület képviselője kezdeményezi az adatlapok aláírásával.

    Intézkedések a kérelem benyújtását követően

    A beérkezett kérelmet az Oktatási Hivatal ügyintézője formai szempontból ellenőrzi. A hiányos és/vagy formailag nem megfelelő kérelem esetén az Oktatási Hivatal hiánypótlásra hívja fel a benyújtót. A hiánypótlás teljesítésére a végzésben megjelölt idő áll a kérelmező rendelkezésére. Szükség esetén az Oktatási Hivatal szakértőt vesz igénybe, ha az ügyben jelentős tény vagy egyéb körülmény megállapításához különleges szakértelem szükséges.

    A kérelmek elbírálása

    Az Oktatási Hivatal a felsőoktatási intézmény fenntartói jogának változását akkor veszi nyilvántartásba, ha annak jogszabályi feltételei fennállnak, és valamennyi - a regisztrációhoz szükséges - adatot megadtak.

    A döntés

    A döntésről az Oktatási Hivatal érdemi döntés esetén határozatot, nem érdemi döntés esetén végzést hoz.

Nyomtatás