« előző oldal
következő oldal »
A sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
2013. október 22.
A hazai kompetenciamérési rendszert mára a legkorszerűbb mérési rendszerek között tartják számon Európa- és világszerte. A sajátos nevelési igényű tanulók jelenleg nem vesznek részt a mérésben. A TÁMOP-3.1.8 projekt egyik kutatási célja, hogy az SNI tanulók minél nagyobb körét be lehessen vonni a kompetenciamérés rendszerébe.
Mérésmetodikai szempontból vizsgálták az érettségi feladatsorokat
2013. október 21.
Lezárult az érettségi feladatok mérésmetodikai vizsgálatára kiírt kutatás, amelynek keretében öt vizsgatárgy feladatsorait elemezték a szakértők, és a kapott eredmények alapján több javaslatot is tettek az esetleges módosításokra. A tapasztalatok összefoglaló tanulmányok hamarosan olvashatóak lesznek itt, a honlapon.
Startol három kutatás-fejlesztési pályázat megvalósítása
2013. október 21.
Három kutatás-fejlesztési pályázatot írt ki az Oktatási Hivatal a központi mérések és az érettségi vizsgák további fejlesztésének területén. A nyertes pályázók feladata az érettségi vizsgarendszer és az Országos kompetenciamérés bővítési lehetőségeinek és eredményeinek feldolgozása.
TÁMOP 4.1 felülvizsgálat és elemzés
2013. október 7.
A TÁMOP 4.1 projektek keretében megvalósult felsőoktatási fejlesztések eredményessége, hatásossága fontos vizsgálódási terület. Az elemzés legfőbb célja pedig megvizsgálni a támogatásokkal megvalósult fejlesztések eredményességét, a projektek felsőoktatásban betöltött szerepét, hozzáadott értékét.
Validáció és közoktatás
2013. október 4.
A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztésékor korán világossá vált, hogy az egyes szintekhez kapcsolódó tanulási eredmények eléréséhez még a törvényileg szigorúan szabályozott közoktatás esetében is több út vezethet, és nem feltétlenül csak a hagyományos oktatásban való előrehaladás során szerezhetők meg.
A Magyar Képesítési Keretrendszer 1-4 szintjei: a deskriptorok értelmezése
2013. október 4.
A TÁMOP-3.1.8 kiemelt projekt keretében lehetővé vált, hogy a köznevelés is hozzáfogjon a releváns tanulási kimenetek meghatározásához és leírásához. A képesítési keretrendszer kidolgozása ugyanis az oktatási és képzési rendszer egészére fejlesztően hathat.
Regionális napok a pedagógus-továbbképzés szolgálatában
2013. október 2.
A pedagógus továbbképzési rendszer megújítása a módszertani innováció jegyében zajlik.  A fejlesztés célja, hogy az új jogszabályi környezettel összhangban hozzájáruljon a pedagógusok módszertani ismereteinek bővítéséhez.
Tanártovábbképzés Angliában
2013. szeptember 25.
Az angol továbbképzési rendszer részleteiben is kimunkált, a legtöbb olyan tapasztalattal rendelkezik, amelyből a hazai köznevelési rendszerünk meríthet, és amely a legtöbb olyan elemet tartalmazza, mely az életpályához kapcsolható.
Pedagógusképzési rendszer az USA-ban
2013. szeptember 24.
Az egyes iskolák tantestülete a legfőbb fóruma és helyszíne a hatékony szakmai tanulásnak az Amerikai Egyesült Államokban. A belső kollaboratív szakmai munkát, az iskolai munkába ágyazott továbbképzéseket támogatják, de nem vezérlik a külső képzők, szakértők, kurzusok.
Tanulmány a pedagógus-továbbképzések szervezéséhez, megvalósításához
2013. szeptember 24.
A pedagógus-továbbképzés legyen kidolgozott, naprakész, fontos a képzési program, és hogy lehetővé tegye a résztvevők számára a további tájékozódási lehetőségeket.
« előző oldal
következő oldal »