Az Eurydice Hálózat

következő oldal »

Az Eurydice Hálózat támogatja és elősegíti az európai együttműködést az oktatás terén. Információt szolgáltat 37 ország oktatási rendszeréről, illetve kiadványokat készít (lásd lentebb) az európai oktatási rendszereket érintő közös témákban.

A hálózatot alkotja:

  • 40 nemzeti iroda, 37 Erasmus+ programban résztvevő országból (27 tagállam, Albánia, Bosznia-Hercegovina, Macedónia, Izland, Liechtenstein, Montenegró, Norvégia, Szerbia, Svájc és Törökország), valamint
  • az Európai Oktatási és Kulturális Végrehajtó Ügynökség (EACEA), brüsszeli Eurydice koordináló egysége

Az Eurydice Hálózat elsődleges küldetése, hogy az oktatáspolitikáért felelős személyeket európai szintű elemzéssel és információval lássa el, ezzel segítve őket döntéshozói tevékenységükben.

Fő tevékenységei:

  • a nemzeti oktatási rendszerek részletes leírása
  • összehasonlító tematikus jelentések közlése közösségi érdeket érintő témákban
  • oktatási adatok európai összegzése és publikálása

Minden jelentés ingyenesen elérhető elektronikus formában, illetve többségük, külön kérésre és korlátozott példányszámban, nyomtatott formában is.

Az Eurydice Hálózat számos európai és nemzetközi szervezettel működik együtt. Épít mind az Eurostat (az EU Statisztikai Hivatala) mind a CEDEFOP (Európai Szakképzés-fejlesztési Központ) munkájára, továbbá közös adatgyűjtéseket folytat az OECD-vel. A JRC (az EU Közös Kutatóközpontja) is együttműködő fél. Az Eurydice emellett együttműködik az Európai Ügynökséggel a Sajátos Nevelési Igényű Tanulókért és az Inkluzív Oktatásért.


Elérhetőségeurydice@oh.gov.hu

 


Hírek

A nyelvoktatásról szervezett konferenciát az Eurydice Hálózat

Konferenciát szervezett a Eurydice Hálózat Oktatási Hivatalban működő magyarországi csoportja a „Kulcsadatok az európai iskolai nyelvoktatásról 2023” című kiadvány megjelenése kapcsán. >>


I. Újdonság: Megjelent Eurydice kiadványok


Kulcsadatok a kisgyermekkori nevelésről és gondozásról Európában – 2025

A kisgyermekkori nevelés és gondozás (ECEC) minden gyermek alapvető joga, és az élethosszig tartó tanulás alapja. Fontos szerepet játszik az esélyegyenlőség megteremtésében és a nők munkaerőpiaci részvételének növelésében.

 

Az Európai Felsőoktatási Térség 2024-ben: Jelentés a bolognai folyamat implementációjáról

A bolognai folyamat megvalósításáról szóló jelentés áttekintést ad az Európai Felsőoktatási Térség (EFT) legújabb szakpolitikai kötelezettségvállalásairól, és értékeli azok végrehajtását az egyes országokban.

 

A nem formális és informális tanulás validációja az európai felsőoktatásban

Ez az Eurydice-jelentés azt vizsgálja, hogy a felsőoktatási rendszerek Európa-szerte elismerik-e és validálják-e a nem formális és informális tanulás eredményeit, és ha igen, milyen mértékben.

 

Tanulás a fenntarthatóságért Európában: Kompetenciák fejlesztése, tanárok és iskolák támogatása

Ez az Eurydice-jelentés a tanulók fenntarthatósági kompetenciáinak fejlesztésére, valamint a tanároknak és iskoláknak a zöld átmenet kihívásainak való megfeleléshez kínált támogatásokra összpontosít, 39 európai oktatási rendszert összehasonlítva.

II. Újdonság: elérhető adatvizualizációk az alábbi témákban

Kisgyermekkori nevelés és gondozás (ECEC)

A kisgyermekkori nevelés és gondozás (ECEC) nevelési-oktatási vagy fejlesztő programokra (ISCED 0), valamint gyermekgondozási szolgáltatásokra vonatkozik, a születéstől a kötelező alapfokú oktatás megkezdéséig.

 


Felsőoktatás

A felsőoktatás rendszerszintű mutatói az európai felsőoktatás szociális dimenziójához kapcsolódó két fontos szempontot vizsgálnak.

 


Méltányosság az iskolában és a felsőoktatásban

A méltányosság az oktatásra irányuló európai együttműködés egyik kiemelt területe. A méltányosság az oktatásban való eredményes részvételre és a képesítések megszerzésére utal, függetlenül a tanuló társadalmi-gazdasági, kulturális, faji vagy egyéb hátterétől.

 


Korai iskolaelhagyás oktatásból és képzés területén (ELET)

A korai iskolaelhagyásra (ELET) vonatkozó rendszerszintű mutatók azokat az intézkedéseket vizsgálják, amelyeket Európa-szerte a korai iskolalehagyás visszaszorítása érdekében tettek, valamint a fiatalok támogatására, hogy még többen szerezzenek legalább középfokú vagy magasabb képesítést.

 


Az európai oktatási rendszerek szerkezete

Ez a weboldal 37 ország 39 oktatási és képzési rendszerének felépítését hivatott bemutatni az aktuális tanévben (2024/2025) az óvodától a felsőoktatásig.

 

A felsőoktatási tanév rendje Európában

A tanév rendje kulcsfontosságú szerepet játszik a hallgatói és oktatói, valamint nem-oktató munkatársi mobilitás megvalósíthatóságában és preferenciáinak alakulásában.

 

Iskolai naptárak Európában

Ez az eszköz áttekintést ad a tanévkezdésről, az iskolai szünetek időpontjáról és hosszáról, valamint az erről szóló döntéshozatal szintjéről.

 


A tanárok és iskolavezetők fizetése és juttatásai Európában

Ez az interaktív eszköz adatokat szolgáltat az állami iskolákban teljes munkaidőben dolgozó, képesített tanárok és az iskolaigazgatók jogszabály szerinti és tényleges fizetéséről, valamint tájékoztatást ad az ezen felüli juttatásokról.

 

Hallgatói díjak és támogatások rendszerei az európai felsőoktatásban

Ez az eszköz az Eurydice hálózat tagországai által szolgáltatott összehasonlító adatokat mutatja be az európai felsőoktatási rendszerekben a tandíjakkal és a pénzügyi támogatásokkal kapcsolatban alkalmazott szakpolitikákról.

 

Nyomtatás
következő oldal »