« előző oldal
következő oldal »
Akkreditációs eljárások a romániai közoktatásban
2013. december 8.
Románia uniós csatlakozása nemcsak a közoktatás decentralizációs folyamatát indította el, hanem szemléletmódbeli változást is eredményezett. A közösségi normáknak való megfelelés a minőségbiztosításban, a kompetencia alapú oktatás bevezetésében is megfigyelhető.
A pedagógus-továbbképzési programok akkreditációjáról
2013. december 8.
Az akkreditáció annak garantálását jelenti, hogy az intézmény, program megfelelő minőségű és a különféle előírásoknak, akkreditációs szempontoknak megfelelő képzést nyújt.
Bikics Gabriella: Tanártovábbképzés Németországban
2013. december 8.
Németországban a tanári életpálya szerves része a továbbképzéseken való részvétel. A megfelelő továbbképzések elvégzése a feltétele a magasabb fizetési kategóriába való lépésnek, fel is gyorsíthatja azt, lehetőséget és jogot jelent „magasabb" pedagógiai funkciók betöltésére.
A köznevelési rendszerhez kapcsolódó értékelési eljárások és minőségbiztosítás Hollandiában
2013. december 4.
Miután a magyarországi értelmezések szerinti akkreditáció nincs Hollandiában, így azt az intézményrendszert célszerű vizsgálni, amelyik a holland oktatás minőségének biztosításáért valamilyen módon felelősséget visel.
Major Éva: A tanárok folyamatos szakmai fejlődése, továbbképzése Hollandiában
2013. december 4.
A holland kormány a tanári szakma vonzóbbá tétele és minőségének növelése érdekében, továbbá a pedagógushiány kezelésére „A tanárok számítanak" címmel állított össze egy intézkedéscsomagot 2008-ban. Három pilléren nyugszik: a tanári hivatás erősítésén, az iskolák szakmaiságának növelésén és a jobb jutalmazáson, valamint kiemelt szerepet kap a formailag és tartalmilag is változatos, gazdag szakmai továbbképzés.
Gyakori kérdések a pedagógus-továbbképzési rendszer változásairól
2013. december 4.
Milyen ismereteket lehet szerezni a szakvizsgára való felkészítés során, és hol lehet szakvizsgát tenni? Kötelező-e részt venni továbbképzésen? A pedagógus-továbbképzési rendszer változásaival kapcsolatos legfontosabb kérdések gyűjteménye.
Pedagógusminősítési rendszer: miért, mikor és hogyan?
2013. november 25.
Milyen lépései vannak a minősítési folyamatnak? Milyen előnyöket, lehetőségeket hoz a pedagógusoknak? Hogyan és mivel segítik a tanárokat az eligazodásban? Többek között erről beszélt a projekt vezetője az egri Líceum televízióban.
Újabb eredményes konzultáció a Magyar Képesítési Keretrendszer kialakításáról
2013. november 19.
Javában zajlik a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének előkészítése a felsőoktatásban. A munka fontos állomása volt a 2013. november 14-én megrendezett konzultáció, ahol a felsőoktatás döntéshozói, a társadalmi szervezetek vezetői, valamint a gazdaság kiemelt szereplői egyeztették véleményüket a témában.
Újabb eredményes konzultáció a Magyar Képesítési Keretrendszer kialakításáról
2013. november 19.
Javában zajlik a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének előkészítése a felsőoktatásban. A munka fontos állomása volt a 2013. november 14-én megrendezett konzultáció, ahol a felsőoktatás döntéshozói, a társadalmi szervezetek vezetői, valamint a gazdaság kiemelt szereplői egyeztették véleményüket a témában.
Újabb eredményes konzultáció a Magyar Képesítési Keretrendszer kialakításáról
2013. november 19.
Javában zajlik a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének előkészítése a felsőoktatásban. A munka fontos állomása volt a 2013. november 14-én megrendezett konzultáció, ahol a felsőoktatás döntéshozói, a társadalmi szervezetek vezetői, valamint a gazdaság kiemelt szereplői egyeztették véleményüket a témában.
« előző oldal
következő oldal »